29.10.16

Αρκεί η κακία της ημέρας

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Μια παροιμία λέει, τη ζημία να την κλαις προτού να γίνει. Άν γίνει να την τραγουδάς.

Είναι σοφία να κλαίμε πριν μας εύρει το κακό; Νομίζω είναι σοφία , αν ως κλάμα εννοούμε την προσοχή. Καλά είναι να είμαστε άγρυπνοι σύμφωνα με την Εντολή του Κυρίου "Γρηγορείτε και προσεύχεσθε".

Δεν είναι σοφία, αν ως κλάμα, εννοούμε να κλαίγεται κανείς, για να αποφύγει τις ευθύνες ή τον κόπο ή τις συνέπειες από τις αδικίες του.
Την τακτική αυτή την εφαρμόζουν ακόμα και κράτη ολόκληρα.

Τον παλιό τον καιρό, πριν οι γυναίκες γίνουν επιθετικές, έκλαιγαν πριν να τις δείρουν για να μην κλάψουν δαρμένες. Ένας αρχαίος φιλόσοφος, που δεινοπαθούσε από την κλαψιάρα γυναίκα του έγραψε στα απομνημονεύματά του τα εξής: Δεν θυμάμαι ακριβώς τα λόγια του, αλλά το νόημά τους είναι κάπως έτσι:
Με λέοντα και με δράκοντα θα ζήσω, παρά με πονηρή γυναίκα.

Ένας άλλος έλεγε: Γέροντος ανάβασις επί αμμώδους λόφου, γυναίκα που γκρινιάζει συνεχώς.
Ο αρχαίος κυνικός φιλόσοφος Κράτης ήταν πάμπλουτος. Όταν βρήκε μια γυναίκα που ήθελε να ζει φτωχά, πέταξε το θησαυρό του στη θάλασσα και έζησε μαζί της με την επαιτεία. Αυτοί δεν έκλαιγαν πριν να τους δείρουν.

Μια άλλη παροιμία λέει, να μην περνάς μια γέφυρα, πριν την φτάσεις. Κι ο Απόστολος Παύλος, το λέει σε κάποια επιστολή του. Να μην φέρετε , λέει κακία από τις άλλες μέρες. Αρκεί η κακία της ημέρας.

28.10.16

Η διαφορά στην εμφάνιση των δύο φύλων

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Η Γραφή λέει, πως ο Θεός βδελύσσεται την εξαφάνιση της διαφοράς στην εμφάνιση των δύο φύλων.

Τα λόγια της Γραφής φτάνουν για να συγκρατήσουν αυτόν που έχει στοιχειώδη φόβο Θεού. Οι άλλοι που θέλουν πιο ισχυρό ελατήριο, , ας αναρωτηθούν, ιδίως οι γυναίκες, ποιόν βλάπτει πιο πολύ το να μην υπάρχει διαφορά στην εμφάνιση των δύο φύλων, τον άντρα ή τη γυναίκα ή και τους δύο και γιατί.

Για μένα όλοι ζημιώνουν, άντρες και γυναίκες. Ευτυχώς η φύση όπου βρίσκει ελεύθερο χώρο εκδηλώνει την διαφορετικότητα των σωμάτων, στο σχήμα, στην κίνηση, στην υφή... Ο Δημιουργός είναι υπέρτατος Καλλιτέχνης. Προσέχει την έκφραση. Θα αισθανθούμε την αξία της Τέχνης, αν δούμε τί απαίσια είναι η ομοιότητα ενός εκμαγείου!

Την ομοιότητα χρησιμοποίησαν τα ολοκληρωτικά καθεστώτα για να καταστρέψουν το αίσθημα της ομορφιάς, γιατί είχαν γνώση της ασχήμιας τους.

25.10.16

Η διαφορά στην εμφάνιση των δύο φύλων


Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Η Γραφή λέει, πως ο Θεός βδελύσσεται την εξαφάνιση της διαφοράς στην εμφάνιση των δύο φύλων.

Τα λόγια της Γραφής φτάνουν για να συγκρατήσουν αυτόν που έχει στοιχειώδη φόβο Θεού. Οι άλλοι που θέλουν πιο ισχυρό ελατήριο, , ας αναρωτηθούν, ιδίως οι γυναίκες, ποιόν βλάπτει πιο πολύ το να μην υπάρχει διαφορά στην εμφάνιση των δύο φύλων, τον άντρα ή τη γυναίκα ή και τους δύο και γιατί.

Για μένα όλοι ζημιώνουν, άντρες και γυναίκες. Ευτυχώς η φύση όπου βρίσκει ελεύθερο χώρο εκδηλώνει την διαφορετικότητα των σωμάτων, στο σχήμα, στην κίνηση, στην υφή... Ο Δημιουργός είναι υπέρτατος Καλλιτέχνης. Προσέχει την έκφραση. Θα αισθανθούμε την αξία της Τέχνης, αν δούμε τί απαίσια είναι η ομοιότητα ενός εκμαγείου!

Την ομοιότητα χρησιμοποίησαν τα ολοκληρωτικά καθεστώτα για να καταστρέψουν το αίσθημα της ομορφιάς, γιατί είχαν γνώση της ασχήμιας τους.

22.10.16

Η σιωπή είναι η γλώσσα των τελείων

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Ποιοί είναι οι τέλειοι; Τέλειος δεν είναι κανένας. Τέλειος είναι μόνο ο Θεός. Ε, τότε ποιοί είναι οι τέλειοι;
Τέλειοι είναι αυτοί που έφτασαν στο τέλος του δρόμου. Οι δημιουργοί της γλώσσας, ευτυχώς , προσέβλεπαν στο ανώτερο, στο πνευματικό. Τέλειος οπωσδήποτε δεν είναι κάποιος βρίσκεται στη σκάλα του κακού.
Ο Απόστολος Παύλος γράφει για τον εαυτό του: στη δεύτερη επιστολή του προς τον Τιμόθεο: " Συ δε νήφε εν πάσι. κακοπάθησον , έργον ποίησον ευαγγελιστού, την διακονίαν σου πληροφόρησον. εγώ γαρ σπένδομαι , και ο κααιρός της εμής αναλύσεως εφ΄στηκε. τον αγώνα τον καλό ηγώνισμαι, τον δρόμον τετέλεκα, την πίστιν τετήρηκα. λοιπόν απόκειταί μοι ο της δικαιοσύνης σστέφανος, ον αποδ΄σει μοι ο Κύριος εν εκείνη τη ημέρα, ο δίκιος κριτής, ου μόνον εμοί, αλλά και πάσι της ηγαπηκόσι την επιφάνειαν αυτου.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας λένε, ότι η σιωπή είναι η γλώσσα των τελείων. Η σιωπή, λοιπόν, είναι αυτών που έφτασαν στο τέλος του δρόμου. Ποιός είναι ο δρόμος , όπως προκεύπτει από τα λόγια του Αποστόλου Παύλου προς τον Τιμόθεο:
Νομίζω είναι ο δρόμος της "νηψεως". "Συ δε νήφε εν πάσι". Αυτός ο δρόμος είναι της Ορθόδοξης Παράδοσης, ο δρόμος της φώτισης. Η φώτιση είναι το δεύτερο στάδιο της ασκήσεως. Το πρώτο είναι της κάθαρσης, το δεύτερο είναι της φώτισης, στο οποίο ο πορευόμενος εν νόμω Κυρίου, νήφει, δηλαδή προσέχει μέσα στην καρδιά του, να είναι καθαρή από σκέψεις και επιθυμίες μάταιες, αλλά ακόμα και από σκέψεις καλές. Και το τρίτο στάδιο είναι του δοξασμού δηλαδή της ένωσης με το Θεό.

21.10.16

Η σύγκρουση ανδρών και γυναικών

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Η σύγκρουση ανδρών και γυναικών, από τότε που άρχισε παρουσίαζε δύο φάσεις, την σωματική και την ψυχολογική.
Η σωματική σύγκρουση πιστεύω ότι είναι φαινόμενο της σύγχρονης εποχής και θα εξηγήσω γιατί.
Η ψυχολογική σύγκρουση ενδεχομένως να υπήρξε από την αρχή της δημιουργίας.

Η σωματική σύγκρουση άργησε να εμφανιστεί. Ίσως επειδή δεν υπήρχε λόγος να εμφανιστεί, αφού η γυναίκα είχε σίγουρη την υπεροχή στον ψυχολογικό τομέα.Όταν όμως εμφανίστηκαν οι φεμινίστριες η γυναίκα θεώρησε ότι μπορεί να υπερισχύσει και στον σωματικό τομέα. Έκτοτε άρχισε η απόλυτη (σωματική) σύγκρουση.

Πώς απέφευγαν οι άντρες την σωματική σύγκρουση; Την απέφευγαν χάρις στην ύπαρξη των καφενείων. Από τότε που βγήκαν κι οι γυναίκες στα καφενεία, η σύγκρουση έγινε αναπόφευκτη. Βέβαια οι άντρες δεν δείχνουν τις πληγές τους ή την ήττα τους. Καταπίνουν την προσβολή και την αδικία και υπομένουν. Οι γυναίκες όμως οργανώνονται και απαιτούν να πάρουν το αίμα τους πίσω.

20.10.16

ΕΝΤΕΧΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ   
ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ  22.10.16 ΣΤΟ ΝΙΚΟΔΗΜΟ
ΜΕ ΤΟ TRIO CORD


To Trio Chord (Τρίο Κορντ) ιδρύθηκε το 2012 από τους Ντίνα Σαρατζή (φωνή, τσέλο), Αντώνη Κεραμιδά (πιάνο) και Γρηγόρη Λαγκουβάρδο, (βιολί) και έχει ένα πλούσιο ρεπερτόριο κομματιών  που περιλαμβάνει γνωστές κλασικές μελωδίες, μουσική από τον κινηματογράφο και κυρίως  ελληνικό έντεχνο τραγούδι. Έχει δώσει πλήθος συναυλιών και ρεσιτάλ  στη Θεσσαλονίκη και  σε άλλες πόλεις της Β. Ελλάδας. 

19.10.16

Γιατί έφυγα απ' τη γιόγκα

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Έφυγα απ’ τη γιόγκα γιατί όλα στη γιόγκα γίνονται για τον εαυτό. Ήξερα ότι ο εαυτός δεν είναι ο Θεός. Στη δική μας παράδοση, την Ορθοδοξία, όλα γίνονται από την αγάπη του Θεού και για την αγάπη του Θεού: Τα σα εκ των σων, σοι προσφέρομεν κατά πάντα και δια πάντα. Σε υμνούμεν, σε ευλογούμεν, σοι ευχαριστούμεν Κύριε. Και δεόμεθά σου ο Θεός ημών.

Η πρώτη Εντολή είναι «αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου». Αρχίζουμε με την αγάπη του Κυρίου και Θεού. Κατανοούμε ότι δεν μπορούμε να αγαπάμε τον Κύριον, αν δεν έχουμε καθαρή συνείδηση. Δεν θα έχουμε τη χάρη του Θεού στην καρδιά μας, αν μας ελέγχει η συνείδησή μας.

Ο κόσμος θέλει ειρήνη στην καρδιά του.,αλλά δεν αγωνίζεται για την ειρήνη. Πώς  αγωνιζόμαστε για την ειρήνη;  Ο Κύριος είπε να ζούμε σ’ αυτόν τον κόσμο, χωρίς να είμαστε από τα στοιχεία αυτού του κόσμου. Μας έδωσε πρότυπο τον εαυτό Του. "Πράος ειμί και ταπεινός τη καρδία. Έλθετε προς με πάντες οι κοπιώντες και πεφορτισμένοι καγώ αναπαύσω υμάς. Ο γαρ ζυγός μου χρηστός και το φορτίον μου ελαφρύ." 

Έφυγα απ’ τη γιόγκα γιατί αγνοούσαν  την αγάπη του Θεού. Άλλωστε ο βουδισμός δεν πιστεύει στο Θεό κι ο ινδουϊσμός πιστεύει σε χιλιάδες θεούς. Θεοποιεί ακόμα και τα ζώα και τα ερπετά. Ο θεός του έρωτα, ο γκανέσα, είναι ένας ελέφαντας. Η Σίβα είναι η θεά της καταστροφής. Τα μαλλιά της είναι φίδια και έχει για περιδέραιο στο λαιμό της κομμένες ανθρώπινες κεφαλές, που στάζουν αίμα!

Ένας Αμερικανός ποιητής που έζησε ως ερημίτης στην Κάλυμνο και στην Πάτμο, ονόμαζε την άγνοια της αγάπης του Θεού, ύπνο. Δεν έγινα βουδιστής ή ινδουϊστής , είπε, γιατί δεν ήθελα να ζω μισοκοιμισμένος.

Η Ορθοδοξία είναι εγρήγορση. Γρηγορείτε και προσεύχεσθε , ίνα μη εισέλθητε εις πειρασμόν. Ματαιοπονούν αυτοί που θέλουν να επιβάλουν μια πίστη σε όλους τους ανθρώπους. Είναι δυνατόν οι ορθόδοξοι που γνωρίζουμε και αγαπούμε τον Κύριον και Θεόν μας, να πιστεύουμε στις δαιμονικές θρησκείες, που κρατούν τους λαούς στον ύπνο; Στην Ανατολή, υπό την επίδραση κάποιων θρησκειών η ζωή του ανθρώπου έχει χάσει την αξία τους. Κάποιους ανθρώπους τους ονομάζουν περιφρονητικά "λιγότερο από σκόνη του δρόμου". Στην Ινδία, αν ένας παρίας άγγιζε έναν βραχμάνο, η ποινή ήταν θάνατος.

Στην Ελλάδα η περιφρόνηση των γέρων κι η μόδα της λατρείας των σκύλων, δεν είναι άσχετη με την επίδραση των θρησκειών που εξισώνουν κάθε έμβιο ον με το Θεό και με τον άνθρωπο. Το ίδιο κάνουν κι αιρέσεις στις οποίες δεν γίνεται διάκριση μεταξύ κτιστού και Ακτίστου, Πώς μπορούν οι αιρέσεις αυτές να θεωρούνται εκκλησίες του Χριστού, όπως θέλουν οι οικουμενιστές, χάριν της παγκοσμιοποίησης;   

17.10.16

Η ΕΜΠΟΡΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Όταν στην Ισπανία οι κατασκευαστές των ηλεκτρονικών υπολογιστών θέλησαν να κόψουν από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές μια περισπωμένη από την γλώσσα τους οι Ισπανοί ξεσηκώθηκαν και είπαν πως δεν πρόκειται να αγοράσει κανείς υπολογιστή στην Ισπανία που δεν έχει την περισπωμένη. Τα μαγαζιά έκλεισαν, οι Ακαδημίες , τα σχολεία, ο κόσμος.

Στην Ελλάδα στις θερινές διακοπές, η βουλή με τριάντα νυσταλέους βουλευτές που δεν ήξεραν τί έκαναν, κατάργησαν τα πνεύματα, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να διδαχθεί η ετυμολογία της ελληνικής γλώσσα στους νεώτερους. και δεν διδάσκεται στα σχολεία.

"Ετοιμάσου να κατακτήσεις είναν λαό που ξέχασε την ετυμολογία της γλώσσας του." λέει μια κινεζική παροιμία.

Η εμποριοκρατία έβαλε τον ελληνικό λαό στον ύπνο;

14.10.16

Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Η διαφορά μεταξύ της Ορθοδοξίας και των θρησκειών είναι απλή: Η Ορθοδοξία θεραπεύει την ιδιοτέλεια και μαζί με αυτήν θεραπεύουν και τις σωματικές και ψυχικές ασθένειες του ανθρώπου και αποδίδει στην κοινωνία καλούς και αγαθούς πολίτες , ενώ οι θρησκείες θεωρούν την ανιδιοτέλεια ανέφικτη και αδυνατούν να θεραπεύσουν τον κόσμο, επειδή χρειάζονται κι οι ίδιες θεραπεία.

Η βάση της θεραπευτικής της Ορθοδοξίας είναι «ιατρέ θεράπευσε τον εαυτό σου για να θεραπεύσεις και τους άλλους». Στην Ορθοδοξία δεν υπάρχουν καλοί ή κακοί χριστιανοί . Υπάρχουν θεραπευμένοι και αθεράπευτοι. Ο θεραπευμένος γίνεται θεραπευτής των άλλων.
Ορθοδοξία που δεν θεραπεύει τον κόσμο , δεν είναι Ορθοδοξία. Το ερώτημα είναι, υπάρχουν σήμερα θεραπευμένοι στην Ορθοδοξία; Η ύπαρξη των Αγίων μαρτυρεί κατ’ αρχήν ότι η Ορθοδοξία θεραπεύει τον κόσμο. Προϋπόθεση είναι για την θεραπεία αυτού που θέλει να θεραπευτεί είναι έχει καθαρή καρδιά. Γι’ αυτό όταν ο χριστιανός πηγαίνει το δώρο του στην Εκκλησία, πρέπει να έχει συμφιλιωθεί με τον εχθρό του και κατόπιν να προσφέρει το δώρο του.

Ο Δυτικός Κόσμος επέλεξε να μην είναι ο Χριστός το θεμέλιο της κοινωνίας κι η κοινωνία του είναι σχεδόν διαλυμένη. Γιατί είναι διαλυμένη και γιατί η Ορθοδοξία κρατάει ακόμα την οικογένεια και την κοινωνία; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό περιέχεται στα λόγια του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη, ότι τις ενώσεις τις δημιουργεί το ωραίο, και η ιδιοτέλεια δεν είναι ωραία.

Δεν μπορεί κανείς να βάλει άλλο θεμέλιο εκτός από αυτό που υπάρχει. Αν εμβαθύνεις στην αιτία, η αρρωσταίνει τους ανθρώπους, που είναι να θεωρείς εκ των προτέρων ανέφικτη την αγάπη και την ανιδιοτέλεια, θα αντιληφθείς γιατί οι κοινωνίες, που απομακρύνονται από το Θεό, διαλύονται.

Η ορθή δογματική συνείδηση έχει πρακτικές συνέπειες στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου.

Ετικέτες
Ορθοδοξία
Θρησκείες
Ορθή δογματική συνείδηση

13.10.16

Ο αγώνας με τον δαίμονα της δειλίας

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Μόλις αρχίζει να με πολεμάει ο δαίμονας της δειλίας, το πρώτο πράγμα που κάνω πάντα, είναι να πάρω το ψαλίδι και να κοντύνω τα γένια μου. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί γίνεται αυτό. Ίσως για να μην προκαλέσω τον δαίμονα. Ίσως για να τον πολεμήσω με την ταπείνωση. Οι δαίμονες , υπερήφανοι καθώς είναι, άλλωστε η υπερηφάνεια τους έριξε στην κόλαση, δεν υποφέρουν την ταπείνωση. Είναι όμως τα γένια ένδειξη υπερηφάνειας; Συνήθως γένια αφήνουμε από τη λύπη όχι από τη χαρά. Τώρα, όπως μπερδεύτηκαν τα πράγματα, λόγω της κρίσης, χάρις στην οποία η κυβέρνηση άδραξε την ευκαιρία, να διορθώσει και τα άλλα κακώς κείμενα, εκτός από την οικονομία, η ζωή μας έχασε τον ρυθμό της. «Μετεβλήθη εντός μου/ κι ο ρυθμός του κόσμου», όπως γράφει ο Βιζυηνός στο ποίημα που συνέθεσε στο ψυχιατρείο.

Επί Μεγάλου Πέτρου στη Ρωσία, υπήρξε η ίδια παρανόηση, σε κρατικό επίπεδο, ως προς την σημασία της γενειάδας. Ο Μέγας Πέτρος θεωρούσε την γενειάδα σημάδι υπερηφάνειας και είχε απαγορέψει τα γένια με διάταγμα. Πολλοί Ρώσοι , στην εποχή του, ξυρίστηκαν με το ζόρι και πολλά παρατράγουδα υπήρξαν , στην προσπάθεια του φιλοπρόοδου τσάρου, ο οποίος προσπαθούσε να εκπολιτίσει τους Ρώσους , κατά τα πρότυπα των Δυτικών, ξυρίζοντας τα γένια των παππούδων. Δεν ξέρω αν το μέτρο περιλάμβανε και τη γενειάδα των κληρικών της Ρωσίας. Οι μπολσεβίκοι , ενώ δεν σεβάστηκαν τους ναούς και χιλιάδες από αυτούς τους γκρέμισαν και άλλους τους μετέβαλαν σε σταύλους, τα γένια δεν τα πείραξαν, γιατί έφεραν κι οι ηγέτες τους, γενειάδες.

Μην νομίζετε ότι περιμένω να έρθει η κατάλληλη ώρα για να ψαλιδίσω τα γένια μου. Όποια ώρα κι αν φοβηθώ, τραβάω κατ’ ευθείαν στην τουαλέτα με το ψαλίδι στο χέρι. Μέρα είναι, νύχτα είναι, χαράματα είναι , θα με δείς να κονταίνω τα γένια μου, για να καλμάρω τον δαίμονα της δειλίας.

Λένε ότι τα αίτια της δειλίας βρίσκονται στα παιδικά χρόνια. Δεν ξέρω αν και στα παιδικά μας χρόνια είχαμε τέτοιες αντιδράσεις με τα γένια, γιατί γένια δεν είχαμε. Η σίγουρη αντίδραση στον παιδικό φόβο ήταν το σφύριγμα. Από τότε σφύριζα καλά, γιατί ζώντας σε έναν κόσμο που αλληλοσφαζόταν, ο φόβος μου ήτανε καθημερινή τροφή και το σφύριγμα επίσης. Και τώρα όταν φοβάμαι η κάτι με στενοχωρεί αρχίζω το σφύριγμα.

Κάποιος συνάδελφός μου όταν ένιωθε άσχημα άρχιζε να σφυρίζει. Συνήθως εγκατέλειπε το γραφείο του και σφυρίζοντας έβγαινε στο δρόμο. Σε μας που τον βλέπαμε να φεύγει με το αγαπημένο σφύριγμα, έλεγε σαν επωδό στις σφυριχτές του νότες. «Η καρδιά μας είν’ καλή ,η καρδιά μας είν’ καλή».





12.10.16

ΝΕΩΤΕΡΙΣΤΕΣ !

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

«Τότε δη τινες προς την κοινήν νεωτερίσαντες ομόνοιαν πολυτρόποις εχρήσαντο συμφοραίς» (Μακκαβαίων Δ΄, 21)


Νεωτεριστές και νεωτερισμοί υπήρχαν από πάντα και πάντα πίσω από αυτούς είναι τα «γαζοφυλάκια» και «οι θησαυροί εν τοις ιεροίς». Και πάντα τα γαζοφυλάκια και οι θησαυροί «ταίριαζαν» να τα έχουν οι βασιλείς. ‘Ετσι οι μεν προδόταις έταζαν τους θησαυρούς της πατρίδας στους ξένους, οι δε ξένοι τους έδιναν την εξουσία, ώστε οι ίδιοι να νοσφίζονται τους δημόσιους θησαυρούς, τους δε ιδιωτικούς να τους νέμονται οι προδότες, χάρις στους νεωτερισμούς τους.

Φαντάσου την έκπληξή μου, ευγενικέ αναγνώστη, όταν διαβάζοντας στην Αγία Γραφή το Βιβλίο των Μακκαβαίων, που οι εκδόσεις της Αγίας Γραφής των Λατίνων το παραλείπουν, διότι οι Λατίνοι θεολόγοι δεν το θεωρούν κανονικό, ανακάλυψα, πως μια παρόμοια με την ιστορία ενός σύγχρονου κοινοτάρχη που μετακινούσε τη βρύση του χωριού σε διάφορες θέσεις για να εισπράττει τις μίζες των εργολάβων, συνέβη πριν δύο χιλιάδες χρόνια με κάποιον Σίμωνα και τον στρατηγό Απολλώνιο.

Να πώς περιγράφει το Βιβλίο των Μακκαβαίων την αρχαία ιστορία με τον Απολλώνιο τον στρατηγό για να δεις ότι δεν διαφέρουν σχεδόν καθόλου οι δύο ιστορίες, που αφορούν την χρηματιζόμενη εξουσία και τους ιδιώτες συνεργάτες της , οι οποίοι καταχρώνται τόσο το δημόσιο όσο και το ιδιωτικό χρήμα: « Ο Απολλώνιος... λαβών την εξουσίαν ταχύ εις την πατρίδα ημών μετά του καταράτου Σίμωνος και βαρυτάτου στρατού ανέβη και προσελθών ταις του βασιλέως εντολαίς ήκειν έλεγε (προσήκει, ταιριάζει έλεγε) όπως τα ιδιωτικά του γαζοφυλακίου λάβοι χρήματα.»

(Κατά την περίοδον αυτήν μερικοί δήθεν χάριν νεωτερισμών και μεταρυθμίσεων, δήθεν δια την υπηρεσίαν του ναού, διαταράξαντες την ομόνοιαν όλων προεκάλεσαν πολλές και διάφορες συμφορές. Κάποιος Σίμων κατασυκοφαντούσε τον ενάρετο Οσία, που ήταν ισόβιος αρχιερέας, δήθεν χάριν του συμφέροντος του έθνους, και μην μπορώντας να επιτύχη κάτι κακό εναντίον του Οσία, έφυγε, να προδώσει την πατρίδα του.
Προς τον σκοπό αυτόν πήγε στον Απολλώνιο τον στρατιωτικό διοικητή της Συρίας, της Φοινικης και της Κιλικίας και του είπε: «Έρχομαι με φιλικές διαθέσεις προς τον βασιλέα, να καταγγείλω ότι εις τα θησαυροφυλάκια των Ιεροσολύμων έχουν αποθησαυριστεί πολλαί μυριάδες ιδιωτικών χρημάτων, που δεν έχουν σχέση με τον ιερόν θησαυρόν του ναού, και ότι αυτά δικαιωματικώς ανήκουν εις τον βασιλέα Σέλευκον». Κατόπιν η Γραφή περιγράφει τις πολλές και διάφορες συμφορές τις οποίες έπαθε ο λαός, χάρις στην «φιλοπατρία» και τις νεωτεριστικές ιδέες του Σίμωνα και του Απολλώνιο, με τις ευχές και την εξουσία του βασιλέως Σέλευκου.

11.10.16


ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου


Ο Ανέστης στην Κομοτηνή, είναι βέβαιος ότι δεν θα χάσουμε ποτέ τη χώρα μας.

Ο Ανέστης , διευθύνει το παραδοσιακό καφενείο της Κομοτηνής «ΘΡΑΚΙΚΟΝ» κι είναι γνώστης της ψυχολογίας των πελατών του. Κανένας δεν έχασε το ηθικό του. Ίσως γιατί είναι φτωχός εργατικός κόσμος και δεν έχει διαφθαρεί από την δυτική υποκουλτούρα.

- Πώς το ξέρεις; τον ρώτησα.

Ο Ανέστης είπε μεταξύ σοβαρού και αστείου:

-Δεν θα χάσουμε ποτέ τη χώρα μας γιατί, πρώτον δεν την είχαμε ποτέ. Δεύτερον γιατί είμαστε όπως είμαστε, γιατί αυτή μας έφτιαξε και τρίτον γιατί όποιος έρθει και μάθει τη γλώσσα, έχει ήδη μεταλλαχθεί.

Πώς θα ζήσει εδώ ένας Ελβετός, ως Ελβετός στην Ελλάδα;

moschoblog.blogspot.com

8.10.16

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΙΚΗ

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Η Εκκλησία δεν είναι κρατική, επειδή το Κράτος πληρώνει τους μισθούς των κληρικών.

Η Εκκλησία γίνεται κρατική αν ασκεί κοσμική εξουσία, πράγμα το οποίο δεν συμβαίνει, αν και στην εποχή μας δεν είναι και τόσο ξεκάθαρα τα πράγματα, ως προς την διάκριση μεταξύ της Εκκλησίας και της εξουσίας γενικά.

Η Ορθοδοξία δεν ασκεί κοσμική εξουσία. Ο άρχων του κόσμου τούτου είναι ο Μαμωνάς.

Η σύγχυση ανάμεσα στο Πνεύμα και στην Εξουσία είναι η αιτία του Κακού που ξεκινάει από την αρχή του κόσμου και εξακολουθεί να υπάρχει μέχρι σήμερα. Η σύγχυση αυτή σκότωσε τους Προφήτες και προκάλεσε τις αιρέσεις.

Η ένωση της Ορθοδοξίας με τους αιρετικούς είναι αδύνατη.

moschoblog.blogspot.com

6.10.16


ΠΩΣ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΜΕ

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Η ερμηνεία γίνεται με το πνεύμα του ερμηνευομένου, όχι με το πνεύμα του ερμηνεύοντος ή με οποιοδήποτε άλλου πνεύμα. Π.χ. Αν ερμηνεύεις τη Διδασκαλία του Χριστού, δεν την ερμηνεύεις με το πνεύμα της διδασκαλίας του Βούδα ή οποιουδήποτε άλλου.

Αν ρωτάς, γιατί ήρθε ο αρχαίος Ιπποκράτης στη Λάρισα, δεν θα αναζητήσεις την αιτία με το πνεύμα του εμποριοκράτη. Με τον εμποριοκράτη οδηγό, θα πεις ότι ο Ιπποκράτης ήρθε στη Λάρισα για το κέρδος.

 Η περιοχή της Λάρισας την εποχή του Ιπποκράτη ήταν η πιο νοσογόνος περιοχή της Ελλάδος.
Αλλά ο Ιπποκράτης, ο μεγαλύτερος γιατρός της αρχαιότητας, από το έργο που άφησε και από τις θεραπείες του που έκανε, συνάγεται ότι δεν ήταν κανένας κομπογιανίτης ή κανένας τοκογλύφος.

Ο Ιπποκράτης ήρθε στη Λάρισα από αγάπη για την Ιατρική και τον άνθρωπο! Δείτε στο άγαλμά του, το χέρι στην καρδιά, και το χέρι, το δεξί της πρακτικής δραστηριότητας (χρήματα κ.ά.) που λείπει εντελώς. Καθώς και το κεφάλι του που γέρνει από ευσπλαχνία προς το μέρος της καρδιάς. Ευσπλαχνία για την δυστυχία του ανθρώπου και υπέρτατη κατανόηση που είναι η αγάπη.

Η ίδια η ιατρική του προβάλλει την αρμονία, ως θεραπευτική μέθοδο, την αρμονία μεταξύ του σώματος και των αισθημάτων. Ο Ιπποκράτης είναι, για μένα, ένας χριστιανός προ Χριστού.

Θα ήθελα να ξέρω, ποιός μεγάλος γλύπτης απέδωσε με τόση δύναμη τον πνευματικό και ψυχικό κόσμο του πατέρα της κλινικής ιατρικής, τον Ιπποκράτη!

H Γνώση και οι γνώσεις

Του Μοσχου Λαγκουβάρδου

Νους, σκέψη, μυαλό, διάνοια, λογική, φαντασία, εγκέφαλος, πνεύμα, ψυχή, καρδιά.. Τί γνωρίζουμε για όλα αυτά;
Σύμφωνα με το λεξικό, νους είναι η ανώτερη δύναμη για γνώση. . Σκέψη είναι η δραστηριότητα του νου. Μυαλό είναι ο εγκέφαλος. Διάνοια ειναι ο νους. Λογική είναι σκέψεις Φαντασία είναι σκέψεις που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Πνεύμα ειναι το μυαλό. Ψυχή είναι το ένα από τα δύο βασικά στοιχεία που συνθέτουν την ανθρώπινη φύση. Το άλλο είναι το σώμα.Καρδιά είναι η έδρα των συναισθημάτων, σε αντιδιαστολή προς το μυαλό που είναι η έδρα των νοητικών λειτουργιών.

Τί μένει από όλες αυτές τις γνώσεις; Σχεδόν τίποτα. Ο Έλιοτ διαμαρτύρεται για την σύγχρονη εποχή και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Μας αρπάζουν την ψυχή με υλικά ανταλλάγματα, λέει. Ανταλλάξαμε την Γνώση, με τις γνώσεις και τις πληροφορίες.Ένα δείγμα των γνώσεων και των πληροφοριών είναι και οι γνώσεις  από το λεξικό.

Το υπουργείο παιδείας δεν επιτρέπει στο δάσκαλο να μεταδώσει την μόρφωση που διαθέτει στο μαθητή. Με αυτή την τακτική του υπουργείου παιδείας, κι ο δάσκαλος δεν διαθέτει μόρφωση για να την μεταδώσει. Μεταδίδει λοιπόν τις γνώσεις και τις πληροφορίες ξερές, γιατί δεν έχει εμπειρία. Ή άν έχει το υπουργείο δεν του επιτρέπει να μεταδώσει Γνώση στο μαθητή.Οι γονείς επίσης δεν επιτρέπουν τη μετάδοση της Γνώσης και στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο για να πλουτίσουν τις γνώσεις τους και τις πληροφορίες.

Ο ελληνικός λαός που ειναι γαλουχημένος με την ορθόδοξη παράδοση, λέει "παιδί΄μου μάθε γράμματα, παιδί μου, βάλε Γνώση. Τα γράμματα είναι στο χαρτί κι ο νους σου πέρα πέρα." Θέλει ίσως να πει να μην περιορίζεται η Γνώση. Ο νους είναι απέραντος.Ο Απόστολος λέει το γράμμα σκοτώνει. Το Πνεύμα δίνει ζωή. Το γαρ πνεύμα αποκτένει, το δε πνεύμα ζωοποιεί.
moschoblog.blogspot.com

5.10.16

Η εμπειρία δεν μεταδίδεται

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Λυπάμαι όταν δεν μπορώ να μεταδώσω στους άλλους αυτό που ένιωσα. Δεν ένιωθα παλιότερα αυτήν την λύπη. Ίσως γιατί για πρώτη φορά, δεν αναμεταδίδω γνώσεις και προσπαθώ να μεταδώσω στους άλλους την εμπειρία μου. Αυτό συμβαίνει στον καθένα. Όλοι έχουμε εμπειρίες και όλοι δυσκολευόμαστε να τις μεταδώσουμε στους άλλους.

Μια φορά οι κάτοικοι ενός χωριού στη Ρωσία παραπονέθηκαν στο στάρετς τους, για την αρκούδα που τους προκαλούσε ζημιές στο βιος τους.

Ο στάρετς μίλησε στην αρκούδα και εκείνη του απάντησε:

 Εμένα, γέροντα, αυτή είναι η φύση μου. Αυτοί που παραπονέθηκαν εις βάρος μου, ας φυλάξουν καλύτερα το βιος τους.

1.10.16

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΛΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Δεν χρειαζόμαστε οι Έλληνες επανάσταση. Επανάσταση εύχονται οι εχθροί της Ελλάδας. Χρειαζόμαστε Ανάσταση, αυτή που οι ίδιοι εχθροί πασχίζουν να την σβήσουν από τον χάρτη. Σκάβουν το λάκκο της Ελλάδος, αλλά όπως γίνεται πάντα με όσους σκάβουν το λάκκο τον άλλων, θα πέσουν οι ίδιοι μέσα. Και για να είμαστε πιο ακριβείς, οι εχθροί μας ,χωρίς επίγνωση, εργάζονται για την ελευθερία της Ελλάδος.


Δεν χρειαζόμαστε επανάσταση. Οι εχθροί μας θα χαλκέψουν ακόμα πιο ισχυρά δεσμά και θα επιβάλλουν ακόμα μεγαλύτερα βάρη στους ώμους των Ελλήνων προς «όφελος» των κερδοσκόπων. Γράφουμε τη λέξη "οφελος" μέσα σε εισαγωγικά, γιατί στην πραγματικότητα κανένας δεν οφελείται με τις αδικίες και τις παρανομίες και τις κλεψιές και γενικά, με την ψυχολογική ή την απόλυτη βία.

Όταν ένας λαός χρησιμοποιεί βία για να αποκτήσει την ελευθερία του, θα δεχθεί καινούρια, ίσως χειρότερα δεσμά, παρόλα που είναι κρυμμένα και δεν φαίνονται σ’ αυτούς που ζουν επιφανειακά και δεν εμβαθύνουν στην πραγματικότητα. Παράδειγμα η Ελλάδα, η οποία με την ανίκανη πνευματικά ηγεσία της δεν αντιλήφθηκε το δόλωμα, με το οποίο για να ελευθερωθεί από την Τουρκοκρατία, παραιτήθηκε από μια αυτοκρατορία για να κερδίσει μια νέα... Τουρκοκρατία. Το δόλωμα ήταν η σύνδεση με την αρχαία Ελλάδα και το εθνικό κράτος, που γίνεται πάλι πολυεθνικό, μια επαρχία της Ευρώπης, χωρίς εθνική συνείδηση, αν τελικά χαθεί η Ορθοδοξία και η Ελληνική γλώσσα.

Για να αντιληφθούμε πώς δεν χρειαζόμαστε επανάσταση, η οποία άλλωστε με τα σημερινά δεδομένα είναι απραγματοποίητη και χρειαζόμαστε Ανάσταση, προς την οποία οδεύουμε και με την συνέργεια των εχθρών μας. Το μόνο εμπόδιο στην Ανάσταση είναι το Υπουργείο Παιδείας, με υπουργό, τον κ. Φίλη. Αλλά κι αυτός τελικά εργάζεται για την Ανάσταση, με τον τρόπο που σκέφτεται και ενεργεί, με σκοπό να εξαλείψει την Ορθοδοξία στην Ελλάδα. Αν το κατορθώσει, είναι βέβαιο, ότι η Δύση θα του απονείμει τον τίτλο του Μεγάλου!

Τώρα ο Ελληνικός Λαός είναι δεμένος σαν μια γάτα, που απειλεί να αρπάξει το καναρίνι. Όσο ,λοιπόν, ο λαός εστιάζει το ενδιαφέρον του στο καναρίνι της οικονομίας και δεν αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι λύση η αρπαγή των καναρινιών, θα παραμένει δεμένος και θα θρηνεί την χαμένη ελευθερία του.

Ώσπου να στηρίξει τις ελπίδες του στο Χριστό και να αναμείνει την Ανάσταση του Γένους, από την σκλαβιά της νέας Τουρκοκρατίας. Ο κόσμος θα αντιληφθεί κάποτε πού οδηγεί η προκλητική πολιτική η οποία εφαρμόζεται στις μέρες μας, με την απαντοχή να ξεσπάσει η λαΪκή οργή για να επιβληθούν νέα, σκληρότερα μέτρα. Έως τότε η λαχτάρα για την ελευθερία από την καταπίεση, θα πολώνεται, σαν μια γάτα, που λιμπίζεται το καναρίνι, αλλά είναι δεμένη και δεν μπορεί να το αρπάξει. Δυστυχώς ο λαός ωθείται στο να μην μπορεί να σκεφτεί οτιδήποτε άλλο, εκτός από την βία είτε των οικονομικών και άδικων μέτρων είτε τη βία της οργής του, η οποία κάποτε θα ξεσπάσει, αν συνεχιστεί επ’ άπειρον η ίδια άδικη και ανώφελη πολιτική των κυβερνήσεων.

«Αν η γάτα είναι καλά εκπαιδευμένη, θα έλυνε το σχοινί και θα πήγαινε εκεί όπου ήθελε. Μετά , ακόμα κι αν συναντούσε το καναρίνι,, δεν θα το άρπαζε.» Ο Ιησούς με την δική Του θυσία, κατήργησε τις θυσίες. Δεν υπάρχουν ιερά σφάγια. Αφήρεσε την αιτιολογία των διωκτών. Αν τα ιερά σφάγια των ανθρωποθυσιών, έφταιξαν και με την συναίνεσή τους, θυσιάζονται για την διατήρηση της εξουσίας της εξουσίας των διωκτών τους, ο Ιησούς σε τι έφταιξε και Τον σταύρωσαν;