Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
1. Ο Ιησούς πριν θεραπεύσει τον παραλυτικό, τον ρώτησε τι θέλει να του κάνει. Ο άνθρωπος που έπασχε από παραλυσία , αντί να απαντήσει όπως έκανε ο τυφλός, "θέλω να με θεραπεύσεις", ο παράλυτος δικαιολόγησε τον εαυτό του, γιατί μένει αθεράπευτα παράλυτος τριάντα οχτώ ολόκληρα χρόνια. Ο τυφλός, μόλις ρωτήθηκε τί ήθελε, απάντησε αμέσως δίχως να σκεφτεί, να δω", (ίνα αναβλέψω).
2. Δεν ήταν η αναπηρία του παραλυτικού μια βασανιστική ασθένεια; Γιατί ο παράλυτος δε ζήτησε τη θεραπεία του; Γιατί ο Ιησούς ρώτησε τον παράλυτο, τί θέλει να του κάνει; Υπήρχε περίπτωση να μη θέλει να γίνει υγιής; Μήπως υπήρχε απολαβή ακόμα και στην αναπηρία του;
3. Δεν είναι η κρίση μια περίοδος δυσκολιών και κινδύνων; Πώς μπορούμε να απολαμβάνουμε τις δυσκολίες και τους κινδύνους; Ποιοι απολαμβάνουν σήμερα την κρίση στην Ελλάδα; Την απολαμβάνουν οι πλούσιοι που έχουν τόσα πολλά, που η κρίση δεν τους αγγίζει και που δεν φοβούνται μήπως πεθάνουν από την πείνα; Ή μήπως την απολαμβάνουμε όλοι πλούσιοι και φτωχοί και γι΄ αυτό δεν κάνουμε τίποτε για να βγούμε από αυτήν; Υπάρχει απόλαυση στη δυστυχία; Μήπως είμαστε άρρωστοι;
4.Είμαστε άρρωστοι, αλλά όχι ψυχολογικά, δεν πάσχουμε από μαζικό μαζοχισμό.
Ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης στο βιβλίο του "Πατερική Θεολογία" γράφει πως οι άνθρωποι διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, στους ασθενείς και στους θεραπευμένους. Ο ασθενής δε γνωρίζει την ασθένειά του και παραμένει αθεράπευτος, γιατί βρίσκει σ΄ αυτήν κάποια απολαβή. Αυτός είναι ο λόγος που ο Κύριος ρώτησε τον παράλυτο τί θέλει; Θέλει να μείνει παράλυτος ή να θεραπευθεί; Ο Κύριος θεράπευσε πρώτα την εσωτερική του παράλυση και μετά την σωματική.
5. Τί απολαβή έβρισκε στην παραλυσία του ο παραλυτικός αυτός; Προφανώς έβρισκε την απολαβή του να μην κάνει τίποτα. Μήπως οι υλικές ανέσεις δεν έριξαν τον σύγχρονο κόσμο σε μια γενική παραλυσία και παθητικότητα; Ο σημερινός κόσμος μυρίζει χλωροφόρμιο. Πείστηκε ότι είναι γι΄ αυτόν το παν το να τρώει και να είναι δούλος. Ταϊστε μας και κάντε μας δούλους. Αν αφήσουμε να μας υποδουλώσουν κάποια στιγμή θα πάψουν και να μας ταϊζουν. Μήπως αυτό είναι η κρίση την οποία απολαμβάνουμε τώρα, γιατί δεν θέλουμε να βγούμε από την νωχέλεια των υλικών ανέσεων και των ευκολιών της ζωής;
6. Ο Ντοστογιέφσκι στην κριτική του πάνω στο σύγχρονο αθεϊσμό γράφει: "Στη Δύση ο Χριστός έχει παραμορφωθεί και υποβαθμιστεί. Είναι η βασιλεία του αντίχριστου. Εμείς έχουμε την ορθοδοξία. Συνεπώς, είμαστε φορείς μιας καθαρής αντίληψης για το Χριστό και μιας νέας ιδέας για την ανάσταση του κόσμου... Εάν ο λαός χάσει την πίστη και την Ορθοδοξία τότε θ΄ αρχίσει ν΄αποσυντίθεται... "
7. "Ο υλισμός διαιρεί τους ανθρώπους και τους οδηγεί στην παραφροσύνη. Τους υποβιβάζει σε μέρη ενός συνόλου , σε μονάδες, σ΄ ένα σύστημα αριθμών, στατιστικούς αριθμούς σ΄ ένα κομπιούτερ. " (Μιχαήλ Αζκούλ, "αντι-χριστιανισμός, Ο Νέος Αθεϊσμός".
8. Ποιοι απολαμβάνουν την κρίση στην Ελλάδα; Υπάρχει απολαβή στο κακό;
9. Και μόνο ότι ο κόσμος κλίνει προς το κακό μαρτυρεί ότι βρίσκει σ΄ αυτό μεγαλύτερη απολαβή παρά στο καλό.
10. Ο Ιησούς είπε ότι κανείς δεν μπορεί να δουλεύει σε δυο κυρίους ή τον ένα θα αγαπήσει και τον άλλον θα μισήσει ή τον έναν θα αντέξει και τον άλλον θα περιφρονήσει. "Δεν μπορείτε να δουλεύετε στο Θεό και στο μαμωνά, στο χρήμα της αδικίας."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου