Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Ο υπνώττων άνθρωπος, ο κοιμισμένος, κατά το κοινώς λεγόμενον, είναι αυτός που δίνει το ρυθμό της εποχής. Στο σημερινό κόσμο,είναι πιο πειστική η εικόνα των πραγμάτων από τα ίδια τα πράγματα. Δεν έχουν τόση σημασία τα πράγματα και τα γεγονότα, αλλά η ιδέα που έχουμε για τα πράγματα και για τα γεγονότα. Γι’ αυτό έχουν τόση δύναμη τα «κανάλια» και οι «καναλάρχες» γιατί αυτουνών η επιρροή ανεβάζει και κατεβάζει κυβερνήσεις. Μόλις βγει μια νέα κυβέρνηση, το πρώτο πράγμα που σκέφτεται είναι να μην πληρώσουν τα χρέη τους στο δημόσιο οι καναλάρχες. Το δεύτερο είναι να τους δώσει επιχορηγήσεις, για να ωραιοποιήσει την εικόνα της.
Αυτό το νόημα της δύναμης της εικόνας έχει το παρακάτω ανέκδοτο. Δυο επιστήμονες ιχθυολόγοι, με τις εικόνες όλων των ψαριών στο μυαλό τους, ερευνούν τα ψάρια στη θάλασσα. Ο ένας από τους δύο γέρνει κάποια στιγμή στη βάρκα κι αποκοιμέται. Ο άλλος συνεχίζει να ερευνά με το φακό του, όταν πιάνει ένα σπάνιο ψάρι. Έκπληκτος ξυπνάει τον συνάδελφό του και του δείχνει το σπάνιο ψάρι. Εκείνος το κοιτάζει καλά, το περιεργάζεται, το ψηλαφίζει και λέει: «Δεν υπάρχει τέτοιο ψάρι».
Κατά τη χριστιανική διδασκαλία η υπερβολή είναι αμαρτία. Θυμάμαι, πως όταν ήμουν παιδί, στη Δεσκάτη Γρεβενών, η μακαρίτισσα η γιαγιά μου Βασιλική, δεν μ’ άφηνε να κοιμηθώ πολύ. «Σήκω, παιδί μου» μου έλεγε, «σε «πλείασε» ο ύπνος. Θα αποχοντριαστείς» Εννοούσε θα γίνω υποχονδριακός αν κοιμάμαι υπερβολικά., αν ο ύπνος μου «πλεονάζει» είναι «πλείος» περισσότερος απ΄ τον κανονικό.
Η γιαγιά μου. αν και της τρίτης δημοτικού, γνώριζε πολλά πράγματα, προφανώς από την Εκκλησία. Απορούσα, πως είναι δυνατόν να γνωρίζει ακόμα και τους βαθμούς των επιθέτων. Η γιαγιά μου είναι ζωντανό παράδειγμα του ότι η Ελληνική γλώσσα είναι ενιαία από την αρχή έως την εποχή μας και πως οι διαιρέσεις σε αρχαία και νέα δεν είναι πραγματική, αλλά γίνεται μόνο για να διευκολύνει τις αναλύσεις της επιστήμης. Θυμάμαι μια φορά είχα ρωτήσει τη γιαγιά μου, αν είμαι καλός, και μου απάντησε: «κάλλιστος»! Η γιαγιά μου χρησιμοποιούσε λέξεις ακόμα κι απ΄τον Όμηρο, όπως τη λέξη «ιλιάτσι», δηλαδή θεραπεία. Γνώριζε και αρχαίες μεθόδους όπως η μέθοδος της αναζωογόνησης του οργανισμού στις περιπτώσεις καταβολής των δυνάμεών του!
Για τον πολύ ύπνο η γιαγιά μου φοβόταν ότι μπορεί να γίνει πάθος (υποχονδρία).Η γιαγιά μου ήταν αγράμματη, αλλά άκουγε τα ιερά γράμματα της Εκκλησίας. Από τη γιαγιά μου, έμαθα να προσέχω τον ύπνο και ότι λέγεται ή γράφεται γι’ αυτόν. Θυμάμαι πάντα το στίχο του Σολωμού «πάντα ανοιχτά, πάντα άγρυπνα, τα μάτια της ψυχής μου». Ο ποιητής Γεώργιος Σεφέρης γράφει σε κάποιο δοκίμιό του πως ο ύπνος είναι αδιαφορία. Πράγματι η αδιαφορία χαρακτηρίζει αυτούς που θέλουν να ζουν μισοκοιμισμένοι ή που δεν αναλαμβάνουν την προσωπική τους ευθύνη θεωρώντας υπεύθυνο το πεπρωμένο ή το κάρμα, όπως το ονομάζουν οι ινδουιστές. Η αδιαφορία αυτού του είδους είναι περιφρόνηση που κρύβει εγωισμό και υπερηφάνεια.
28.7.20
Εμπόδισε την αυτοκτονία του ανθρωπου (Μέρος 1)
Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Υπάρχουν ,πράγματι, δυνάμεις που απεργάζονται την καταστροφή του ανθρώπου στη γη; Αντί να ενισχύουν τον σημερινό φοβισμένο άνθρωπο, του μεγαλώνουν τους φόβους του και τον σπρώχνουν στην αυτοκτονία. Υπάρχουν από την αρχαιότητα ακόμα, τέτοιες δυνάμεις που προσπαθούν να πείσουν τους ανθρώπους , ότι το τέλος των δεινών τους είναι ο θάνατος. Η λύπη τελειώνει μόνο όταν τελειώνει και η ζωή. Προσπάθειες που έγιναν για να σταματήσει η αρχαία παράδοση της αυτοκτονίας στην Ιαπωνία, απέτυχαν παταγωδώς. Θυμηθείτε τους δυο μεγάλους ποιητές της σύγχρονης Ιαπωνίας τον Γιασουνάρι Καβαμπάτα και τον Γούκιο Μισίμα, που αυτοκτόνησαν κι οι δυο στο τέλος! .
Πώς εμποδίζεις την αυτοκτονία του ανθρώπου; Ο ποιητής Τόμας Έλιοτ υποστηρίζει ότι ο άνθρωπος ωθείται στην αυτοκτονία. Είναι το μόνο ον στη γη, που κινδυνεύει να αυτοκτονήσει, όχι μεμονωμένα το κάθε άτομο, αλλά μαζικά. Η ανθρωπότητα κινδυνεύει να εκλείψει, με ομαδική αυτοκτονία. Στην Αμερική υπήρξαν περιπτώσεις που πλήθη ανθρώπων πείστηκαν να τελέσουν ομαδική αυτοκτονία. Πάνω από χίλιοι άνθρωποι βρέθηκαν νεκροί, σε ομαδική αυτοκτονία, που παρακινήθηκαν να συμμετάσχουν. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν δυνάμεις, που δεν προτίθενται απλώς να πείσουν τους ανθρώπους να αυτοκτονήσουν, αλλά που έχουν και τη δύναμη να το επιτύχουν σε πολλές περιπτώσεις.
(Συνεχίζεται)
Υπάρχουν ,πράγματι, δυνάμεις που απεργάζονται την καταστροφή του ανθρώπου στη γη; Αντί να ενισχύουν τον σημερινό φοβισμένο άνθρωπο, του μεγαλώνουν τους φόβους του και τον σπρώχνουν στην αυτοκτονία. Υπάρχουν από την αρχαιότητα ακόμα, τέτοιες δυνάμεις που προσπαθούν να πείσουν τους ανθρώπους , ότι το τέλος των δεινών τους είναι ο θάνατος. Η λύπη τελειώνει μόνο όταν τελειώνει και η ζωή. Προσπάθειες που έγιναν για να σταματήσει η αρχαία παράδοση της αυτοκτονίας στην Ιαπωνία, απέτυχαν παταγωδώς. Θυμηθείτε τους δυο μεγάλους ποιητές της σύγχρονης Ιαπωνίας τον Γιασουνάρι Καβαμπάτα και τον Γούκιο Μισίμα, που αυτοκτόνησαν κι οι δυο στο τέλος! .
Πώς εμποδίζεις την αυτοκτονία του ανθρώπου; Ο ποιητής Τόμας Έλιοτ υποστηρίζει ότι ο άνθρωπος ωθείται στην αυτοκτονία. Είναι το μόνο ον στη γη, που κινδυνεύει να αυτοκτονήσει, όχι μεμονωμένα το κάθε άτομο, αλλά μαζικά. Η ανθρωπότητα κινδυνεύει να εκλείψει, με ομαδική αυτοκτονία. Στην Αμερική υπήρξαν περιπτώσεις που πλήθη ανθρώπων πείστηκαν να τελέσουν ομαδική αυτοκτονία. Πάνω από χίλιοι άνθρωποι βρέθηκαν νεκροί, σε ομαδική αυτοκτονία, που παρακινήθηκαν να συμμετάσχουν. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν δυνάμεις, που δεν προτίθενται απλώς να πείσουν τους ανθρώπους να αυτοκτονήσουν, αλλά που έχουν και τη δύναμη να το επιτύχουν σε πολλές περιπτώσεις.
(Συνεχίζεται)
14.7.20
ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΑΤΗΡ ΠΑΝΤΩΝ (ΗΡΟΔΟΤΟΣ)
Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Ο αρχαίος ιστορικός Ηρόδοτος θεωρούσε τον πόλεμο πατέρα πάντων. Πόλεμος (και φόβος πολέμου προσθέτουμε εμείς)πατήρ πάντων. Γεννάει την ανάγκη αγοράς όπλων. Αν δεν φοβάται κανείς δεν οπλίζεται.
Οι Τούρκοι αναλαμβάνουν να κινήσουν την αγορά, προκαλώντας φόβο στους γειτονικούς λαούς.
Δεν απορεί κανείς γιατί είναι τα χαΪδεμένα παιδιά των πολιτισμένων χωρών.
Ο αρχαίος ιστορικός Ηρόδοτος θεωρούσε τον πόλεμο πατέρα πάντων. Πόλεμος (και φόβος πολέμου προσθέτουμε εμείς)πατήρ πάντων. Γεννάει την ανάγκη αγοράς όπλων. Αν δεν φοβάται κανείς δεν οπλίζεται.
Οι Τούρκοι αναλαμβάνουν να κινήσουν την αγορά, προκαλώντας φόβο στους γειτονικούς λαούς.
Δεν απορεί κανείς γιατί είναι τα χαΪδεμένα παιδιά των πολιτισμένων χωρών.
13.7.20
Αποκαλύψτε το ρόλο του Ερντογάν και της Τουρκίας
Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Ο Ερντογάν και η Τουρκία έχει επιλεγεί από την μάταιη και πονηρή Δύση, σαν ο καλύτερος αβανταδόρος της διεθνούς Αγοράς των όπλων. Ο λόγος είναι φανερός και δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση.
Αποκαλύψτε τον ρόλο της Τουρκίας, και θα χάσει την υποστήριξης της διεθνούς αγοράς των όπλων.
Ο Ερντογάν και η Τουρκία έχει επιλεγεί από την μάταιη και πονηρή Δύση, σαν ο καλύτερος αβανταδόρος της διεθνούς Αγοράς των όπλων. Ο λόγος είναι φανερός και δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση.
Αποκαλύψτε τον ρόλο της Τουρκίας, και θα χάσει την υποστήριξης της διεθνούς αγοράς των όπλων.
11.7.20
Ο Θεός μετατρέπει τους διώκτες σε υπηρέτες !
Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Ο Θεός μετατρέπει τους διώκτες σε υπηρέτες. Φυσικά οι διώκτες του Θεού δεν γνωρίζουν ότι υπηρετούν το σχέδιο του Θεού. Αν τον γνώριζαν δεν θα το έκαναν. Ούτε ένα σπουργίτι δεν πέφτει κάτω χωρίς να το γνωρίζει ο Θεός. Ούτε τα νοήματα ούτε τα λόγια περνούν απαρατήρητα. Η Γραφή λέει να προσέχουμε να μη γεννηθεί μέσα μας μάταιος λόγος. Πόσο μάλλον τα έργα των ανθρώπων!
Οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν πάντα αυτό που κάνουν. Άλλα μελετούν να κάνουν και άλλα ο Θεός κελεύει. Άλλα μελετούν οι Τούρκοι που μετατρέπουν τον Ιερό Ναό της Αγίας του Θεού Σοφίας , στην Κωνσταντινούπολη και την μετατρέπουν, οι αδαείς (!) , σε τουρκικό τζαμί, και άλλα ο Θεός κελεύει.
Δεν γνωρίζουν ότι προσεύχονται μέσα στον Ιερό Ναό της του Θεού Σοφίας. Και δεν μπορούν να το γνωρίζουν , ,επειδή δεν γνωρίζουν τον εαυτό τους. Δεν γνωρίζουν τη δομή του μέγιστου Ορθόδοξου Χριστιανικού Ναού και την δύναμή του προς αυτούς που προσεύχονται εντός του. Αγνοούν τη δύναμη των χριστιανικών συμβόλων και αφήνονται σ' αυτήν.
Κανείς εκτός από την Εκκλησία μας δεν γνωρίζει τη δύναμη των χριστιανικών συμβόλων στην ψυχή μας, των ιερών ναών, των αγίων εικόνων κ.ά.
Εν τη αγνοία τους, ,παραδίδονται στην ιερή ατμόσφαιρα, η οποία δεν αλλάζει, επειδή σκεπάζονται κάτω από σκεπάσματα, που δείχνουν ότι οι άνθρωποι αγνοούν την ιερότητα, την ωραιότητα και τη δύναμη του συμβολισμού του. Αν δεν την αγνοούσαν δεν θα μετέτρεπαν την Αγιά Σοφιά σε τζαμί, για να ομολογούν για πάντα ότι ποτέ δεν είναι, όπως ποτέ δεν ήταν δική του. Η πίστη των Ελλήνων ότι "πάλι δικά μας θα 'ναι", έχει βαθύτατο νόημα! "Ουκ έρχεται η Βασιλεία του Θεού δια παρατηρήσεως!" Λουκ,17,20.
Ο Θεός μετατρέπει τους διώκτες σε υπηρέτες. Φυσικά οι διώκτες του Θεού δεν γνωρίζουν ότι υπηρετούν το σχέδιο του Θεού. Αν τον γνώριζαν δεν θα το έκαναν. Ούτε ένα σπουργίτι δεν πέφτει κάτω χωρίς να το γνωρίζει ο Θεός. Ούτε τα νοήματα ούτε τα λόγια περνούν απαρατήρητα. Η Γραφή λέει να προσέχουμε να μη γεννηθεί μέσα μας μάταιος λόγος. Πόσο μάλλον τα έργα των ανθρώπων!
Οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν πάντα αυτό που κάνουν. Άλλα μελετούν να κάνουν και άλλα ο Θεός κελεύει. Άλλα μελετούν οι Τούρκοι που μετατρέπουν τον Ιερό Ναό της Αγίας του Θεού Σοφίας , στην Κωνσταντινούπολη και την μετατρέπουν, οι αδαείς (!) , σε τουρκικό τζαμί, και άλλα ο Θεός κελεύει.
Δεν γνωρίζουν ότι προσεύχονται μέσα στον Ιερό Ναό της του Θεού Σοφίας. Και δεν μπορούν να το γνωρίζουν , ,επειδή δεν γνωρίζουν τον εαυτό τους. Δεν γνωρίζουν τη δομή του μέγιστου Ορθόδοξου Χριστιανικού Ναού και την δύναμή του προς αυτούς που προσεύχονται εντός του. Αγνοούν τη δύναμη των χριστιανικών συμβόλων και αφήνονται σ' αυτήν.
Κανείς εκτός από την Εκκλησία μας δεν γνωρίζει τη δύναμη των χριστιανικών συμβόλων στην ψυχή μας, των ιερών ναών, των αγίων εικόνων κ.ά.
Εν τη αγνοία τους, ,παραδίδονται στην ιερή ατμόσφαιρα, η οποία δεν αλλάζει, επειδή σκεπάζονται κάτω από σκεπάσματα, που δείχνουν ότι οι άνθρωποι αγνοούν την ιερότητα, την ωραιότητα και τη δύναμη του συμβολισμού του. Αν δεν την αγνοούσαν δεν θα μετέτρεπαν την Αγιά Σοφιά σε τζαμί, για να ομολογούν για πάντα ότι ποτέ δεν είναι, όπως ποτέ δεν ήταν δική του. Η πίστη των Ελλήνων ότι "πάλι δικά μας θα 'ναι", έχει βαθύτατο νόημα! "Ουκ έρχεται η Βασιλεία του Θεού δια παρατηρήσεως!" Λουκ,17,20.
9.7.20
Εχθρός του λαού !
Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Το πρωί πήγα στο καφέ, επιστρέφοντας από την συνηθισμένη πορεία μου, που διαρκεί 45 λεπτά της ώρας. Κάθισα σε μια γωνιά, προσέχοντας να μην είμαι στα "ρεύματα". Οι μόνοι πελάτες είμασταν εγώ και μια χαριτωμένη κυρία απέναντί μου. Από κάπου ένιωθα να με πιάνει το ρεύμα, αλλά απέφυγα να αλλάξω θέση. Δεν ήθελα να δείξω ότι έκανα λάθος επιλογή. Με το ρεύμα στην ιδρωμένη πλάτη μου φτερνίστηκα κι η ωραία κυρία κατατσακίστηκε να βγει έξω απ΄ την καφετέρια. Ένιωσα απαίσια, σαν εχθρός του λαού επί Στάλιν.
Το πρωί πήγα στο καφέ, επιστρέφοντας από την συνηθισμένη πορεία μου, που διαρκεί 45 λεπτά της ώρας. Κάθισα σε μια γωνιά, προσέχοντας να μην είμαι στα "ρεύματα". Οι μόνοι πελάτες είμασταν εγώ και μια χαριτωμένη κυρία απέναντί μου. Από κάπου ένιωθα να με πιάνει το ρεύμα, αλλά απέφυγα να αλλάξω θέση. Δεν ήθελα να δείξω ότι έκανα λάθος επιλογή. Με το ρεύμα στην ιδρωμένη πλάτη μου φτερνίστηκα κι η ωραία κυρία κατατσακίστηκε να βγει έξω απ΄ την καφετέρια. Ένιωσα απαίσια, σαν εχθρός του λαού επί Στάλιν.
6.7.20
Χάρις αντί χάριτος
Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Η ζωντανή τροφή μεταδίδει ζωή. Η νεκρή τροφή μεταδίδει ασθένεια. Διαλέγουμε τις ζωντανές τροφές και αποφεύγουμε όσο μπορούμε, τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Το ίδιο ισχύει και με την πνευματική τροφή. «ημείς πάντες ελάβομεν και χάριν αντί χάριτος.»(Ιω. 1:16)
«Γρηγορείτε και προσεύχεσθε, ίνα μη εισέλθητε εις πειρασμόν. Το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής»(Ματθ.26:41). Η προθυμία μεταδίδεται από την προθυμία , το ίδιο και η χάρη μεταδίδεται από τη χάρη. Η χάρη τρέχει και δοξάζεται, λέει ο Απόστολος Παύλος. Το Άγιον πνεύμα είναι ζωοποιόν, μεταδίδει τη ζωή.
Αυτό είναι το χαρακτηριστικό του ανθρώπου. Ότι το πνεύμα του επεκτείνεται στο άπειρο. Ο άνθρωπος που έχει πίστη στο Θεό και που στηρίζει την ελπίδα του στον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, δεν συναντά αδιέξοδα». Ό,τι και να του συμβεί, βλέπει αυτό που είναι παραπέρα. Απέραντες εκτάσεις του πνεύματος υπάρχουν μέσα μας. "Ο κολλώμενος τω Κυρίω εν πνεύμα εστί." (1Κορ.6.17)(Όποιος ενώνεται με τον Κύριο, γίνεται ένα πνεύμα μαζί του).
Τί σημαίνουν τα λόγια "η χάρη του Θεού τρέχει και δοξάζεται";
Κατ' αρχήν "δοξάζεται" σημαίνει ότι γίνεται αντιληπτή, βιώνεται σαν χάρη. Όχι βέβαια ότι δοξάζεται με την έννοια, που χρησιμοποιούμε σήμερα το ρήμα "δοξάζω" και "δοξάζομαι".
Αλλά το "τρέχει", τί σημαίνει; "Τρέχει" σημαίνει δε μένει ακίνητη, αμετάδοτη.
Ο Κύριος μιλάει για τη χάρη του Αγίου ΠΝεύματος, όταν λέει "μη ουν μεριμνήσητε λέγοντες, τί φάγωμεν ή τί πίωμεν ή τί περιβαλώμεθα. Πάντα γαρ ταύτα τα έθνη επιζητεί. Οίδε γαρ ο πατήρ υμών ο ουράνιος ότι χρήζετε τούτων απ΄παντων. ζητείτε δε πρώτον την βασιλεία του Θεού και την δικαιοσύνη αυτού και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν.
Μη ουν μεριμνήσητε εις την αάυριον. η γαρ αύτιον μεριμνήση τα εαυτής. αρκετόν τη ημέρα η κακία αυτής.
Ο Ιωάννης Ρωμανίδης γράφει στο βιβλίο του " Δογματική και Συμβολική Θεολογία της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας, πως η Θεία χάρη βραχυκυκλώνεται 'οταν κολλάει στην καρδιά.
"Η αρρώστια της ανθρωπίνης προσωπικότητος συνίσταται εις την εξασθένησιν της κοινωνίας της καρδιάς με την δόξαν του Θεού (Ρωμ.3,23) και την υποδούλωσίν της εις τον κόσμον, δια τους κατακλυσμού της υπό των εξηρτημένων από το περιβάλλον λογισμών.(Ρωμ. 1,21-24,2,5).Εις αυτήν την κατάστασιν ο άνθρωπος φαντάζεται τον Θεόν κατά την εικόνα του νοσούντος εαυτού του ή ακόμη και των ζώων (Ρωμ.1,22). Ούτως ο έσω άνθρωπος υφίσταται τον πνευματικόν θάνατον, 'εφ' ω , (λόγω του οποίου) πάντες ήμαρτον (Ρωμ. 5,12). Δηλαδή η αγάπη υποδουλώνεται εις το ένστικτον της αυτοσυντηρήσεως, το οποίον την παραμορφώνει και την μεταμορφώνει εις εγωκεντρικήν και ιδιοτελή ενέργειαν, υποβαθμισμένην εις απλήν αναζήτησιν επιβιώσεως ασφαλείας και ευτυχίας.) (Ιω.Ρωμανίδης σελ.17,18).
moschoblog.blogspot.com
Η ζωντανή τροφή μεταδίδει ζωή. Η νεκρή τροφή μεταδίδει ασθένεια. Διαλέγουμε τις ζωντανές τροφές και αποφεύγουμε όσο μπορούμε, τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Το ίδιο ισχύει και με την πνευματική τροφή. «ημείς πάντες ελάβομεν και χάριν αντί χάριτος.»(Ιω. 1:16)
«Γρηγορείτε και προσεύχεσθε, ίνα μη εισέλθητε εις πειρασμόν. Το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής»(Ματθ.26:41). Η προθυμία μεταδίδεται από την προθυμία , το ίδιο και η χάρη μεταδίδεται από τη χάρη. Η χάρη τρέχει και δοξάζεται, λέει ο Απόστολος Παύλος. Το Άγιον πνεύμα είναι ζωοποιόν, μεταδίδει τη ζωή.
Αυτό είναι το χαρακτηριστικό του ανθρώπου. Ότι το πνεύμα του επεκτείνεται στο άπειρο. Ο άνθρωπος που έχει πίστη στο Θεό και που στηρίζει την ελπίδα του στον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, δεν συναντά αδιέξοδα». Ό,τι και να του συμβεί, βλέπει αυτό που είναι παραπέρα. Απέραντες εκτάσεις του πνεύματος υπάρχουν μέσα μας. "Ο κολλώμενος τω Κυρίω εν πνεύμα εστί." (1Κορ.6.17)(Όποιος ενώνεται με τον Κύριο, γίνεται ένα πνεύμα μαζί του).
Τί σημαίνουν τα λόγια "η χάρη του Θεού τρέχει και δοξάζεται";
Κατ' αρχήν "δοξάζεται" σημαίνει ότι γίνεται αντιληπτή, βιώνεται σαν χάρη. Όχι βέβαια ότι δοξάζεται με την έννοια, που χρησιμοποιούμε σήμερα το ρήμα "δοξάζω" και "δοξάζομαι".
Αλλά το "τρέχει", τί σημαίνει; "Τρέχει" σημαίνει δε μένει ακίνητη, αμετάδοτη.
Ο Κύριος μιλάει για τη χάρη του Αγίου ΠΝεύματος, όταν λέει "μη ουν μεριμνήσητε λέγοντες, τί φάγωμεν ή τί πίωμεν ή τί περιβαλώμεθα. Πάντα γαρ ταύτα τα έθνη επιζητεί. Οίδε γαρ ο πατήρ υμών ο ουράνιος ότι χρήζετε τούτων απ΄παντων. ζητείτε δε πρώτον την βασιλεία του Θεού και την δικαιοσύνη αυτού και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν.
Μη ουν μεριμνήσητε εις την αάυριον. η γαρ αύτιον μεριμνήση τα εαυτής. αρκετόν τη ημέρα η κακία αυτής.
Ο Ιωάννης Ρωμανίδης γράφει στο βιβλίο του " Δογματική και Συμβολική Θεολογία της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας, πως η Θεία χάρη βραχυκυκλώνεται 'οταν κολλάει στην καρδιά.
"Η αρρώστια της ανθρωπίνης προσωπικότητος συνίσταται εις την εξασθένησιν της κοινωνίας της καρδιάς με την δόξαν του Θεού (Ρωμ.3,23) και την υποδούλωσίν της εις τον κόσμον, δια τους κατακλυσμού της υπό των εξηρτημένων από το περιβάλλον λογισμών.(Ρωμ. 1,21-24,2,5).Εις αυτήν την κατάστασιν ο άνθρωπος φαντάζεται τον Θεόν κατά την εικόνα του νοσούντος εαυτού του ή ακόμη και των ζώων (Ρωμ.1,22). Ούτως ο έσω άνθρωπος υφίσταται τον πνευματικόν θάνατον, 'εφ' ω , (λόγω του οποίου) πάντες ήμαρτον (Ρωμ. 5,12). Δηλαδή η αγάπη υποδουλώνεται εις το ένστικτον της αυτοσυντηρήσεως, το οποίον την παραμορφώνει και την μεταμορφώνει εις εγωκεντρικήν και ιδιοτελή ενέργειαν, υποβαθμισμένην εις απλήν αναζήτησιν επιβιώσεως ασφαλείας και ευτυχίας.) (Ιω.Ρωμανίδης σελ.17,18).
moschoblog.blogspot.com
4.7.20
Ο σταυρός του Χριστού
Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Σταυρός του Χριστού δεν είναι τα δυσάρεστα γεγονότα της ζωής. Δια του σταυρού του Χριστού , λέει ο εκκλησιαστικός ύμνος του Πάσχα, ήρθε χαρά σε όλο τον κόσμο. ,Πώς μπορούμε να χαιρόμαστε με τα δυσάρεστα γεγονότα της ζωής;
Δεν είναι αυτό το νόημα του σταυρού του Χριστού.
Σταυρός του Χριστού είναι ο σταυρός που σηκώνουμε με τη θέλησή μας, όταν με τη θέλησή μας πεθαίνουμε για κάτι κι αυτό πεθαίνει για μας. Σταυρός του Χριστού είναι όταν λέμε για μια επιθυμία που δεν είναι ωραία, "αυτή η επιθυμία πέθανε για μένα κι εγώ έχω πεθάνει γι΄αυτήν."
Αυτο σημαίνουν τα λόγια του Αποστόλου Παύλου "εμοί κόσμος εσταυρωται καγώ τω κόσμω". Αυτός που θέλει να με ακολουθήσει, ας σηκώσει με τη θέλησή του το σταυρό του κι ας με ακολουθήσει, λέει ο Κύριός. "Όστις θέλει οπισω μου ελθείν απαρνησάσω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού και ακολουθείτω μοι.".
Το ίδιο νόημα έχουν τα λόγια "ιδού γαρ ήλθε δια του σταυρού χαρά εν όλω τω κόσμω," Σηκώνομε τον σταυρό μας με τη θέλησή μας και, με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος. Πώς θα ήταν δυνατόν να χαιρόμαστε με τα δυσάρεστα της ζωής; Χαιρόμαστε με το σταυρό του Χριστού, γιατί είναι ελευθερία και δύναμις. "Ο λόγος γαρ ο του σταυρού τοις μεν απολλυμένοις μωρία εστί, τοις δε σωζομένοις ημίν δύναμις Θεού εστί.
Στην επιστολή του προς τους Κολασσαείς ο Απόστολος Παύλος γράφει: "Ει ουν απεθάνετε συν τω Χριστώ από των στοιχείων του κόσμου, τί ως ζώντες εν κόσμω δογματίζεσθε;" (Αφού, λοιπόν, πεθάνατε μαζί με το Χριστό και λυτρωθέηκατε από ταστοιχεία του κόσμου, γιατί ζείτε σαν να είστε υποταγμένοι σ' αυτά;)
moschoblog.blogspot.com
Σταυρός του Χριστού δεν είναι τα δυσάρεστα γεγονότα της ζωής. Δια του σταυρού του Χριστού , λέει ο εκκλησιαστικός ύμνος του Πάσχα, ήρθε χαρά σε όλο τον κόσμο. ,Πώς μπορούμε να χαιρόμαστε με τα δυσάρεστα γεγονότα της ζωής;
Δεν είναι αυτό το νόημα του σταυρού του Χριστού.
Σταυρός του Χριστού είναι ο σταυρός που σηκώνουμε με τη θέλησή μας, όταν με τη θέλησή μας πεθαίνουμε για κάτι κι αυτό πεθαίνει για μας. Σταυρός του Χριστού είναι όταν λέμε για μια επιθυμία που δεν είναι ωραία, "αυτή η επιθυμία πέθανε για μένα κι εγώ έχω πεθάνει γι΄αυτήν."
Αυτο σημαίνουν τα λόγια του Αποστόλου Παύλου "εμοί κόσμος εσταυρωται καγώ τω κόσμω". Αυτός που θέλει να με ακολουθήσει, ας σηκώσει με τη θέλησή του το σταυρό του κι ας με ακολουθήσει, λέει ο Κύριός. "Όστις θέλει οπισω μου ελθείν απαρνησάσω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού και ακολουθείτω μοι.".
Το ίδιο νόημα έχουν τα λόγια "ιδού γαρ ήλθε δια του σταυρού χαρά εν όλω τω κόσμω," Σηκώνομε τον σταυρό μας με τη θέλησή μας και, με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος. Πώς θα ήταν δυνατόν να χαιρόμαστε με τα δυσάρεστα της ζωής; Χαιρόμαστε με το σταυρό του Χριστού, γιατί είναι ελευθερία και δύναμις. "Ο λόγος γαρ ο του σταυρού τοις μεν απολλυμένοις μωρία εστί, τοις δε σωζομένοις ημίν δύναμις Θεού εστί.
Στην επιστολή του προς τους Κολασσαείς ο Απόστολος Παύλος γράφει: "Ει ουν απεθάνετε συν τω Χριστώ από των στοιχείων του κόσμου, τί ως ζώντες εν κόσμω δογματίζεσθε;" (Αφού, λοιπόν, πεθάνατε μαζί με το Χριστό και λυτρωθέηκατε από ταστοιχεία του κόσμου, γιατί ζείτε σαν να είστε υποταγμένοι σ' αυτά;)
moschoblog.blogspot.com
2.7.20
Ενενήντα οχτώ χρονών και δε συνάντησα κανέναν χειρότερο από μένα
Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Εσύ, μου λέει, κάποιος γνωστός μου, εξωτερικά φαίνεσαι ταπεινός, αλλά μέσα σου κρύβεις μεγάλο εγωισμό. Ήμουν τότε νεαρός φοιτητής . και δεν έδωσα σημασία στα λόγια του. Απλώς σκέφτηκα κι εγώ το ίδιο γι' αυτόν και μάλιστα σε χειρότερο βαθμό, γιατί αυτός ήταν εγωιστής, χωρίς να το κρύβει. Κρίμα όμως που δεν μου είπε, τί να κάνω για να μην είμαι εγωιστής. Ίσως δεν ήξερε και ο ίδιος, για να μου πει. Πέρασαν πολλά χρόνια, ώσπου να καταλάβω ότι ο χειρότερος εχθρός μου είναι ο εγωισμός.
Τελικά, πρόσεξα ότι τα πια αγαπημένα μου αναγνώσματα είναι αυτά, που περιγράφουν ταπεινούς ανθρώπους, που ήθελα να τους μοιάσω. Τώρα ύστερα από πολλές δεκαετίας, προσπαθώ συνειδητά, να γίνω κι εγώ ταπεινός, σαν αυτούς. Το πιο αγαπημένο μου ρητό, είναι αυτό που έχει γράψει στην πόρτα του κελιού του, ένας τυφλός μοναχός. "Έγινα 98 ετών και δεν συνάντησα κανέναν χειρότερο από μένα."
Εσύ, μου λέει, κάποιος γνωστός μου, εξωτερικά φαίνεσαι ταπεινός, αλλά μέσα σου κρύβεις μεγάλο εγωισμό. Ήμουν τότε νεαρός φοιτητής . και δεν έδωσα σημασία στα λόγια του. Απλώς σκέφτηκα κι εγώ το ίδιο γι' αυτόν και μάλιστα σε χειρότερο βαθμό, γιατί αυτός ήταν εγωιστής, χωρίς να το κρύβει. Κρίμα όμως που δεν μου είπε, τί να κάνω για να μην είμαι εγωιστής. Ίσως δεν ήξερε και ο ίδιος, για να μου πει. Πέρασαν πολλά χρόνια, ώσπου να καταλάβω ότι ο χειρότερος εχθρός μου είναι ο εγωισμός.
Τελικά, πρόσεξα ότι τα πια αγαπημένα μου αναγνώσματα είναι αυτά, που περιγράφουν ταπεινούς ανθρώπους, που ήθελα να τους μοιάσω. Τώρα ύστερα από πολλές δεκαετίας, προσπαθώ συνειδητά, να γίνω κι εγώ ταπεινός, σαν αυτούς. Το πιο αγαπημένο μου ρητό, είναι αυτό που έχει γράψει στην πόρτα του κελιού του, ένας τυφλός μοναχός. "Έγινα 98 ετών και δεν συνάντησα κανέναν χειρότερο από μένα."
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)