8.10.10

"Η Εκκλησία έχει την ιεράν υποχρέωση να αρθρώνη προδρομικό λόγο"

Βαρυσήμαντη δήλωση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ,

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 7ῃ Ὀκτωβρίου 2010
Δ Η Λ Ω Σ Ι Σ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΔΙΑ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
τῆς 5ης - 8ης Ὀκτωβρίου 2010

Μακαριώτατε Ἅγιε Πρόεδρε,
Σεβασμιώτατοι Ἅγιοι Ἀδελφοί,

Επί του θέματος της τακτικής συγκλήσεως της Ι. Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος: «Τα αίτια της συγχρόνου ποικιλομόρφου κρίσης και η Εκκλησία ως ελπίδα και ενότητα της κοινωνίας και ως νοηματοδότηση της ζωής του ανθρώπου» επάγομαι τα κάτωθι, παρακαλών δια την περίληψιν αυτών εις τα Πρακτικά:

1) Η Αγιωτάτη ημών Εκκλησία, Σώμα του Δομήτορος Αυτής Κυρίου, έχει την ιεράν υποχρέωσιν να αρθρώνη πάντοτε και διϊστορικώς λόγον προδρομικόν και να καταδεικνύη τα ουσιώδη των ιστορικών περιόδων με την χαρισματικήν Αυτής διάκρισιν των γεγονότων. Αυτό ουδόλως αποτελεί κομματισμόν η πολιτικολογία, που ασφαλώς αποκλείονται δια κάθε εκκλησιαστικόν άνδρα εκ της οντολογίας της Εκκλησίας, η οποία ως όλον δεν δύναται να κατατμάται εις μερίδια.
Το ιερόν όμως χρέος αρθρώσεως προδρομικού λόγου τυγχάνει εντολή του Τρισαγίου Ιδρυτού Αυτής και εν ταυτώ διαχρονικόν τρόπον εκφράσεως των Αγίων και Ηρώων Της.

2) Η φιλτάτη ημών πατρίς δεν δύναται να παρομοιασθή με οιανδήτινα άλλην χώραν, διότι ιστορικώς διήλθεν υπό βάναυσον δουλείαν και κατοχήν τεσσάρων αιώνων και επεβίωσεν ως Έθνος ένεκεν της κιβωτού του Γένους Εκκλησίας. Η ρήσις του μεγάλου νομομαθούς Ν. Σαριπόλου: «Δια της Εκκλησίας εσώθημεν» θα παραμένη ανά τους αιώνας αναλλοίωτος και ακατάλυτος.

Από της εθνικής παλλιγγενεσίας κατά τας τελευταίας δύο δεκαετίας παρατηρείται, ενορχηστρωμένη και εντονωτάτη προσπάθεια αποδομήσεως της Ελληνοχριστιανικής ιδιοπροσωπείας του Γένους δια συντονισμένων ενεργειών των δύο Κομμάτων εξουσίας και των ελασσόνων κομμάτων της λεγομένης αριστεράς που ταυτίζονται εις την μεθοδικήν αποδόμησιν του εκκλησιαστικού βίου από την καρδίαν και την ψυχήν των Ελλήνων.

Ειδικώτερον υπό της προλαβούσης Κυβερνητικής πλειονοψηφίας ενομοθετήθησαν αθέσμως, η έργω άρνησις της Αναστάσεως των σωμάτων δια της καύσεως των νεκρών, η απομείωσις του ιερού θεσμού του Γάμου δια του συμφώνου συμβιώσεως που μετατρέπει το τιμιώτατον ανθρώπινον πρόσωπον εις ηδονικόν χρηστικόν αντικείμενον, ο εξοβελισμός παρά πάσαν έννοιαν συνταγματικής ευταξίας των Κληρικών από την μαθητικήν κοινότητα και επεχειρήθη πεισμόνως η επιβολή ψευδών και ανακριβειών δια την αλλοίωσιν της ιστορικής συνειδήσεως της μαθητιώσης νεολαίας.

Υπό δε της παρούσης πολιτικής ηγεσίας διαδίδεται μετ’ επιτάσεως ότι θα επιχειρηθή η αντισυνταγματική περιθωριοποίησις της θρησκευτικής παιδείας της δευτεροβαθμίου εκπαιδεύσεως με την πλήρη υποβάθμισιν του ομολογιακού μαθήματος των Θρησκευτικών ως κατ’ επιλογήν μαθήματος της τελευταίας βαθμίδος, ως και ότι θα επεκταθή το σύμφωνον συμβιώσεως και εις τα λεγόμενα «ομόφυλα ζευγάρια» δια να θεσμοθετηθή ούτω η αήθης ανατροπή της ανθρωπίνης οντολογίας, ως και ότι θα υλοποιηθή η, δια της καταργήσεως του ως προαιρετικού ισχύοντος εις την ποινικήν και πολιτικήν δικονομίαν θρησκευτικού όρκου, εκμηδένησις της θρησκευτικής ορκοδοσίας των κρατικών λειτουργών ώστε να απομειωθή πλήρως η ιερή σχέσις πίστεως και πατρίδος εις τας συνειδήσεις των Ελλήνων.

Η σύμπλευσις, συμπόρευσις και συστράτευσις των δύο κομμάτων εξουσίας αποδεικνύουν πασιδήλως ότι αποτελούν διατάκτας και υπεργολάβους έξωθεν σχεδιασμού που με μεθοδικότητα επιβάλλεται δια να πληγή η Έλλάς ως καρδία της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας που διασώζει ακαινοτόμητον και αδιαλώβητον την αποκεκαλυμένην παρά του Τρισαγίου Θεού αλήθειαν περί του κόσμου και του ανθρώπου από τας στρεβλώσεις και τας αιρέσεις του Δυτικού Χριστιανισμού και εν ταυτώ διασφαλίζει τα πρόσωπα από την καταδολίευσιν της ανθρωπίνης ελευθερίας.

3) Εις το μέγιστον ερώτημα διατί η χώρα περιήλθε εις τοσούτον δεινοτάτην οικονομικήν θέσιν την απάντησιν δίδει ευχερώς η πληθώρα των στοιχείων δια των οποίων ενοχοποιούνται όλοι οι υπογράψαντες συμβάσεις αναθέσεως δημοσίων έργων από του έτους 1955 και εντεύθεν διότι δεν υφίσταται ουδεμία σύμβασις άνευ της αθέσμου προμηθείας, και επιπροσθέτως την απάντησιν δίδει το γεγονός ότι ενώ εις την Διάσκεψιν των Παρισίων υπεχρεώθη η Γερμανική Πολιτεία όπως καταβάλη εις την Ελληνικήν τεράστιον ποσόν δια τα πολεμικάς αποζημιώσεις που εξικνείται με σημερινάς τιμάς εις το ύψος των εβδομήκοντα περίπου δισεκατομμυρίων (70.000.000.000) ευρώ, διαχρονικώς αι Ελληνικαί Κυβερνήσεις δεν απήτησαν την χρηματικήν αυτήν ικανοποίησιν διότι εφοβούντο τας αποκαλύψεις χρηματισμού υπό Γερμανικών εταιρειών των υπευθύνων των κομμάτων εξουσίας της χώρας και εκβιαζόμεναι δεν προέβησαν εις οιανδήτινα κατά της Γερμανικής Πολιτείας νομικήν διεκδίκησιν.

Ωσαύτως με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Τραπέζης Επενδύσεων αποδεικνύεται ότι η αδιαφάνεια και η καταδολίευσις δημοσίου χρήματος τυγχάνει πρακτική των υπευθύνων του Ελληνικού Δημοσίου εφ’ όσον εν χιλιόμετρον κατασκευασθησομένου δρόμου κοστίζει εις την Ευρώπην τριάκοντα εκατομμύρια (30.000.000) ευρώ και εις την Ελλάδα το διπλάσιον.

4) Εδημοσιεύθη εις τον διεθνή τύπον ότι η Ρωσσική Ομοσπονδία εζήτησεν από την Ελληνικήν Πολιτείαν την επ’ ενοικίω παραχώρησιν ναυτικής βάσεως εις το Αιγαίον δια να ναυλοχή ο Ρωσσικός στόλος εις την Μεσόγειον με συνολικόν μίσθιον το ποσόν των εκατό δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η μοναδική δια την χώραν αυτή ευκαιρία ανωδύνου υπερβάσεως της οικονομικής κρίσεως απερρίφθη υπό της σημερινής πολιτικής ηγεσίας, χωρίς να ληφθή υπ’ όψιν ότι δι’αυτού του τρόπου επιπροσθέτως θα απεδυναμούτο το casus beli της γείτονος και ευχερώς θα ηδυνάμεθα να ασκήσωμεν τα υπό του διεθνούς δικαίου έννομα δικαιώματά μας δια την επέκτασιν των χωρικών μας υδάτων εις τα δώδεκα μίλια, την μετατροπήν του Αρχιπελάγους εις «ελληνικήν λίμνην» και την εξόρυξιν του υπογείου ορυκτού πλούτου που θα καθιστούσε την χώραν αυτάρκη ενεργειακώς και οικονομικώς.

Ωσαύτως ο έχων την ευθύνην της παρούσης Κυβερνήσεως απεμείωσεν και την ετέραν ισχυράν δυνατότητα της χώρας να καταστή ενεργειακός κόμβος με την αμφισβήτησιν της συμφωνίας περί του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρουπόλεως, και ωδήγησε την χώραν τελικώς εις την θανατηφόρον αγκάλην του ΔΝΤ και του σχεδιασμού της «Ευρωδιασώσεως».

5) Η επίσκεψις του Πρωθυπουργού του Ισραήλ εις την Ελλάδα, η επίτευξις του μακροχρονίου σχεδίου του σιωνιστού κ. Σόρος δια την παραχώρησιν Ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων εις την Ισραηλιτικήν πολεμικήν μηχανήν δια τας στρατιωτικάς ασκήσεις αυτής, η υπογραφή πολιτικοστρατιωτικών συμφωνιων μετά του Ισραήλ, ο εναγκαλισμός μας από το διεθνές Εβραϊκό λόμπυ των Η.Π.Α. των Ρότσιλντ, Ροκφέλερ, Μπρεζίνσκυ και σία και αι συγχαρητήριαι προσρήσεις του Αντιπροέδρου της Αμερικανικής Κυβερνήσεως, η άμεσος αναβάθμισις της χρηματικοπιστοληπτικής ικανότητος της χώρας από την Moodys αποδεικνύουν ποία είναι πλέον τα νέα «αφεντικά» της αγιοτόκου και ηρωωτόκου ταύτης πατρίδος και ερμηνεύουν διατί η παρούσα Κυβέρνησις ηρνήθη το νόμιμον αίτημά μου να διαλύση τα ψευδεπίγραφα τεκτονικά δήθεν ιδρύματα που παραβιάζουν τας διατάξεις του άρθρου 188 του Αστικού Κώδικος και αποτελούν προπύργια του διεθνούς σιωνιστικού και σατανοκινήτου «σαχεντρίν», που ύψωσεν ως ψευδοθεόν τον δυσώνυμον Εωσφόρον η Διάβολον κρυπτογραφικά αναφερόμενον ως δήθεν «Μέγα Αρχιτέκτονα του Σύμπαντος» (Μ.Α.Τ.Σ.) αρνηθέν την πίστιν εις τον Τρισάγιον Θεόν της Διαθήκης μέσω της Ραββινικής γραμματείας, του Ταλμούδ και της Καμπάλα, και που αγωνίζεται παντί σθένει δια την επίτευξιν παγκοσμίου διακυβερνήσεως και δια την επιβολήν του Εωσφορισμού ως παγκοσμίου θρησκείας (ΜΡΑ).

6) Επομένως έχομεν ιερόν χρέος να καταδείξωμεν και να προβάλωμεν εις τον ευσεβή ορθόδοξον ελληνικόν λαόν πάντα τα ανωτέρω, να απαιτήσωμεν από την Κυβέρνησιν την διάλυσιν των ψευδεπιγράφων τεκτονικών δήθεν ιδρυμάτων εγκαθέτων διατακτών του παγκοσμίου Εωσφορικού Σιωνισμού και να δηλώσωμεν ευθαρσώς urbi et orbi ότι εάν χωρήση εις υλοποίησιν των διαδιδομένων σχεδιασμών Της, θα κηρύξωμεν την Εκκλησίαν «εν διωγμώ» και θα απευθυνθώμεν προς τον ευσεβή ελληνικόν λαόν που εν ταυτώ είναι και ο κατά το Σύνταγμα εγγυητής και υπερασπιστής των διατάξεών του.

Ελάχιστος εν Χριστώ αδελφός
+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Πηγή: zoiforos

9 σχόλια:

heart n soul είπε...

μου κακοφαίνεται η επιλογή καθαρεύουσας

Μόσχος Εμμ. Λαγκουβάρδος είπε...

Εγώ αγαπώ τις γλώσσες όπως τα τραγούδια. Αρκεί να είναι ωραία.

Μόσχος Εμμ. Λαγκουβάρδος είπε...

Μου πήρε ενάμισυ λεπτό της ώρας, για να δω το αληθινό πρόσωπο. Έχει γούστο! Είναι αληθινή τέχνη!
Η τέχνη είναι ανακάλυψη. Σου δίνει χαρά όταν ανακαλύπτεις την κρυμμένη αλήθεια.
Ο Ηράκλειτος νομίζω είπε το ρητό, η ομορφιά αγαπάει να κρύβεται.

heart n soul είπε...

Δεν με ενοχλεί η καθαρεύουσα σα γλώσσα, ούτε αναφέρομαι στην αισθητική της, στο αν την αγαπώ ή όχι, αν είναι ωραία ή όχι, αλλά στο αντίκτυπο που έχει όταν επιλέγεται σαν μέσο επικοινωνίας σε συγκεκριμένες περιστάσεις, όταν για παράδειγμα ξέρεις ότι δε θα γίνεις κατανοητός από τα άτομα στα οποία απευθύνεσαι. Ο Μητροπολίτης εδώ απευθύνεται στον Πρόεδρο και τους Αδελφούς άμεσα,οι οποίοι μπορεί να τον καταλαβαίνουν, αλλά δεν προορίζεται για όλους στην ουσία το μήνυμά του; Εγώ ως γλωσσολόγος το καταλαβαίνω, αλλά με ενοχλεί που π.χ. ο πατέρας μου δε θα το καταλάβει, γιατί επιλέχθηκε μια γλώσσα ακατανόητη πια γι αυτόν και για πολλούς.

Μόσχος Εμμ. Λαγκουβάρδος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Μόσχος Εμμ. Λαγκουβάρδος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Μόσχος Εμμ. Λαγκουβάρδος είπε...

Δεν θα μπορούσε να διαφωνήσει κανείς, όπως τοποθετείς τα πράγματα.
Αν μου επιτρέπεται, να διατυπώσω μια διαφορετική γνώμη εντελώς προσωπική.
Από την αγάπη μου για τις μεταφράσεις αντιλήφθηκα μια διαφορετική από τη συνηθισμένη λειτουργία της γλώσσας.
Θα έλεγα ότι υπάρχει και ένα άλλο είδος κατανόησης της γλώσσας εκτός από αυτό,στο οποίο η γλώσσα χρησιμοποιείται απλώς στην μετάδοση νοημάτων, σαν σήματα μορς.
Με αυτή την έννοια δεν γίνεται αντιληπτό, πώς "μόνον αυτό που λέγεται με αγάπη θα ακουστεί". Ή αυτό που λένε οι Κινέζοι: "Αν κάποιος μείνει στο δωμάτιό του και κάνει μια σωστή σκέψη, η σκέψη αυτή θα ακουστεί παντού, έστω κι αν δεν την πει, δεν τη γράψει, δεν την εκφωνήσει".

Σε καμιά ίσως γλώσσα του κόσμου, πλην της Ελληνικής, δεν διακρίνουν το λόγο από τη λέξη. το "Εν αρχή ην ο λόγος.." το αποδίδουν στην Αγγλική, με το "In the begining was the Word",στην Ισπανική με το " Al principio ya existia la Palabra"...

Νομίζω ότι χωρίς την Ελληνική γλώσσα δεν θα μπορούσε να διατυπωθεί το δόγμα της Αγίας Τριάδος. Χωρίς τον πλούτο της όσον αφορά τη σκέψη και το λόγο.

Μόσχος Εμμ. Λαγκουβάρδος είπε...

Το παράδοξο είναι ότι η λειτουργική γλώσσα με τους αρχαίους τύπους δεν ενοχλεί τους απλούς ανθρώπους, που εκκλησιάζονται τακτικά, ενώ ενοχλεί τους πεπαιδευμένους.

Ένας πρόεδρος του δικαστηρίου ανέβηκε στην κορφή ενός βουνού και συνάντησε εκεί έναν αγράμματο βοσκό.
Ενώ ο πρόεδρος στην έδρα ερμήνευε την καθαρεύουσα στην δημοτική λέγοντας π.χ. καλά-κακά ή πιθανά ή προηγούμενα και άλλες τέτοιες ελληνικούρες ο βοσκός χρησιμοποιούσε άνετα τους λόγιους τύπους "κακήν κακώς" , "προηγουμένως", "πιθανόν" κ.ά.

Θέλω να πω ότι η Ελληνική γλώσσα είναι ενιαία όπως κάθε γλώσσα με αρχαία ιστορία και παράδοση και δεν ανέχεται "γύψο" χωρίς να γίνει "ξύλινη".


Αν διαβάσετε τη μετάφραση των ΟΜηρικών επών από τον Δούκα θα καταλάβετε τί θέλω να πω.
Ο Δούκας απέδειξε ότι η Ομηρική γλώσσα ανταποκρίνεται πλήρως στο σύγχρονο γλωσσικό αισθητήριο του Νεοέλληνα.

Η γλώσσα είναι ζωντανός οργανισμός και δεν επιδέχεται, όπως κάθε ζωντανός οργανισμός ανάλυση. Η ανάλυση εξυπηρετεί μεν την επιστήμη, αλλά δεν είναι δυνατόν να αναπαράγει τη ζωή στο επιστημονικό πείραμα.

Τί έγινε τώρα με τους "καθαρευουσιάνους δημοτικιστές";
Το ίδιο που έγινε με τους "καθαρευουσιάνους της καθαρεύουσας".

Στο ποινικό δικαστήριο, όταν η απόφαση είναι ομόφωνη ο καταδικασθείς πρέπει να αφήνεται ελεύθερος.
Αυτή είναι η κεντρική ιδέα της ταινίας του Μιχάλκωφ "Δώδεκα".
Αξίζει να τη δεις. Είναι ένα αριστούργημα!

Μόσχος Εμμ. Λαγκουβάρδος είπε...

Η γλώσσα δε διαφέρει στις καταλήξεις αλλά στο νου αυτού που την μιλάει ή τη γράφει, αν είναι γυμνασμένος ή αγύμναστος.

Η γυμνασμένη καρδιά έχει έναν ορισμένο αριθμό σφυγμών, συνήθως γύρω στους εξήντα. Η αγύμναστη έχει από τους 80 ή ενενήντα και πάνω.

Ποιος πρέπει να είναι ο στόχος;
Να γυμνάζομαι την καρδιά ή να την αφήνουμε αγύμναστη ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΠΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ;

Το αυτό συμβαίνει με το νου και με το λόγο. Ο γυμνασμένος νους εκφράζεται με συνθετικό λόγο, ό αγύμναστος και τα παιδιά με παρατατικό λόγο. Δεν συνθέτει τα νοήματα, αλλά τα παρατάσσει.
Η διαφορά είναι στην ταχύτητα της αντίληψης.
Γυμνασμένο νου μπορεί να έχει και ένας αγράμματος και αγύμναστο νου μπορεί να έχει και ένας γραμματισμένος.
Είναι θέμα άσκησης του νου και όχι γνώστης της γραμματικής.

Η ξύλινη γλώσσα κι αυτοί που την επινόησαν και την μεταχειρίζονται νομίζουν ότι προσφέρουν υπηρεσία στο λαό, είναι φίλοι του λαού, αφήνοντάς τον αγύμναστο, χάριν ευκολίας. Ευτυχώς ο λαός με το γλωσσικό του αίσθημα αντιλαμβάνεται την αλήθεια και δεν ακολουθεί το στραβό τους δρόμο.
Κανένας λαϊκός τύπος δεν χρησιμοποιεί την ξύλινη γλώσσα, εκτός απ΄ τους γραμματισμένους κομματικούς.