Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
Υπάρχει μια συγκεκριμένη δομή στη σημερινή χρισιανική οικογένεια ή τα μέλη της επιβάλλουν τη θέλησή τους με τη βία, ψυχολογική ή απόλυτη; Υπάρχει μια ιεραρχία στα μέλη της σημερινής χριστιανικής οικογένειας ή δεν υπάρχουν ορισμένες ιδιότητες των μελών και τα μέλη παίζουν διάφορους ρόλους με το καλό ή με τη βία, αναλόγως με την περίσταση;
Τί λέει η Εκκλησία; Τί λέει ο κόσμος; Σε ποιον πιστεύει ένας κόσμος που δεν προσεύχεται;
Η Εκκλησία διδάσκει πως στην χριστιανική οικογένεια, όποια ιδιότητα κι αν έχουμε, του πατέρα, της μητέρας, του παιδιού, φερόμαστε με τρόπο που να αρέσει στο Θεό. Πάντοτε με το καλό και ποτέ με τη βία, ψυχολογική ή απόλυτη.
Ο πατέρας είναι το πρότυπο για τα μέλη της οικογένειας. Το φως του Χριστού διαλύει τις ψευδαισθήσεις.
Η πρώτη και μεγαλύτερη ψευδαίσθηση είναι αυτή της γυναίκας, η οποία νομίζει ότι δημιουργεί μια νέα οικογένεια, μεταφέροντας σ΄ αυτήν την εξουσία του πατέρα της και γενικά τις γονεϊκές της επιδράσεις.
Η δεύτερη μεγάλη ψευδαίσθηση είναι του παιδιού, που εκδηλώνει τις αρχέγονες καταβολές και αγωνίζεται να τις επιβάλλει στους ενδοτικούς γονείς του και συχνά το κατορθώνει.
Ο ρόλος του πατέρα, ως ενηλίκου, στις περιπτώσεις αυτές είναι το περιθώριο. Ο πατέρας προσπαθεί με την πειθώ να οδηγήσει τα μέλη της οικογένειας στην Εκκλησία και στα μυστήριά της, στην εξομολόγηση, στη Θεία Κοινωνία..
Τελικά ο πατέρας πείθει την οικογένεια να ακολουθήσει το δρόμο της Εκκλησίας ή είναι μάταιη η προσπάθειά του κι οι σημερινές χριστιανικές οικογένειες εκκλησιάζονται τυπικά, χωρίς ουσιαστικό δεσμό με την Εκκλησία;
Είναι ο θησαυρός της σημερινής χριστιανικής οικογένειας ο Χριστός ή ο θησαυρός της είναι ο άθεος ξενόφερτος τρόπος ζωής; Όπου είναι ο θησαυρός σας είναι και η καρδιά σας. Είναι η καρδιά των μελών της σημερινής οικογένειας στο Χριστό ή στη μόδα;
Κατά την ιερολογία του γάμου η Εκκλησία καθορίζει την αποστολή των μελών της χριστιανικής οικογένειας: Η Εκκλησία είναι κεφαλή του άντρα, ο άντρας είναι κεφαλή της γυναικός. Άντρας και γυναίκα είναι ενωμμένοι με κοινό σημείο αναφοράς την Εκκλησία της οποίας κεφαλή είναι ο Χριστός.
Βία στην οικογένεια σημαίνει ότι κάποιο από τα μέλη της σε κάποια στιγμή γίνεται θύτης και κάποιο μέλος γίνεται θύμα. Στην Εκκλησία δεν υπάρχουν θύτες και θύματα. Η μόνη "θυσία" που δέχεται η Εκκλησία είναι η Προσευχή, η θυσία αινέσεως, όπως λέει ο Δαβίδ.
Ο πατέρας είναι ειρηνικός. Δε χρησιμοποιεί βία. Μετά των μισούντων την ειρήνη ήμουν ειρηνικός. Ο πατέρας είναι ειρηνικός με αυτούς που μισούν την ειρήνη και δίνει το παράδειγμα στα μέλη της οικογένειας. Ο πατέρας είναι κεφαλή της γυναικός και οδηγεί την οικογένεια στην Εκκλησία για να είναι η ζωή της οικογένειας αρεστή στο Θεό. Ο πατέρας προσεύχεται και δίνει το παράδειγμα της προσευχής στα μέλη της οικογένειας. Τα πάντα γίνονται με την προσευχή. Δεν έχει καμιά θέση η βία στην οικογένεια. Σε κάθε ενέργεια προηγείται η αδιάλειπτη προσευχή.
Ο παππούς μου κι η γιαγιά μου δεν έδιναν συμβουλές. Ο παππούς, ο μακαρίτης ο Αγγελάκης δίδασκε με το παράδειγμά του κι η γιαγιά μου επανλάμβανε πάντα τα ίδια λόγια, με το καλό, ,παιδί μου, με το καλό. Δεν έλεγε ποτέ τί να κάνω, αλλά πώς να το κάνω. Πάντα με το καλό.Το καλό είναι θεραπεία. Η βία είναι αρρώστια, τόσο σ΄ αυτόν που την μεταχειρίζεται, όσο και σ΄ αυτόν που τη δέχεται.
Υπάρχει κάποιος χώρος στο σημερινό κόσμο όπου είναι άγνωστη η βία, είναι ο χώρος των μυστηρίων της Εκκλησίας. Μ¨εσω των μυστηρίων της Εκκλησίας , οι Εντολές του Χριστού λαμβάνουν το αληθινό τους νόημα. Αιτείτε και δοθήσεται υμίν, κρούετε και ανοιγήσεται.
Η απάντηση στις π0ροκλήσεις της σημερινής εποχή είναι η ειρήνη. Με αυτούς που μισούν την ειρήνη ήμουν ειρηνικός. Αυτός είναι ο δρόμος του Ευαγγελίου. Αρνούμενος τη βία ακολουθείς το δρόμο του Χριστού κι οι πρώτοι που θα αντιταχθούν είναι οι οικιακοί σου. Είναι η βία της γυναίκας που μεταφέρει στην οικογένεια την εξουσία του πατέρα της.
Έχει η σημερινή χριστιανική οικογένεια χριστιανική δομή ή είναι μόνον κατ΄ όνομα χριστιανική;
Δίνει η γυναίκα το προβάδισμα στον άντρα ή προσεύχεται όπως και αυτός με ακάλυπτη κεφαλή. Αναγνωρίζει τον άντρα ως κεφαλή της;
Είναι η σημερινή χριστιανική οικογένεια ενωμένη στο Χριστό; Αναζητεί ποιο είναι το θέλημα του Θεού, για να συμμορφώσει το θέλημά της στο θέλημα του Θεού; Ενδιαφέρεται γι΄ αυτό που είναι θεάρεστο;
Το φως του Χριστού διαλύει τις ψευδαισθήσεις, όταν η θέλησή μας συμμορφώνεται με τη θέληση του Χριστού για να είναι μια θέληση; Μπορούμε να πούμε ως οικογένεια ότι νιώθουμε πως δε ζούμε εμείς, πως ζει μέσα μας ο Χριστός;
Υπάρχει μια συγκεκριμένη δομή στη σημερινή χρισιανική οικογένεια ή τα μέλη της επιβάλλουν τη θέλησή τους με τη βία, ψυχολογική ή απόλυτη; Υπάρχει μια ιεραρχία στα μέλη της σημερινής χριστιανικής οικογένειας ή δεν υπάρχουν ορισμένες ιδιότητες των μελών και τα μέλη παίζουν διάφορους ρόλους με το καλό ή με τη βία, αναλόγως με την περίσταση;
Τί λέει η Εκκλησία; Τί λέει ο κόσμος; Σε ποιον πιστεύει ένας κόσμος που δεν προσεύχεται;
Η Εκκλησία διδάσκει πως στην χριστιανική οικογένεια, όποια ιδιότητα κι αν έχουμε, του πατέρα, της μητέρας, του παιδιού, φερόμαστε με τρόπο που να αρέσει στο Θεό. Πάντοτε με το καλό και ποτέ με τη βία, ψυχολογική ή απόλυτη.
Ο πατέρας είναι το πρότυπο για τα μέλη της οικογένειας. Το φως του Χριστού διαλύει τις ψευδαισθήσεις.
Η πρώτη και μεγαλύτερη ψευδαίσθηση είναι αυτή της γυναίκας, η οποία νομίζει ότι δημιουργεί μια νέα οικογένεια, μεταφέροντας σ΄ αυτήν την εξουσία του πατέρα της και γενικά τις γονεϊκές της επιδράσεις.
Η δεύτερη μεγάλη ψευδαίσθηση είναι του παιδιού, που εκδηλώνει τις αρχέγονες καταβολές και αγωνίζεται να τις επιβάλλει στους ενδοτικούς γονείς του και συχνά το κατορθώνει.
Ο ρόλος του πατέρα, ως ενηλίκου, στις περιπτώσεις αυτές είναι το περιθώριο. Ο πατέρας προσπαθεί με την πειθώ να οδηγήσει τα μέλη της οικογένειας στην Εκκλησία και στα μυστήριά της, στην εξομολόγηση, στη Θεία Κοινωνία..
Τελικά ο πατέρας πείθει την οικογένεια να ακολουθήσει το δρόμο της Εκκλησίας ή είναι μάταιη η προσπάθειά του κι οι σημερινές χριστιανικές οικογένειες εκκλησιάζονται τυπικά, χωρίς ουσιαστικό δεσμό με την Εκκλησία;
Είναι ο θησαυρός της σημερινής χριστιανικής οικογένειας ο Χριστός ή ο θησαυρός της είναι ο άθεος ξενόφερτος τρόπος ζωής; Όπου είναι ο θησαυρός σας είναι και η καρδιά σας. Είναι η καρδιά των μελών της σημερινής οικογένειας στο Χριστό ή στη μόδα;
Κατά την ιερολογία του γάμου η Εκκλησία καθορίζει την αποστολή των μελών της χριστιανικής οικογένειας: Η Εκκλησία είναι κεφαλή του άντρα, ο άντρας είναι κεφαλή της γυναικός. Άντρας και γυναίκα είναι ενωμμένοι με κοινό σημείο αναφοράς την Εκκλησία της οποίας κεφαλή είναι ο Χριστός.
Βία στην οικογένεια σημαίνει ότι κάποιο από τα μέλη της σε κάποια στιγμή γίνεται θύτης και κάποιο μέλος γίνεται θύμα. Στην Εκκλησία δεν υπάρχουν θύτες και θύματα. Η μόνη "θυσία" που δέχεται η Εκκλησία είναι η Προσευχή, η θυσία αινέσεως, όπως λέει ο Δαβίδ.
Ο πατέρας είναι ειρηνικός. Δε χρησιμοποιεί βία. Μετά των μισούντων την ειρήνη ήμουν ειρηνικός. Ο πατέρας είναι ειρηνικός με αυτούς που μισούν την ειρήνη και δίνει το παράδειγμα στα μέλη της οικογένειας. Ο πατέρας είναι κεφαλή της γυναικός και οδηγεί την οικογένεια στην Εκκλησία για να είναι η ζωή της οικογένειας αρεστή στο Θεό. Ο πατέρας προσεύχεται και δίνει το παράδειγμα της προσευχής στα μέλη της οικογένειας. Τα πάντα γίνονται με την προσευχή. Δεν έχει καμιά θέση η βία στην οικογένεια. Σε κάθε ενέργεια προηγείται η αδιάλειπτη προσευχή.
Ο παππούς μου κι η γιαγιά μου δεν έδιναν συμβουλές. Ο παππούς, ο μακαρίτης ο Αγγελάκης δίδασκε με το παράδειγμά του κι η γιαγιά μου επανλάμβανε πάντα τα ίδια λόγια, με το καλό, ,παιδί μου, με το καλό. Δεν έλεγε ποτέ τί να κάνω, αλλά πώς να το κάνω. Πάντα με το καλό.Το καλό είναι θεραπεία. Η βία είναι αρρώστια, τόσο σ΄ αυτόν που την μεταχειρίζεται, όσο και σ΄ αυτόν που τη δέχεται.
Υπάρχει κάποιος χώρος στο σημερινό κόσμο όπου είναι άγνωστη η βία, είναι ο χώρος των μυστηρίων της Εκκλησίας. Μ¨εσω των μυστηρίων της Εκκλησίας , οι Εντολές του Χριστού λαμβάνουν το αληθινό τους νόημα. Αιτείτε και δοθήσεται υμίν, κρούετε και ανοιγήσεται.
Η απάντηση στις π0ροκλήσεις της σημερινής εποχή είναι η ειρήνη. Με αυτούς που μισούν την ειρήνη ήμουν ειρηνικός. Αυτός είναι ο δρόμος του Ευαγγελίου. Αρνούμενος τη βία ακολουθείς το δρόμο του Χριστού κι οι πρώτοι που θα αντιταχθούν είναι οι οικιακοί σου. Είναι η βία της γυναίκας που μεταφέρει στην οικογένεια την εξουσία του πατέρα της.
Έχει η σημερινή χριστιανική οικογένεια χριστιανική δομή ή είναι μόνον κατ΄ όνομα χριστιανική;
Δίνει η γυναίκα το προβάδισμα στον άντρα ή προσεύχεται όπως και αυτός με ακάλυπτη κεφαλή. Αναγνωρίζει τον άντρα ως κεφαλή της;
Είναι η σημερινή χριστιανική οικογένεια ενωμένη στο Χριστό; Αναζητεί ποιο είναι το θέλημα του Θεού, για να συμμορφώσει το θέλημά της στο θέλημα του Θεού; Ενδιαφέρεται γι΄ αυτό που είναι θεάρεστο;
Το φως του Χριστού διαλύει τις ψευδαισθήσεις, όταν η θέλησή μας συμμορφώνεται με τη θέληση του Χριστού για να είναι μια θέληση; Μπορούμε να πούμε ως οικογένεια ότι νιώθουμε πως δε ζούμε εμείς, πως ζει μέσα μας ο Χριστός;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου