14.8.17

Ουράνιες κατοικίες

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

“Ο αγαπών τον Θεόν εν αυτώ εστί»
Άγιος Μακάριος

Ο ιερός στόχος της ζωής έλεγε ο Άγιος Σεραφείμ , είναι η απόκτηση του Αγίου Πνεύματος του Θεού. «Ελάτε στον τάφο μου με τις θλίψεις σας και θυμηθείτε ότι το Άγιο Πνεύμα είναι γεμάτο χαρά.» Ο αγ. Σεραφείμ ζήτησε να σκαλιστούν στον τάφο του αυτά τ' αξιόλογα λόγια:

«Όταν πεθάνω, ελάτε σε μένα στον τάφο μου, και όσο συχνότερα, τόσο καλύτερα. Ό,τι είναι μέσα στην ψυχή σας, ό,τι τυχόν σας συμβεί, ελάτε σε μένα, όπως όταν ήμουν ζωντανός, και γονατίζοντας στο έδαφος, ρίξτε όλη σας την πίκρα πάνω στον τάφο μου. Πέστε μου το κάθε τι και θα σας ακούσω· και όλ ' η πίκρα θα φύγει μακριά σας. Και όπως μου μιλούσατε όταν ήμουν ζωντανός, κάντε το και τώρα. Γιατί ζω και θα ζω παντοτεινά.»

Μια φορά κουβεντιάζαμε με κάποιον φίλο μου, για την ζωή μετά το θάνατο. «Αν δεν υπάρχει ζωή μετά το θάνατο», είπε «γιατί νιώθω καθήκον να θυμούμαι τους αγαπημένους μου;»*.Τα λόγια αυτά του φίλου μου τα θυμούμαι γιατί μ’ άρεσαν και γιατί στήριξαν και τη δική μου πίστη. Μ’ άρεσε που ο φίλος μου επικαλέσθηκε το ζωντανό αίσθημά του, αντί να φέρει κάποιο διανοητικό επιχείρημα. Μου είπε, πώς νιώθει, όχι πώς σκέφτεται, γιατί η πίστη είναι της καρδιάς, όχι της διάνοιας.

Για να δούμε το Χριστό πρέπει να εκτεθούμε. Να ανεβούμε σ’ ένα επίπεδο από όπου θα μπορούμε να δούμε, αλλά και θα μας δουν. Πολλοί θα γίνονταν ιερείς αν δεν υπήρχε το ράσο. Το ράσο του ιερέως είναι το δέντρο του Ζακχαίου. Φορώντας το ράσο ο ιερέας ομολογεί ότι πιστεύει στο Χριστό.

Ο Ζακχαίος υπήρξε ένας ομολογητής. Κι αυτός που γράφει για τον Ιησού, ως πιστός χριστιανός , ως μέλος της Εκκλησίας, ομολογεί δημοσίως ότι πιστεύει και εκτίθεται σ’ αυτούς που δεν πιστεύουν. Θα στενοχωρηθούν αυτοί που δεν πιστεύουν, μπορεί και να του κόψουν την καλημέρα ή να τον διώξουν. «Ει εμέ εδίωξαν και υμάς διώξουσι.»

Αξίζει να παραβάλουμε  τα λόγια του Κυρίου  «εν τω οίκω του πατρός μου πολλαί μοναί εισίν» με τα λόγια αυτά του Αποστόλου Παύλου «ότε ήμην νήπιος, ως νήπιος ελάλουν, ως νήπιος εφρόνουν, ως νήπιος ελογιζόμην. Ότε δε γέγονα ανήρ κατήργηκα τα του νηπίου. Βλέπομεν γαρ άρτι δι΄εσόπτρου εν αινίγματι, τότε δε πρόσωπον προς πρόσωπον.» (Α΄Κορ. 13:.11-12 ).

Νήπιοι λογιζόμαστε πνευματικά όσο ταυτίζουμε τον εαυτό μας με το σώμα και αγνοούμε το πνεύμα.

_________________
*Robert Lax


Δεν υπάρχουν σχόλια: