Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
Για μένα τώρα το πιο σπουδαίο τροπάριο από όλη την υμνογραφία των ημερών του Πάσχα είναι αυτό που αρχίζει με τα λόγια : "Μη ως Ιουδαίοι εορτάσωμεν". Κι οι πιο σημαντικές λέξεις του τροπαρίου είναι αυτές: "Μη ως Ιουδαίοι εορτάσωμεν......υπέρ ημών ετύθη Χριστός ο Θεός, αλλ΄ εκκαθάρωμεν εαυτούς από παντός μολυσμού και ειλικρινώς δεηθώμεν αυτώ. Ανάστα, Κύριε..."
"Μη ως Ιουδαίοι εορτάσωμεν", "ετύθη Χριστός ο Θεός", "εκκαθάρωμεν εαυτούς", "ειλικρινώς δεηθώμεν", "Ανάστα,, Κύριε". Ο υμνωδός (Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός ;) δε γράφει "Ανέστης ,Κύριε, σώσον ημάς ως φιλάνθρωπος". Λέει "Ανάστα, Κύριε, -τώρα-) γιατί εμείς δεν εορτάζομεν ως Ιουδαίοι, ως εάν συνέβη κάποτε η ανάσταση, αλλά ως συμβαίνει τώρα η Ανάσταση.
Γι΄ αυτό συμμετέχουμε στην Ανάσταση καθαροί από παντός μολυσμού. Στον Όμηρο από όπου προέρχεται η λέξη εορτή και συγκεκριμένα από το ρήμα "αρεταίω" που θα πει εορτάζω, η εορτή είναι αρετή. Αρεταίω θα πει ασκώ την αρετή. Και η εορτή το ίδιο είναι. Δεν είναι υπόκριση, ούτε ο ιερέας είναι ηθοποιός, ούτε η Ανάσταση του Κυρίου είναι παράσταση.
Σχόλιο στο ιστολόγιο Πενταπόσταγμα για την ανάρτησή του
με τίτλο Η Αναπαράσταση ! των παθών στο Τρίκορφο:
Τα Άγια Πάθη ΔΕΝ είναι αναπαράσταση!
Ούτε οι ιερείς είναι ηθοποιοί!
Ούτε οι πιστοί είναι θεατές!
Για μένα τώρα το πιο σπουδαίο τροπάριο από όλη την υμνογραφία των ημερών του Πάσχα είναι αυτό που αρχίζει με τα λόγια : "Μη ως Ιουδαίοι εορτάσωμεν". Κι οι πιο σημαντικές λέξεις του τροπαρίου είναι αυτές: "Μη ως Ιουδαίοι εορτάσωμεν......υπέρ ημών ετύθη Χριστός ο Θεός, αλλ΄ εκκαθάρωμεν εαυτούς από παντός μολυσμού και ειλικρινώς δεηθώμεν αυτώ. Ανάστα, Κύριε..."
"Μη ως Ιουδαίοι εορτάσωμεν", "ετύθη Χριστός ο Θεός", "εκκαθάρωμεν εαυτούς", "ειλικρινώς δεηθώμεν", "Ανάστα,, Κύριε". Ο υμνωδός (Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός ;) δε γράφει "Ανέστης ,Κύριε, σώσον ημάς ως φιλάνθρωπος". Λέει "Ανάστα, Κύριε, -τώρα-) γιατί εμείς δεν εορτάζομεν ως Ιουδαίοι, ως εάν συνέβη κάποτε η ανάσταση, αλλά ως συμβαίνει τώρα η Ανάσταση.
Γι΄ αυτό συμμετέχουμε στην Ανάσταση καθαροί από παντός μολυσμού. Στον Όμηρο από όπου προέρχεται η λέξη εορτή και συγκεκριμένα από το ρήμα "αρεταίω" που θα πει εορτάζω, η εορτή είναι αρετή. Αρεταίω θα πει ασκώ την αρετή. Και η εορτή το ίδιο είναι. Δεν είναι υπόκριση, ούτε ο ιερέας είναι ηθοποιός, ούτε η Ανάσταση του Κυρίου είναι παράσταση.
Σχόλιο στο ιστολόγιο Πενταπόσταγμα για την ανάρτησή του
με τίτλο Η Αναπαράσταση ! των παθών στο Τρίκορφο:
Τα Άγια Πάθη ΔΕΝ είναι αναπαράσταση!
Ούτε οι ιερείς είναι ηθοποιοί!
Ούτε οι πιστοί είναι θεατές!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου