30.3.12

Για να φτάσεις στη θεραπεία πρέπει να ξεκινήσεις απ΄ τη θεραπεία

Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

        Ο φίλος μου Στέργιος, ζωγράφος, μου είπε πριν πολλά χρόνια, πως είναι καλό να έχουμε σημείο αναφοράς το Θεό. Πως ο κόσμος που δεν έχει σημείο αναφοράς το Θεό θα αρρωστήσει. Θα γεμίσει ο κόσμος αρρώστιες, εγκεφαλικά, καρδιακά κ.α. νοσήματα. 
      Τί εννοούσε ο φίλος μου ως  "σημείο αναφοράς το Θεό"; Προφανώς εννοούσε τη θρησκευτική συνειδητοποίηση. Αυτό που οι άγιοι ονομάζουν επίγνωση της αμαρτωλότητας. Η αρρώστια, λέει ο Γιουνγκ, αρχίζει από την έλλειψη θρησκευτικής συνειδητοποίησης.  
      Χθες με φώναξε στο μαγαζί του κάποιος γνωστός για να μου μιλήσει για τα κείμενα που δημοσιεύω στον τοπικό τύπο. "Καλά είναι αυτά που γράφεις", είπε, "μόνο που όλα αναφέρονται στο Θεό. Για μένα, είτε παπάς ψάλλει στην εκκλησιά είτε ιμάμης το ίδιο είναι. Οι θρησκείες έγιναν για να μαντρώνουν τον κόσμο".
      Η Εκκλησία, είπα στο γνωστό μου, είναι θεραπεία. Πώς ξέρεις τη θεραπεία αν δεν τη δοκιμάσεις;
Για να πας στη θεραπεία πρέπει να ξεκινήσεις απ΄  τη θεραπεία.
      Εκείνη τη στιγμή μπήκαν πελάτες στο μαγαζί κι εγώ χαιρέτησα το γνωστό μου και έφυγα. 
      Ένας μητροπολίτης, δεν θυμάμαι το όνομά του, έλεγε πως δεν δίνει άδειες γάμου, αν δεν βεβαιωθεί ότι οι μέλλοντες να έρθουν εις γάμου κοινωνίαν είναι αμφότεροι πιστοί. Το σκεπτικό του σεπτού ιεράρχη είναι ότι ο μη πιστός είναι άρρωστος και πρέπει να γίνει προηγουμένως καλά, για να είναι ικανός να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια. 
     Γιατί διαλύονται οι οικογένειες σήμερα; Και γιατί ο κόσμος γέμισε αρρώστιες; Τί είναι το εσώτατο υπαρξιακό  άγχος, άλλο από την απουσία του Θεού στην καρδιά του ανθρώπου; 
    Θα έλεγα στο γνωστό μου πώς υπάρχει γι΄ αυτόν ένας θησαυρός ανεκτίμητος στην Εκκλησία.
    Η μακαρίτισσα η μητέρα μου έλεγε πάντα, πηγαίνω στην εκκλησία άρρωστη και γυρίζω υγιής. 
       

Δεν υπάρχουν σχόλια: