4.5.10

Η θυσιαστική κρίση (Οι φτωχοί, το εξιλαστήριο θύμα)

Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου

Οι θυσιαστιικές κρίσεις είναι τεχνητές κρίσεις που τις προκαλούν οι κάθε μορφής διώκτες, και τις επιβάλλουν με την προπαγάνδα τους στα θύματά τους. Το πρώτο λοιπόν που πρέπει να κάνει το εξιλαστήριο θύμα είναι να πάψει να ακολουθεί άκριτα και αβασάνιστα τους μύθους και τις ψευδαισθήσεις που του δημιουργούν οι διώκτες του.

Από τη γραμματική ερμηνεία των λέξεων συνάγεται ότι θυσιαστική είναι η κρίση, που απαιτεί θυσία, για να επανέρθει η ηρεμία και η κανονική κατάσταση των πραγμάτων. Κάθε θυσιαστική κρίση δημιουργεί εξιλαστήρια θύματα.

Πρέπει λοιπόν να γνωρίζει το εξιλαστήριο θύμα τόσον αυτούς που προκαλούν τις θυσιαστικές κρίσεις τι είδους άνθρωποι είναι , όσον και τι πρέπει να κάνει, για να μην πέσει στην παγίδα τους.

Κατ΄ αρχήν η θυσία έχει δύο αντιθετικές μορφές, την ιερή και την εγκληματική μορφή. Στην ιερή μορφή το σφάγιο είναι ιερό και προσφέρεται για ιερό σκοπό. Θυσιάζεται το ευτελέστερο για να σωθεί το πολυτιμότερο. «Πάρε τη ζωή αυτού του ζώου, ενός κόκορα π.χ. και σώσε τη δική μας». Αυτή είναι η ιερή μορφή της θυσίας στην αρχαία λατρεία , στην οποία είναι ιερός τόσο ο σκοπός όσο και το εξιλαστήριο θύμα. Βέβαια ο Κύριος Ιησούς κατήργησε κάθε μορφή θυσίας, διότι κατήργησε τη βία στην οποία στηρίζεται κάθε θυσία.

Στην εγκληματική μορφή της θυσίας θυσιάζεται το πολυτιμότερο, η ζωή του ανθρώπου για χάρη της ιδιοτέλειας και της απληστίας των πλουσίων. Ο Ιησούς κατήργησε κάθε μορφή θυσίας, «ιερής» ή εγκληματικής και θεράπευσε την αιτία που προκαλεί τη βία και τα εξιλαστήρια θύματά της. Αυτός που ακολουθεί τον Ιησού θα εγκαταλείψει τις μιμητικές επιθυμίες του ως αιτία που προκαλεί τη βία.
Παράδειγμα μιμητικής επιθυμίας είναι οτιδήποτε υποβιβάζει τον άνθρωπο και τον μετατρέπει σε μέσον για την ικανοποίησή μας, είναι το κοινώς λεγόμενο "πατώ επί πτωμάτων", είναι οτιδήποτε στρέφει τη βία του ενός εναντίον του άλλου,το γνωστό "διαίρει και βασίλευε". Εγκαταλείποντας τις μιμητικές επιθυμίες τίποτε από όλα αυτά δεν μπορεί να σταθεί. Αυτός που πραγματικά ακολουθεί τον Ιησού θα εγκαταλείψει τις μιμητικές του επιθυμίες. Θα σεβαστεί τη Δεκάτη Εντολή. Θα πει στον εαυτό του, οι μιμητικές επιθυμίες έχουν πεθάνει για μένα κι εγώ έχω πεθάνει γι΄ αυτές.

"Πυρ ήλθον βαλείν επί την γην".Τα λόγια αυτά δεν εννοούν την εκδίκηση, όπως φαίνεται απ΄ το περιστατικό που ο Ιησούς δεν επέτρεψε τον Πέτρο να χρησιμοποιήσει βία: «Βάλε το μαχαίρι στη θήκη του. Μάχαιρα έδωσες μάχαιρα θα λάβεις». Τα λόγια του Ιησού «πυρ ήλθον βαλείν επί την γην, και τι θέλω ει ήδη ανήφθη» (Φωτιά ήρθα να βάλω στη γη, και τι άλλο θέλω αν έχει κιόλας ανάψει» σημαίνουν ότι «ήρθα για να δείτε ότι το να είναι οι φτωχοί τα εξιλαστήρια θύματα είναι φωτιά και τι άλλο θέλω από το να δείτε το έγκλημα αυτό και να το εμποδίσετε) (Λουκάς 12,49). Ο Ιησούς έδειξε με το παράδειγμά Του, ότι αυτό είναι το νόημα των λόγων Του. Δεν θα σταματήσει η μαζική βία που επιβάλλει τα εξιλαστήρια θύματα, αν δεν την σταματήσουμε ο καθένας στον εαυτό του, κόβοντας την αιτία της που είναι η μιμητική επιθυμία.

Το μόνο πρότυπο που μπορούμε να μιμηθούμε χωρίς να προκαλούμε βία, εγκληματικές θυσίες και εξιλαστήρια θύματα είναι το πρότυπο του Κυρίου Ιησού. «Αυτός που θέλει να σώσει τη ζωή του» είπε ο Ιησούς « θα τη χάσει – θα χάσει τις μιμητικές επιθυμίες που προκαλούν θυσιαστικές κρίσεις και εξιλαστήρια θύματα- κι αυτός που θα χάσει τη ζωή του για χάρη εμού και του Ευαγγελίου, θα τη σώσει».

«Ας βλέπει καθένας που εποικοδομεί» λέει ο Απόστολος Παύλος. «Ουδείς δύναται να βάλει άλλο θεμέλιο από αυτό που υπάρχει και που είναι ο Ιησούς Χριστός». Κάποιος σύγχρονος Εβραίος συγγραφέας είπε πώς ο αιώνας που έρχεται, αν δεν είναι χριστιανικός δεν θα υπάρξει.».

Δεν υπάρχουν σχόλια: