Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
Οι Έλληνες στολίζονταν όταν πήγαιναν στη μάχη. Πίστευαν πως το δυστυχισμένο πρόσωπο τραβάει τη δυστυχία. Το όμοιο έλκει το όμοιο. Πάρε ένα υποτιθέμενο χαρούμενο ύφος για να γίνεις χαρούμενος.
Με τη σκέψη ότι το όμοιο έλκει το όμοιο, θα μπορούσαμε να διατυπώσουμε μια φιλοσοφία και να την ονομάσουμε "υποθετική φιλοσοφία".
Η Α αιτία παράγει το Β αποτέλεσμα. Και το υποτιθέμενο Β1 αποτέλεσμα τροποποιεί την αιτία σε Α1. Συμπέρασμα: Το υποθετικό αποτέλεσμα, τροποποιεί την αιτία προς την επιθυμητή κατεύθυνση.
Παράδειγμα: Η κακή διάθεση για οποιοδήποτε λόγο (αιτία) παράγει τη θλιμμένη έκφραση του προσώπου (αποτέλεσμα Β). Απλώς έχοντας χαρούμενο πρόσωπο (αποτέλεσμα Β1) θεραπεύουμε την κακή διάθεση (αιτία Α1)
Η υποθετική φιλοσοφία στηρίζεται επίσης στην γνώση του χαρακτήρα του διαβόλου, ο οποίος δεν έχει τίποτε άλλο στο νου του παρά στο πώς να παγιδέψει τον άνθρωπο!
Ο Διάβολος γνωρίζει μόνο τα φαινόμενα και ουδέποτε τις εσωτερικές αιτίες, διότι δεν έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει την καρδιά μας και τη θέλησή μας. Αν μόνο κατά τα φαινόμενα (υποθετική φιλοσοφία) είμαστε χαρούμενο ή δυνατοί ή αισιόδοξοι ή θαρραλέοι ή ανδρείοι ή τίμιοι ή αγαθοί, για τον διάβολο διαθέτουμε όλες αυτές τις δυνάμεις του Καλού!
Αυτό προκύπτει από τα τα λόγια της Γραφής, ότι μόνον ο Θεός εξετάζει καρδίας και νεφρούς, δηλαδή γνωρίζει ακριβώς τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου!
Δεν ξέρουμε τί κάνουμε όταν δείχνουμε αδύνατοι,φοβισμένοι, ηττοπαθείς στον κάθε επίβουλο εχθρό!
!
Παραδίδεται το εξής περιστατικό από τη ζωή του Μεγαλέξαντρου: Την παραμονή της μάχης ο Μέγας Αλέξανδρος επιθεωρώντας το στράτευμά του, είδε έναν στρατιώτη να τρέμει. "Πώς σε λένε, στρατιώτη", τον ρώτησε. "Αλέξανδρο", απάντησε ο στρατιώτης. Ο Μέγας Αλέξανδρος του είπε: "Ή να πάψεις να φοβάσαι, ή να αλλάξεις όνομα".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου