7.3.21

Έχουν κανένα νόημα οι σεισμοί;

 Έχουν κανένα νόημα οι σεισμοί, από πνευματική άποψη ή δεν έχουν κανένα νόημα; Στο ερώτημα αυτό η απάντηση είναι καταφατική. Έχουν νόημα και μάλιστα σπουδαίο. Το πρώτο που μπορείς να σκεφτείς, από την εμπειρία των σεισμών είναι ότι μαθαίνουμε ότι υπάρχουν και οι άλλοι και δεν είμαστε μόνο εμείς.

Ίσως ο σεισμός είναι μια θεραπεία του εγωισμού . Ακόμα κι ο βασιλιάς θα ήθελε να μην είναι μόνος στο σεισμό, αλλά να είναι κοντά σε άλλους,, έστω κι αν αυτοί είναι φτωχοί και άσημοι.
Εμένα μου το δίδαξε αυτό η μοναξιά του δρομέα μεγάλων αποστάσεων. Στις μεγάλες αποστάσεις σκέφτεσαι πως αν συμβεί κάτι, καλά είναι να υπάρχει ένας άνθρωπος εκεί κοντά για να σου δώσει ένα χέρι βοηθείας.
Ο Αμαξάς του διηγήματος του Τσέχωβ, "Σε ποιόν να πω τον πόνο μου", μόνος έξω στο χιόνι και στο κρύο, στην παγωμένη νύχτα της Μόσχας, χωρίς να υπάρχει ψυχή κοντά του, μιλούσε με το άλογό του.
Θυμάμαι στην Κάλυμνο, ήμουν μόνος και τις νύχτες ξυπνούσα καμιά φορά και δεν ένιωθα καλά που ήμουν μόνος. Το είπα αυτό στον φίλο τον Αμερικανό, με τη διαφορετική νοοτροπία από τη δική μας . Ρομπέρτο, του λέω, ξυπνώ τις νύχτες και κοιτάζω το άδειο δωμάτιο και φοβάμαι που είμαι μόνος. Κι εγώ ξυπνώ. λέει, και φοβάμαι μήπως δεν είμαι μόνος. Μήπως είναι και κανένας άλλος στο δωμάτιο. Έτσι γελούσαμε με τον Ρομπέρτο, τον χαρούμενο αυτόν ερημίτη της Καλύμνου και της Πάτμου.
Εκτός από το μάθημα της αποδοχής των άλλων, μαθαίνουμε επίσης με τους σεισμούς, ότι στην αποθάρρυνση συμβαδίζει ο Ιησούς. Παραθέτω τα λόγια του Αγίου Αυγουστίνου από τις Εξομολογήσεις του:
«Και βέβαια θα πεθάνουμε. Μα όχι τώρα ακριβώς», λέει ο άγιος Αυγουστίνος. Είναι ωραίο και ενθαρρυντικό να σκέφτομαι τα λόγια αυτά του Αγίου. Με αυτά προφανώς ενεθάρρυνε και ο ίδιος τον εαυτό του.
Η ζωή μας είναι αυτό το «τώρα ακριβώς». Και ως προς αυτό το «τώρα ακριβώς» είμαστε ελεύθεροι. Η εποχή μας είναι κρίσιμη, άρα είναι καλή. Αν δεν είχαμε προβλήματα ή νομίζαμε ότι δεν είχαμε θα ήμασταν σε κατάσταση επικίνδυνης νάρκης, ύπνου και ψευδαισθήσεως. Δεν αμυνόμαστε. Κάνουμε επίθεση για να μετατρέψουμε την ήττα σε νίκη. «Μη φοβάστε» λέει ο Κύριος Ιησούς «εγώ νίκησα τον κόσμο».
Μ.Λαγκουβάρδος

Δεν υπάρχουν σχόλια: