27.4.17

ΤΟ ΚΟΙΤΑΓΜΑ

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Μια φορά ένας θείος μου, καθηγητής της Θεολογίας και αυστηρός χριστιανός , με προξένευε κάποια γνωστή του κοπέλα. Συναντηθήκαμε στο δρόμο οι τρεις μας, χαιρετιστήκαμε κι όταν η κοπέλα έφευγε, μου λέει ο θείος μου, ,κοίταξέ την κι από πίσω.
Όταν το θυμάμαι γελάω, γιατί δεν περίμενα από έναν τόσο σοβαρό άνθρωπο και αυστηρό χριστιανό, να προσέχει τόσο πολύ τις γυναίκες. Η δική του γυναίκα πρέπει να ήταν καμιά εικοσαριά χρόνια, μικρότερη από αυτόν.

Αλλά και η Γραφή δεν αφήνει απαρατήρητη την ομορφιά τόσο της γυναίκας, όσο και του άντρα. Όταν μιλάει για τον Ιωσήφ, αναφέρεται σε διάφορα ιστορικά γύρω απ' την ζωή του και δεν κάνει νύξη καθόλου για το πως ήταν από την άποψη της εμφάνισης, ο Ιωσήφ. Δεν τον περιγράφει καθόλου. Αλλά όταν φτάνει η στιγμή να παντρευτεί ο Ιωσήφ, η Γραφή λέει μόνο λίγα λόγια, ο Ιωσήφ, λέει, ήταν ωραίος "τω κάλλει", ήταν δηλαδή ωραίος στο κάλλος.

'Ενας άλλος γνωστός μου, προσεκτικός κι αυτός, εξήταζε ένα πράγμα από όλες του τις πλευρές, ώσπου ν' αποφασίσει να το πάρει. Για να αγοράσει αυτοκίνητο, ρωτούσε για τις διάφορες μάρκες, εφτά χρόνια. Θα μου πείτε για να πάρει γυναίκα, πόσα χρόνια ρωτούσε. Δεν έχει σημασία πάντως πήρε κάποια.

Συμβαίνει σε μερικούς, να σκέφτονται πολύ πριν αποφασίσουν, αλλά όταν αποφασίζουν δεν σκέφτονται καθόλου. Ξέρω κάποιον, που αποφάσισε να παντρευτεί μόλις είδε την γυναίκα του. Είναι η περίπτωση του φιλέλληνα ήρωα της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821, Γάλλου ποιητή Φρειδερίκου Μιστράλ, που αναφώνησε " Αν είναι να πεθάνει κανείς για την Ελλάδα θεία η δάφνη, μια φορά κανείς πεθαίνει. "

Ο πατέρας μου, φλογερός Κρητικός, είδε την μητέρα μου , όταν ήταν δώδεκα χρονών και είπε στον πατέρα της ότι την θέλει για γυναίκα του. Μα είναι ακόμα παιδί , είπε ο παππούς μου. Θα περιμένω να μεγαλώσει, είπε και έφυγε για να επιστρέψει μετά από οχτώ χρόνια και να την πάρει, αν και οι γονείς του στην Κρήτη, ήθελαν να παντρευτεί Κρητικιά. Ο πατέρας μου μάζεψε τους συγγενείς, ανέβηκε επάνω σ' ένα τραπέζι, έβγαλε το περίστροφο και είπε "ή μου δίνετε την ευχή σας ή τινάζω τα μυαλά μου στον αέρα." Και φυσικά του έδωσαν την ευχή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: