26.4.10

Το πιο έξυπνο μηχάνημα του Διαβόλου

Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου


«Το πιο έξυπνο τέχνασμα του Διαβόλου είναι το να μας πείθει
ότι δεν υπάρχει».
Charles Baudelaire


Το πιο έξυπνο τέχνασμα του Διαβόλου είναι το να μας πείθει ότι δεν υπάρχει και το πιο έξυπνο μηχάνημα του Διαβόλου είναι το να μας πείθει ότι είναι απαραίτητο σε κάθε σπίτι αλλά και σε κάθε χώρο όπου μπορεί να βρεθεί κάποιος άνθρωπος , όπως στα καφενεία, στις ταβέρνες, στα νοσοκομεία, στις φυλακές, στις αίθουσες αναμονής, στα κοιμητήρια , στα εκτροφεία των ζώων, στους στάβλους, στα σφαγεία παντού, όπου μπορείς να φανταστείς ακόμα και στα καταφύγια επάνω στα ψηλά βουνά!
Ο Ισπανός ποιητής Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα έγραψε στο ποίημα αυτό την τελευταία θέλησή του:
«Αν πεθαίνω αφήστε το μπαλκόνι ανοιχτό/ Το παιδί τρώει πορτοκάλια , (απ’ το μπαλκόνι μου το βλέπω)/ Ο θεριστής θερίζει το σιτάρι (απ’ το μπαλκόνι μου τον ακούω). Αν πεθαίνω αφήστε το μπαλκόνι μου ανοιχτό». Σε ένα άλλο ποίημά του, στο «Τραγούδι του Καβαλάρη». πρόβλεψε ότι θα τον βρει ο θάνατος στο δρόμο πηγαίνοντας στην Κόρδοβα, προτού να φτάσει στην Κόρδοβα: « Κόρδοβα, / μακρινή και μόνη./ Άλογο μαύρο, φεγγάρι μεγάλο/ κι ελιές στο δισάκι μου./ Αν και ξέρω τους δρόμους, ποτέ δε θα φτάσω στην Κόρδοβα,/ Μέσα απ’ τον κάμπο, μέσα απ’ τον αέρα,/ άλογο μαύρο, φεγγάρι κόκκινο,/ ο θάνατος με κοιτάζει/ απ΄ τους πύργους της Κόρδοβα./ Αχ, τι δρόμος μακρύς!/ Αχ, γενναίο άλογό μου!/ Αχ, και με περιμένει ο θάνατος,/ πριν φτάσω στην Κόρδοβα!».
Και σε ένα τρίτο ποίημά του εκμυστηρεύεται τη βαθύτερη επιθυμία του στη μάνα του, να πεθάνει μέσα στις τριανταφυλλιές. «Στον κήπο/ θα πεθάνω,/ στις τριανταφυλλιές/ θα σκοτωθώ./ Πήγαινα, μάνα μου, να κόψω τριαντάφυλλα,/ βρήκα το θάνατο / στις τριανταφυλλιές/ Στον κήπο / θα πεθάνω,/στις τριανταφυλλιές/ θα σκοτωθώ».Τίποτα από όλα αυτά δεν συνέβη. Ο Λόρκα δολοφονήθηκε από μια ομάδα αγνώστων τις πρώτες μέρες του Εμφυλίου Πολέμου, στο Βιθνάρ, επάνω στους λόφους, έξω απ΄ τη Γρανάδα, αλλά το σώμα του (όπως είχε προφητέψει) δεν βρέθηκε ποτέ.
Όσο για μας εδώ τώρα δεν υπάρχουν πια μπαλκόνια που βλέπουν σε πορτοκαλεώνες και κήπους με τριανταφυλλιές, ούτε δρόμοι προς κάποια Κόρδοβα μακρινή και μόνη. Σήμερα ο πιο πολύς κόσμος πεθαίνει σωληνωμένος ή λιωμένος μέσα στις λαμαρίνες των αυτοκινήτων ή ακούγοντας το έξυπνο μηχάνημα του Διαβόλου, την τηλεόραση. Η δική μου τελευταία θέληση, αν μπορούσα να την πω, είναι να πεθάνω οπουδήποτε, αρκεί να μην υπάρχει τηλεόραση.
Αυτό το έξυπνο μηχάνημα του Διαβόλου που βάζει τα δικά του πνευματικά παιδιά να κυβερνούν την Ελλάδα δε λείπει από κανένα σπίτι! Ο Έλληνες ενώ δε διαθέτουν ούτε λίγα λεπτά της ώρας να ακούσουν τους γέρους τους, ακούν με τι ώρες το έξυπνο μηχάνημα του Διαβόλου και μαζί απορούν για τη σημερινή παρακμή και για τα επερχόμενα δεινά για τον τόπο τους.
Ύστερα από ένα διάβασμα του βιβλίου του καθηγητή Νίκου Αθ. Ματσούκα, «Ο Σατανάς», Εκδόσεις Π. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 1999, σημείωσα αυτά τα λόγια: « Κάθε λογικό πλάσμα της δημιουργίας μπορεί να γίνει αντίπαλος του Θεού και πρωτίστως του εαυτού του, δηλαδή να μεταβληθεί σε ον δαιμονικό ή σατανικό (σατάν σημαίνει εβραϊστί αντίπαλος). Ο βιβλικός και εκκλησιαστικός τρόπος ζωής συνεχώς μάχεται, ανατρέπει και καθαιρεί αντίθεες, δηλαδή δαιμονικές δυνάμεις». «Αν κανείς» σημειώνει ο συγγραφέας « αρνείται ή δέχεται την ύπαρξη του Σατανά, οφείλει να ξέρει, τι δέχεται και τι απορρίπτει, οπότε ισχύει το «διαλέγετε και παίρνετε».
Βέβαια το τελευταίο που θα διάλεγε ο Έλληνας πολίτης σήμερα είναι να τον κυβερνούν οι ίδιοι που ευθύνονται για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο το έξυπνο μηχάνημα του Διαβόλου, που βάζει στην εξουσία τους αρεστούς του δε λείπει ποτέ από κανένα σπίτι. Ο Έλληνας δε διαθέτει ούτε λίγα λεπτά της ώρας για να ακούσει τους γέρους του, αλλά ακούει με τις ώρες το μηχάνημα του Διαβόλου! Η μάζα ήδη έχει παραδοθεί στις χαμηλές συγκινήσεις. Οι λίγοι που ακολουθούν το δρόμο του Κυρίου Ιησού δεν χάνουν την ελπίδα τους. Αυτός που ακολουθούν βρίσκεται παντού. «Πού πορευθώ από του πνεύματός σου και από του προσώπου σου πού φύγω;» λέει ο Δαβίδ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: