14.5.10

Πολλοί πλάνοι και αντίχριστοι

Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου

«Πας ο παραβαίνων και μη μένων εν τη διδαχή του Χριστού Θεόν ουκ έχει».
Οι οικουμενιστές με οποιοδήποτε ένδυμα κι αν εμφανίζονται ρητώς ή "εν τοις πράγμασιν" αρνούνται την ομολογία ότι ο Ιησούς είναι ο Θεός. Με τις θεωρίες τους περί «κλάδων», περί πολλών «εκκλησιών», με τη συμμετοχή τους σε παγκόσμια συμβούλια, σε συνέδρια, σε διαλόγους, σε συμπροσευχές κ.α. διαδηλώνουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο σε όλους (συγγράφουν ακόμη και βιβλία τα οποία αναγιγνώσκει άγνωστος αριθμός ανύποπτων πιστών), ότι ο Κύριος Ιησούς δεν είναι ο Θεός.
Δεν πρέπει η Εκκλησία να γνωρίζει ποιοι είναι αυτοί οι πλάνοι που εισήλθαν στον κόσμο, ώστε να προφυλάσσεται από αυτούς, ιδίως οι νέοι;
Όλες οι θρησκείες για τους οικουμενιστές, τους μεταρρυθμιστές, τους νεωτεριστές, τους ιδιόρρυθμους και γενικά τους αιρετικούς έχουν μέρος μόνον της αλήθειας και ότι «όλοι οι δρόμοι» οδηγούν στην αλήθεια. Ο Κύριος δεν είναι όπως είπε η οδός και η αλήθεια και η ζωή και η μόνη θύρα των προβάτων. Για τους οικουμενιστές το μήνυμα είναι ένα, οι αναμεταδότες είναι πολλοί.
Γεννάται το ερώτημα γιατί οι πλάνοι αφήνονται ανενόχλητοι να πλανεύουν τον κόσμο ενώ το Ευαγγέλιο γράφει γι’ αυτόν που δεν ομολογεί ότι ο Κύριος Ιησούς είναι ο Θεός τα εξής: «μη λαμβάνετε αυτόν εις οικίαν, και χαίρειν αυτώ μη λέγετε. Ο γαρ λέγων αυτώ χαίρειν κοινωνεί τοις έργοις αυτού τοις πονηροίς». Γιατί η Εκκλησία αφήνει τα μέλη της απροστάτευτα στο πιο μεγάλο κίνδυνο, να απωλέσουν την πίστη τους στο Θεό;
Όταν πρόκειται για άλλα θέματα π.χ. οικονομικά, θέματα για την προστασία της ιδιοκτησίας, θέματα κοινωνικά, οι επίσκοποι είναι ευαίσθητοι και δεν αφήνουν τους πιστούς και τους εαυτούς τους αβοήθητους στον κίνδυνο, αλλά λαμβάνουν θέση και καλώς πράττουν και ενημερώνουν τον κόσμο.
Γιατί όταν πρόκειται για τους οικουμενιστές που δρουν φανερά και χωρίς κανέναν ενδοιασμό αφήνουν τους πιστούς χωρίς να τους προφυλάξουν από τον θανάσιμο κίνδυνο που διατρέχουν από τους πλάνους; Γιατί δεν τους κατονομάζουν ποιοι είναι , αφού τους γνωρίζουν πολύ καλά, με βάση τα κριτήρια του Ευαγγελίου;
Πώς αιτιολογούν την παράλειψή τους αυτή; Δεν πιστεύουν ότι οι πιστοί κινδυνεύουν; Εξέλιπε ο κίνδυνος τον οποίο επισήμανε ο Ίδιος ο Κύριος Ιησούς;
Δεν ισχύουν τα λόγια του Ευαγγελίου, αν και ο Ίδιος είπε, ότι όλος ο κόσμος θα παρέλθει αλλά η Διδασκαλία Του δεν θα παρέλθει, ότι ούτε ένα γιώτα δεν θα αλλάξει;
Για να μην υπάρχουν αμφιβολίες και για να μην βρίσκουν δικαιολογίες οι Ποιμένες όσον αφορά την φύλαξη του ποιμνίου ο Κύριος χρησιμοποιεί την πιο μεγάλη μεταφορά που υπάρχει στο σύμπαν, τη μεταφορά της αστραπής. Είναι τόσο φανερός ο κίνδυνος, ώστε δεν μπορεί να κρυφτεί από κανέναν, όπως δεν μπορεί να κρυφτεί το φως της αστραπής. Ο Κύριος μιλώντας για τον Σατανά είπε τα εξής: «Εθεώρουν τον Σατανάν ως αστραπήν πίπτοντα εις την γην».

Με το ίδιο πνεύμα γράφει και ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, με τέτοια καθαρότητα, σαφήνεια και ακρίβεια, ώστε να μη δύναται να σταθεί η παραμικρή αμφιβολία και να μη δύναται να προβληθεί καμιά δικαιολογία για την παράλειψη:

Ο άγιος Ιωάννης ο Ευαγγελιστής γράφει επίσης ότι «πολλοί πλάνοι εισήλθον εις τον κόσμον». «Πολλοί πλάνοι εισήλθον στον κόσμο». Δεν είναι κρυμμένοι κάπου έξω από τον κόσμο. Βρίσκονται μέσα στον κόσμο, κατέχουν θέσεις υψηλές, αντιπροσωπεύουν την Εκκλησία σε παγκόσμια συμβούλια, συνέδρια σε διαλόγους ατέρμονους και σε συζητήσεις , σε ομιλίες, σε συμπροσευχές και σε συλλειτουργίες, σε φωτογραφήσεις σε στάσεις εναγκαλισμών και ασπασμών και σε άλλα παρόμοια ων ουκ έστιν αριθμός.
Ποιοι είναι αυτοί οι πλάνοι που εισήλθαν στον κόσμο; Είναι «οι μη ομολογούντες Ιησούν Χριστόν ερχόμενον εν σαρκί», οι μη ομολογούντες ότι ο Λόγος του Θεού έγινε άνθρωπος. Είναι αυτοί που δεν ομολογούν ότι ο Κύριος Ιησούς είναι ο Θεός, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι και άλλες διδασκαλίες είναι αληθινές και δεν είναι η Διδασκαλία του Κυρίου Ιησού η μόνη αληθινή. Το μήνυμα για τους οικουμενιστές είναι ένα, οι αναμεταδότες είναι πολλοί. Το μήνυμα είναι ένα οι θρησκείες είναι πολλές.
Οι οικουμενιστές διαβάζουν το Ευαγγέλιο επιλεκτικά, όπως κάθε ολοκληρωτισμός και απολυταρχία στον κόσμο. Και το πιο ολοκληρωτικό καθεστώς έχει νόμους. Μόνο που τους εφαρμόζει επιλεκτικά. Στην επιλεκτική εφαρμογή γνωρίζεται η υποκρισία, το ψεύδος και η τυραννία.
«Πας ο παραβαίνων και μη μένων εν τη διδαχή του Χριστού Θεόν ουκ έχει».

7 σχόλια:

όσχος Εμμ. Λαγκουβάρδος είπε...

Σεβασμιώτατε, ευλογείτε!

Δεν διαφεύγει οπωσδήποτε της προσοχής σας η δραστηριότητα
των οικουμενιστών Πατριαρχών, Μητροπολιτών, Επισκόπων κ.α
ούτε το γεγονός ότι πολλοί εκ των πιστών προβληματίζονται αν
πρέπει να παραμείνουν ακόμη στην Εκκλησία του Νέου Ημερολογίου, με τον
οικουμενισμό ανενόχλητο, να δηλητηριάζει τις ψυχές
αγνώστου αριθμού ανυποψίαστων πιστών ή πρέπει να ακολουθήσουν
το Πάτριο Ημερολόγιο, στο οποίο ούτε ο πειρασμός του οικουμενισμού
τους δοκιμάζει, ούτε μισθόν λαμβάνουν από το άθεο κράτος.
'Αλλωστε ο λόγος που ζητεί η Εκκλησία από τους παπικούς και τους
προτεστάντες να επιστρέψουν στην Εκκλησία είναι ότι αυτοί έφυγαν
και απεσχίσθησαν από αυτήν και αυτοί οφείλουν να επιστρέψουν.

Μήπως δεν οφείλουμε και ημείς (του Ν¨εου Ημερολογίου) που αποκοπήκαμε
από την Εκκλησία, να επιστρέψουμε σ΄ αυτήν για τον ίδιο ακριβώς λόγο;
΄Κανείς πια δεν αγνοεί ότι το νέο ημερολόγιο επεβλήθη χάριν του οικουμενισμού.

Το τ ραγικό είναι οτι τώρα που ο παπισμός εγκαταλείπεται από τον κόσμο
που τον ακολούθησε , τώρα που υπάρχει μέγα ρεύμα
επιστροφής των πιστών στην Μία Αγία Εκκλησία τώρα οι οικούμενιστές
εζήλωσαν την παναίρεση του οικουμενισμού για να ακολουθήσουμε
τον παπισμό.

Με σεβασμό
αιτούμενος την Ευχή Σας
Μόσχος Εμμ. Λαγκουβάρδος

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα σας!πραγματι ετσι ειναι οπως τα λετε.Ο γερ.παισιος ειπε κατι σημαντικο.Ο Διαβολος ,εχει τρια πλοκαμια:Για τους πιστους ,τον οικουμενισμο--Για τους φτωχους ,τον κουμουνισμο--και για τους πλουσιους ,την Μασσωνια.--Δεν θελουν να ασπαστουν την ορθοδοξη πιστη μας και αυτο το λεγω επειδη εχω κανει μελετη και κατεληξα σε αυτο το συμπερασμα.Το ζητημα ειναι πως τι θα γινει;Θα εχουμε εναν θεο --πολλες θρησκειες;--Επισης θα ηθελα να ρωτησω πως η υπακοη στο ευαγγελιο που ειναι η ζωσα πιστη μας ,δεν ειναι ανωτερα απο την δια πλησιον αγαπη;Οι πρωτοπλαστοι δεν υπακουσαν και ο θεος τους εβγαλε απο τον παραδεισο--Οι αγγελοι[διαβολος]δεν εμειναν πιστοι στο αξιωμα τους και ο θεος τους καταδικασε στο σκοταδι της κολασεως--ποιοι στενοχωρησαν τον θεο που τους ειπε να μπουν στην γη της επαγγελιας;δεν ηταν ολοι οσοι ακολουθησαν τον Μωυση;Απεναντιας Ο Ιωβ,με την πιστη του παραβλεψε ολα αυτα τα παθηματα του και δικαιωθηκε,με την πιστη ο Νωε εφτειαξε το πλοιο και εβαλε την οικογενεια του μεσα ,για να προφυλαχτει απο τον κατακλησμο,με την πιστη ο Αβρααμ αψηφησε την αγαπη για τον γιο του Ισαακ και κληθηκε να δειξει την πιστη του στον θεο.Οσοι λοιπον υπακουσαν στον θεο --δικαιωθηκαν...Ο Απ Παυλος λεγει πως με αυτους δεν πρεπει να εχουμε επαφες και εαν εχουμε μετα δυο,τρεις νουθεσιες να παραιτηθουμε.Ο Γρηγ.Παλαμας που ηταν αποδεκτης του Ακτιστου Φωτος και ειχε πειρα αγιοπνευματικη ελεγε πως οσοι ειναι της αληθειας ειναι και της του χριστου εκκλησιας --οσοι δεν ειναι της εκκλησιας ουτε ειναι της αληθειας...Μηπως χρειαζεται να πω και αλλα;/////πηνελοπη

Ανώνυμος είπε...

Τέτοια γράφεις κ.Λαγκουβάρδε μου, και κάθε μέρα σε αγαπώ πιο πολύ και αν συνεχίσεις έτσι θα σε ερωτευτώ τώρα στα γεροντάματα και θα χουμε ντράβαλααα!

ΜΙΧΑΛΗΣ είπε...

Αγαπητέ μου κε Μόσχο Λαγκουβάρδε, σας διαβάζω με πολλή προσοχή, γιατί διακρίνω στα γραφόμενά σας διάκριση, αγάπη και ουσία, που τόσο μας λείπει! Αναγκαία και χρήσιμα τα μπλογκ, δυστυχώς όμως αποστειρωμένα και υλιστικής προοπτικής τα περισσότερα, άρα μάλλον ανωφελή ψυχικώς. Το δικό σας αποτελεί ευχάριστη ανάσα δροσιάς και ευτυχώς ανήκει σε εκείνα που προσφέρουν και πνευματικές προεκτάσεις και αναλαμπές στην εσωστρεφή και ατομικιστική κοινωνία μας.

Επιτρέψτε μου να συμμεριστώ την αγωνία σας για την Εκκλησία, αλλά όχι και την απογοήτευση. Καταρχάς, στο πηδάλιό της βρίσκεται ο ίδιος ο Χριστός και όχι οι επίσκοποι. Οι τελευταίοι είναι μόνο λειτουργοί του Υψίστου με διοικητικά και πνευματικά καθήκοντα και, ακόμη και αν είναι ανάξιοι, μας μεταφέρουν το ζωοποιό Σώμα και Αίμα του, δι' αυτών τελούνται άπαντα τα μυστήρια, προς θεραπεία και ωφέλεια ημών. Ποιοι είμαστε εμείς όμως να τους κρίνουμε; Είμαστε ανώτεροί τους; Είμαστε ήδη κεκαθαρμένοι ενώπιον του Θεού, ώστε να κρίνουμε "ζώντας και νεκρούς"; Άπαγε της βλασφημίας! Μόνος αρμόδιος ο Θεός, ο οποίος είναι και ο μόνος Άγιος. Χαριστικώς αποδίδει το προσωνύμιο αυτό η Εκκλησία στους Αγίους και σε όλους μας τις ευεργεσίες Του, αρκεί να τις δεχόμαστε.

Ο οικουμενισμός στο μυαλό και την πρακτική ορισμένων επισκόπων είναι θέμα που δέχεται εξαιρετική διόγκωση και υπερβολή από τους εκτός Εκκλησίας σχισματικούς, αλλά επίσης αγαπητούς, παλαιοημερολογίτες. Δεν προδώθηκε η Εκκλησία, μην φοβάστε, πολιτική κάνουν απλώς ορισμένοι ιεράρχες και, άθελά τους, πετυχαίνουν να σκανδαλίζουν τους πλέον εύθικτους ή αστατούντες στα περί της πίστης εξ ημών.

Ας μην σας κερδίζει ο εκ δεξιών λογισμός περί δήθεν καθαρότητας των παλαιοημερολογιτών. Η πολυδιάσπασή τους, η αποστασία τους από την Εκκλησία, η απουσία Θείας Χάριτος στις θρησκευιτκές τελετές τους, η ζηλωτική προσκόλλησή τους σε πρόσωπα και η λυσσαλέα μεταξύ τους αντίθεση είναι αποδείξεις πως δεν αξίζει να λαμβάνει κανείς σοβαρά υπ' όψιν τις υπερφίαλες και φανατικές αιτιάσεις τους. Αν υποθέσουμε πως αυτοί αποτελούν την "γνήσια" εκκλησία, ας μας πουν και ποια από τις 25-30 διαφορετικές και αντιμαχόμενες παρατάξεις τους είναι η "μόνη" γνήσια... υποθέτω πως έχετε υπ' όψιν πως δεν είναι ενιαίο σώμα οι παλαιοημερολογίτες, αλλά νέφος σχισματικών ομάδων, προτεσταντικού τύπου, τόσο λκόγω πολυδιάσπασης, όσο και λόγω λυσσαλέου ζηλωτισμού, άκριτου, ου κατ' επίγνωσιν της Αληθείας.

Σας συστήνω με πολλή αγάπη να διαβάσετε με προσοχή τα κάτωθι:
http://www.egolpion.com/zhlotes.el.aspx
και
http://www.egolpion.com/dat/6222CA9B/file.pdf

Με αγάπη Χριστού,
Μιχάλης

Μόσχος Εμμ. Λαγκουβάρδος είπε...

Αγαπητέ κ. Μιχάλη,

ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Ευχαριστώ που μπήκατε στον κόπο να μου γράψετε. Σας νιώθω γιατί κι εγώ με αγωνία γράφω. Θα διαβάσω με προσοχή τα κείμενα που μου συστήσατε.

Συμφωνώ μαζί σας για την ‘κατάκριση‘. Δεν κατακρίνουμε τα πρόσωπα, αλλά τον οικουμενισμό τους.
Ως προς το Πάτριο Ημερολόγιο αυτό που ξέρω είναι ότι ακολουθεί την Παράδοση που ακολουθούσε και το Νέο. Δεν είναι δυνατόν να έχει καμιά ομοιότητα το Πάτριο Ημερολόγιο με τους διαμαρτυρομένους, οι οποίοι διαμαρτύρονται γι΄ αυτήν ακριβώς την εμμονή της Εκκλησίας στο σεβασμό της Παράδοσης.

Να μου επιτρέψετε να μη συμ΄φωνήσω μαζί σας ως προς την ‘πολιτική‘ ορισμένων επισκόπων. Η ‘πολιτική‘ ιδίως στις μέρες μας είναι η πιο
αντιπαθητική έννοια λόγω της διαστρέβλωσης που υπέστη.

Κατά τους ακολοθούντες το Πάτριο Ημερολόγιο η διαφορά έγκειται στον οικουμενισμό , χάριν του οποίου
έγινε το Νέο.

Ο οικουμενισμός ως τη μόνη διαφορά που αναγνωρίζει είναι για το ποιος είναι ο αρχηγός. Αν με την κατάλληλη ‘πολιτική‘ οι αρχηγοί τα ‘βρούνε‘ δεν υπάρχει καμιά διαφορά.

Και πάλι σας ευχαριστώ.

ΜΙΧΑΛΗΣ είπε...

Αποτελεί πρόκληση για τη λογική μας η επίκληση του συλλογισμού ότι η Εκκλησία μέχρι το 1924 χρησιμοποιούσε το ιουλιανό ημερολόγιο, άρα οι παλαιοημερολογίτες που χρησιμοποιούν το παλιό είναι οι γνήσιοι εκφραστές της Εκκλησίας! Τα φαινόμενα και η συναισθηματοκρατία απατούν, ειδικά όταν αντιδιαστέλλονται με την ζώσα και ζωοποιό την Εκκλησία.

Γνωρίζετε ότι οι δύο αρχικοί υποκινητές της ανταρσίας κατά της Εκκλησίας αποκόπηκαν από αυτή μόλις το 1935; Δεν πρόκειται για συνεχιστές της Εκκλησίας, αλλά οικειοθελώς αποκοπέντες από αυτή. Ο μεν δεν άφησε θρησκευτικούς διαδόχους, αλλά οι αυτόκλητοι διάδοχοί του υφήρπασαν μια αντικανονική «χειροτονία» εκτός Ελλάδος, ο δε μόνος του και εν μέσω της πλάνης ότι αποτελεί τον τελευταίο ορθόδοξο ιερωμένο επί γης, «χειροτόνησε» μόνος του τους διαδόχους του. Αναφερόμενοι είναι οι αρχισχισματίες Καβουρίδης και Καρμπαδάκης, προ πολλού καθηρημένοι από την ιερωσύνη. Ακόμη και έτσι, οι πρώιμοι παλαιοημερολογίτες δεν είχαν περιπέσει στο βάθος της πλάνης των σημερινών διαδόχων τους, οι οποίοι έχουν ξεκινήσει έναν πολυεπίπεδο και άνευ προηγουμένου πόλεμο κατά της Εκκλησίας, μεταχειριζόμενοι αφ’ ενός την εξωτερική ομοιότητα και σύγχυση (ράσα, ψαλμοί, ναοί κλπ) και αφ’ ετέρου μεταχειριζόμενοι σύγχρονα σκάνδαλα και παθογένειες προσώπων, όπως ο οικουμενισμός. Μάλιστα, αποδεικνύεται όχημα για ποικίλες εγωπαθείς καταστάσεις η συμμετοχή στο σχίσμα, όπως είναι η δόξα και ο πλουτισμός, οι ηγετίσκοι των παλαιοημερολογίτικων παρατάξεων γνωρίζουν, οι υφιστάμενοι οπαδοί τους δεν γνωρίζουν, αλλά πλανώνται πως ακολουθούν την «καθαρή εκκλησία».

Δεν εξέπεσε της Χάριτος κανείς επίσκοπος αφ’ εαυτού, δεν έπαψε κανείς επίσκοπος να μεταδίδει έγκυρα Μυστήρια, επειδή έκανε συνομιλίες ή εναγκαλισμούς ή ακόμη και μεταχειρίστηκε άκρα οικονομία στις σχέσεις με αλλοδόξους. Φυσικά, μας λυπεί ο οικουμενισμός και τον αποστρεφόμαστε, ας μην εμφανίζονται ως οι μόνοι «αντιιοικουμενιστές» οι αγαπητοί, αλλά πλανεμένοι, παλαιοημερολογίτες. Η Εκκλησία είναι πρωτίστως Συνοδική και Αγιοπνευματική. Υπό το πρίσμα σκέψης αυτό, θα μπορούσε να πει κανείς ότι με την Χ ή Ψ αιρετική σκέψη (πριν καν την πράξη!) ενός επισκόπου, ο επίσκοπος «αυτομάτως» καθίσταται έκπτωτος της ιερωσύνης του, σύμπασα δε η Εκκλησία είναι «άκυρη» επειδή κοινωνεί μαζί του! Υπερβολές; Και βέβαια! Αν ακούσετε όμως και τη σχετική θέση των διαφόρων παλαιοημερολογιτών, θα βρείτε καταπληκτικές ομοιότητες με τον συλλογισμό περί «μόλυνσης» των τοπικών Εκκλησιών και «ανάγκης αποτειχίσεως» εξ αυτών…

Μικρή σύνοψη σχετικών δεδομένων για το καλά μεταμφιεσμένο σχίσμα (υπάρχουν και φωτόμορφοι άγγελοι του σκότους, μην ξεχνούμε!) του παλαιού ή πατρώου ημερολογίου μπορείτε να βρείτε παρακάτω: http://www.egolpion.com/dat/6222CA9B/file.pdf

Ενθαρρύνω τη μελέτη, την προσευχή και τη διάκριση, εμπιστευόμενός σας!

ΜΙΧΑΛΗΣ είπε...

Αγαπητέ κε Μόσχο, σας διαβάζω και ακόμη περισσότερο θα συνεχίσω να σας διαβάζω. Η επέκεινα του υλικού παρόντος προοπτική, πολλών από τα κείμενά σας, αποτελεί τουλάχιστον σημείο ενδιαφέροντος για τον αναγνώστη.

Πράγματι ομοιάζει ο σύγχρονος ελλαδικός παλαιοημερολογιτισμός με τον γνωστό μας προτεσταντισμό, διότι:

Α. και τα δύο φαινόμενα έχουν έντονη διοικητική και θρησκευτική πολυδιάσπαση. Τουλάχιστον 25 οι παρατάξεις του πατρώου ημερολογίου σήμερα στην Ελλάδα με συνεχή μεταβλητότητα μεταξύ των διαφόρων ομάδων του.

Β. παλαιοημερολογιτισμός και προτεσταντισμός παρουσιάζουν έντονο φανατισμό στην εκδήλωση της πίστης και ζηλωτική, αλλά ου κατ’ επίγνωσιν, προσκόλληση στο «δόγμα».

Γ. Υπάρχει έντονη προσωπολατρεία και τυφλή εμπιστοσύνη - αφιέρωση σε πρόσωπα-αρχηγούς άμφω.

Δ. επιθετική ψυχολογία και ιδεασμός περί «αποκλεισμένης-απομονωμένης» ομάδας, πανταχόθεν βαλλόμενης.

Ε. εμμονή στο γράμμα και όχι στην έννοια, προσκόλληση στον τύπο και όχι στην ουσία, άκρος σχολαστικισμός και δογματισμός.

Πρόξενος προβλημάτων η διόρθωση του ημερολογίου, αλλά πανθομολογούμενη η εκτροπή του Ελλαδικού παλαιοημερολογιτισμού σε ατραπούς πλάνης, σε οδούς χαλεπές και, κυρίως, εκτός Εκκλησίας. Η Εκκλησία έχει επίσκοπο, έχει υπακοή, έχει αγάπη και τόσα άλλα, που δεν είμαι σε θέση ούτε καν να εκθέσω, πάντως διαθέτει άπειρα στοιχεία ξένα προς τον παλαιοημερολογιτισμό. Η τραγική σημερινή απόληξη του παλαιοημερολογιτισμού είναι κάτι περισσότερο από την πνευματική αναρχία και αταξία: είναι το έλλειμμα της υπακοής, είναι η «διύλισις του κώνωπος», είναι η εκτροπή από την Εκκλησία και η ανάδειξη του Εγώ, ως το μόνο «αλάθητο» κριτήριο τού τι απορρίπτω και τι δέχομαι.