25.4.21

Ιησούς, ο άνθρωπος που ζει

 Μικρά δοκίμια του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Ιησούς, ο άνθρωπος που ζει (1)

 Κανένας δεν μπορεί να βάλει άλλο θεμέλιο εκτός από αυτό που υπάρχει και που είναι ο Ιησούς Χριστός. Α΄Κορ.3,11

Οι άνθρωποι συγγενεύουμε μεταξύ μας, αλλά καθένας μας έχει τη δική του ζωή. Νιώθω μεγάλη οδύνη , γράφει ο Απόστολος στην επιστολή του, όσο να γεννηθεί μέσα σας ο Ιησούς Χριστός. Ο Απόστολος γνωρίζει από τη δική του ζωή, πως μόνον όταν γεννηθεί μέσα μας ο Χριστός είμαστε αληθινοί άνθρωποι, όπως είναι η ανθρώπινη φύση, πριν την πτώση της, εικόνα του αληθινού Θεού.

 Ο Malcolm Muggeridge  συγγραφέας του  βιβλίου  «Ιησούς, ο άνθρωπος που ζεί΄, γράφει για τον Ιησού ως η ζωή του και ο εαυτός του: «Ο Ιησούς είναι η μόνη μου βεβαιότητα ότι ο μόνος αληθινός σύνδεσμος μεταξύ μας είναι η αγάπη του Χριστού. Κι ο αρχαίος Σωκράτης έζησε και έφυγε με τη σειρά του, όταν τελείωσε η ζωή του. Κι ο Σωκράτης έζησε και άφησε την ανάμνηση ενός σοφού ανθρώπου. Αλλά σε κανέναν άνθρωπο η ζωή του Σωκράτη και η ζωή των άλλων σοφών ή προφητών δεν είναι η ζωή του και ο εαυτός του »”

Κανένας άνθρωπος, ακόμα και οι δικοί μας, δεν μπορεί να είναι η ζωή του ανθρώπου και ο εαυτός του.«Οι φίλοι μου  και όλοι οι γνωστοί μου με επλησίασαν, αλλά εσταμάτησαν εις απόστασιν, λέει ο Δαβίδ, και οι πλησιέστεροι από τους συγγενεις μου εστάθησαν πολύ μακράν (…) εγώ εις σε έχω στηρίξει την ελπίδα μου.»(Ψαλμ.37)

Οι φίλοι μας και οι πλησίον είναι άνθρωποι σαν εμάς. Ο βίος τους είναι σύντομος. Ο καθένας τραβάει το δρόμο του. Για κανέναν άνθρωπο δεν μπορούμε να πούμε, ότι  ζει μέσα μας, ότι  είναι παντού για μας, ότι ακόμα και στο πιο φριχτό πεπρωμένο είναι εκεί για εμάς ,πριν από εμάς.»

Κάποτε σκεφτόμουν να κάνω ένα ταξίδι για να επισκεφθώ ένα μέρος όπου είχα ζήσει. Και έλεγα, τι θα κάνω εάν δεν βρω κανέναν από τους παλιούς μου φίλους εκεί. Και η απάντηση που ήρθε στο μυαλό μου, ήταν  ότι δεν θα νιώσω μοναξιά, θα έχω την νοερά προσευχή του ονόματος του Ιησού.  Με το όνομα του Ιησού έχω την  αίσθηση της παρουσίας Του.

Η νοερά προσευχή του ονόματος του Ιησού είναι μέσα μου. Ουσιαστικό στοιχείο της νοεράς προσευχής είναι ότι υπάρχει πάντοτε μέσα μας χωρίς να λείπει ποτέ. Ο Χριστός είναι μέσα μας. Ο Χριστός είναι μέσα σ’ αυτούς που τον αγαπούν και αυτοί που τον αγαπούν είναι μέσα στο Χριστό.  

 Η γνώση του Ιησού δεν είναι οποιαδήποτε γνώση. Η γνώση του Ιησού είναι ζωή, αφού μόνο με την αγάπη, δηλαδή με τη ζωή σε όλη της την πληρότητα, μόνο με αυτήν γνωρίζουμε τον Ιησού. Με την αγάπη γνωρίζουμε ότι δεν ζούμε πια εμείς , ζει μέσα μας ο Χριστός. Ο Χριστός είναι η οδός και η αλήθεια και η ζωή. Κανένας ‘άλλος άνθρωπος δεν είναι η αλήθεια , η οδός και η ζωή. Ο Ιησούς είναι ο μοναδικός άνθρωπος που ζει μέσα στους πιστούς Του , μετά την ενσάρκωση αλλά και πριν , ως ο άσαρκος Υιός και Λόγος του Θεού του ζώντος, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος.

«Τί, λοιπόν, ,μπορεί να μας χωρίσει από την αγάπη του Χριστού , γράφει ο Απόστολος Παύλος  στους Ρωμαίους. Μήπως τα παθήματα, οι στενοχώριες, οι διωγμοί, η πείνα, η γύμνια, οι κίνδυνοι ή ο μαρτυρικός θάνατος;  Σύμφωνα με τη Γραφή; Για σένα πεθαίνουμε όλη την ημέρα. Μα ς μεταχειρίζονται σαν πρόβατα που τα πάνε για σφαγή. Εμείς όμως βγαίνουμε νικητές μέσα απ’ όλες αυτές τις δυσκολίες με τη βοήθεια του Χριστού, ο οποίος μας αγάπησε. Κι είμαι πραγματικά βέβαιος πως ούτε θάνατος ούτε ζωή ούτε άγγελοι ούτε άλλες ουράνιες δυνάμεις ούτε παρόντα ούτε μέλλοντα  ούτε κάτι άλλο είτε στον ουρανό είτε στον άδη ούτε κανένα άλλο δημιούργημα θα μπορέσουν ποτέ να μας χωρίσουν από την αγάπη του Θεού για μς, αυτή φανερώθηκε στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού του Κυρίου μας». Ρωμ. 8,35

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: