28.3.21

Δε θα γράψω για τους Ήρωες του Εικοσιένα;

Δε θα γράψω για τους ήρωες του Εικοσιένα; Ο λογισμός μου αυτός με ελέγχει. Ωραία λιακάδα έχουμε σήμερα στη Λάρισα! Αλλα εγώ έχω κακοκεφιά. Ποτέ δεν μου άρεσε η επικαιρότητα. Θα ήθελα να γράψω για τους ήρωες του '21 όχι λόγω επικαιρότητος. Η επικαιρότητα sήμερα είναι και αύριο χάνεται. Θέλω να σκέφτομαι αυτό που μένει.
Κι αν μένει κάτι ζωντανό εις τους αιώνες των αιώνων είναι η πίστη των Ηρώων στο Χριστό και η Ελληνο-ορθόδοξη Παράδοση.
Θα έχω μέσα μου το πνεύμα των Ηρώων του Εικοσιένα, αν νιώθω βαθειά μέσα στην ψυχή μου τον πόθο της Ελευθερίας.
Όταν ρώτησαν τον Κολοκοτρώνη πότε θα ελευθερωθούμε, απάντησε: Όταν πέσει επάνω σε όλους μας ο πόθος της Ελευθερίας, σαν βροχή.
Αυτός που γράφει όχι κατά παραγγελίαν, αλλά από ανάγκη, όταν νιώθει μεσα του τον οίστρο για να γράψει, νιώθει ακριβώς το ίδιο με αυτό που εξέφρασε ο Κολοκοτρώνης με την μεταφορά της βροχής. Η έμπνευση πέφτει επάνω μας σαν δυνατή βροχή και δεν αφήνει κανένα σημείο του σώματός μας και του πνεύματος στεγνό!
Άραγε είναι τώρα ζωντανό αυτό το αίσθημα ή είναι η ζωή μας σαν κάτι κακό, για να τελειώνει μια ώρα αρχύτερα;; Πού είναι η φρεσκάδα του πνεύματος, η νιότη, του Εικοσιένα. "Μεθύστε με τ' αθάνατο κρασί του Εικοσιένα". Πού ακούγονται τώρα λόγια σαν αυτά; Η βουλησιαρχία και ο χρησιμοθηρισμός της Δύσης, έχουν καταλάβει το πνεύμα μας. Ήταν άραγε πάντα η Δύση ένας κόσμος που δύει κι οι Φιλέλληνες που αγωνίστηκαν μαζί με τους υπόδουλους Έλληνες δεν ήρθαν από τη Δύση; Όχι δεν ανήκουμε οι Έλληνες στη Δύση. Η Δύση ανήκει στους Έλληνες.
Κι εμείς ως απόγονοι των Ηρώων του Εικοσιένα, γνωρίζουμε την Ελευθερία από την κόψη του σπαθιού την τρομερή, που σημαίνει ότι γνωρίζουμε την ελευθερία ως αγώνα για την ελευθερία. Από την άλλη μεριά οι Έλληνες γνωρίζουν καλά την αξία του χρήματος. Οι Έλληνες φορούν μάσκα έξω στον άερα, , όχι διότι τους προστατεύει από τον ιό, αλλά γιατί τους προστατεύει από το πρόστιμο. Οπότε δεν έχουν να κάνουν με γελοιοποίηση. Γελάμε με όλα αυτά. Και ο διάβολος δεν νιώθει καθόλου άνετα, γιατί δεν μπορεί να κάνει τίποτε στους ανθρώπους που γελούν και δεν τον παίρνουν στα σοβαρά.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: