16.10.18

Πνευματική υπέρβαση

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Πώς γίνεται η υπέρβαση απ΄ το υλικό επίπεδο στο πνευματικό. Κάποιος προκάλεσε τον μακαρίτη τον παππού μου, τον Αγγελάκη, για να τον πειράξει με αυτά τα λόγια: Ε’ μπαρμπαγγελάκη, πήγες τρεις φορές στην Αμερική και γύρισες φτωχός.
Ο άνθρωπος με τον τρόπο αυτόν τροποποίησε την πραγματικότητα όσον αφορά την οικονομική κατάσταση του παππού μου. Κανένας πριν δεν είχε αμφισβητήσει άλλη φορά την οικονομική κατάσταση του παππού μου και τις ικανότητές του. Τα λόγια του έκαναν μια διαφορετική διαμόρφωση από αυτήν που επικρατούσε και μάλιστα γινόταν από το περιβάλλον του παππού μου.
Ο άνθρωπος όμως δε γνώριζε ούτε τον παππού μου ποιος είναι αλλά ούτε και τον εαυτό του. Αν τον γνώριζε δεν θα τον πείραζε. Ενώ ο παππούς μου, αν και αγράμματος, ,πιστός όμως στο Χριστό, γνώριζε ποιος είναι ο εαυτός του και δε δέχθηκε παθητικά την τροποποίηση . Έκανε αναγωγή στο πνευματικό επίπεδο της Βασιλείας του Θεού.
Ο παππούς μου γνώριζε την έννοια της φτώχειας και του πλούτου, υπό το πνεύμα του Ιησού Χριστού και γι΄αυτό απάντησε αμέσως: «Δεν είμαι φτωχός.Είμαι πλούσιος. Φτωχός είναι ο Διάβολος».
Φαντάζομαι ότι ο άνθρωπος που θέλησε να πειράξει τον παππού μου, θα θυμόταν για πολύ καιρό, ίσως για πάντα, την απάντηση που δεν την περίμενε, γιατί έδειξε με τη στάση του ότι άφηνε τον κόσμο να τον διαμορφώνει κατά το σχήμα του. Θα θυμόταν γιατί ο εγκέφαλος συγκρατεί περισσότερο τις υπερβάσεις στον πνευματικό κόσμο από κάθε τι άλλο!.

Δεν υπάρχουν σχόλια: