Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
Για να καταλάβουμε τί είναι επιλεκτική δικαιοσύνη αρκεί να σκεφθούμε ότι και τα ολοκληρωτικά καθεστώτα έχουν νόμους, τους οποίους εφαρμόζουν επιλεκτικά, ανάλογα με το αν η δικαιοσύνη του αφορά τους δικούς τους ή τους πολιτικούς αντιπάλους τους. Επιλογή στις δικαιϊκές, τις πολιτικές, τις κοινωνικές και τις άλλες ρυθμίσεις σημαίνει ότι προσέχουμε ποιους αφορούν οι νόμοι, τους δικούς μας ή τους άλλους.
Έτσι συνέβαινε πάντα από την αρχαία εποχή. Γι' αυτό το Ευαγγέλιο γράφει πως οι άρχοντες κατεξουσιάζουν τους λαούς. Η επιλεκτική δικαιοσύνη αγνοεί τη δικαιοσύνη του Θεού και στη θέση της βάζει τη δική της δικαιοσύνη.
Παράδειγμα του τι είναι επιλεκτική δικαιοσύνη είναι η στάση των Γεργεσηνών, όταν ο Ιησούς θεράπευσε δύο κατοίκους της ελληνικής αυτής πόλης, οι οποίοι εκτός του ότι οι ίδιοι υπέφεραν έκαναν τη ζωή δύσκολη των κατοίκων της πόλης της Γεργεσηνής και πνίγηκε μια αγέλη χοίρων. Σύμφωνα λοιπόν με την επιλεκτική δικαιοσύνη των αρχόντων της Γεργεσηνής και ιδιοκτητών των χοίρων, συμφέρει οι άρρωστοι να μείνουν άρρωστοι, τα θύματα να μείνουν θύματα, και η δύσκολη ζωή των κατοίκων να μην καλυτερεύσει καθόλου, για να μη θιγούν οι περιουσίες των πλουσίων.
Όταν διάβασα για πρώτη φορά, ότι όλη η πόλη συγκεντρώθηκε στα σύνορα για να πει στον Ιησού ότι δεν τον θέλουν στην πόλη τους μου φάνηκε παράξενο, γιατί περίμενα να τον υποδεχθούν, για να ακούσουν τη διδασκαλία Του, για να θεραπεύσει τους αρρώστους και για κάνει λιγότερο χαλεπή της ζωή τους. Αντί γι΄ αυτό οι Γεργεσηνοί συγκεντρώθηκαν για να εφαρμόσουν την επιλεκτική δικαιοσύνη των αρχόντων της πόλης τους. Δεν χρειάζεται μεγάλη σκέψη για να βρει ποιος του συγκέντρωσε τους κατοίκους και τους έστρεψε εναντίον του Ιησού.
Απορείς πώς πείστηκε όλος αυτός ο κόσμος, χωρίς κανένας να διαμαρτυθεί για την αδιαφορία τους για τους αρρώστους και τη δύσκολη ζωή τους. Για την επιλεκτική δικαιοσύνη αρκεί να μη θιγούν οι περιουσίες των πλουσίων!
Πέρασαν από τότε δυο χιλιάδες χρόνια, τα μέσα χειραγώγησης της κοινής γνώμης άλλαξαν, η ουσία όμως παραμένει η ίδια, ότι οι άρχοντες κατεξουσιάζουν τους λαούς και εφαρμόζουν την επιλεκτική τους δικαιοσύνη αγνοώντας τη δικαιοσύνη του Θεού.
Το Ευαγγέλιο λέει, και ο αδικών αδικησάτω έτι, δηλαδή και ο αδικών ας αδικεί λίγο ακόμα. Όπου να 'ναι η κρίση του Θεού έρχεται και καθένας θα δώσει λόγο για τις πράξεις του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου