4.8.07

Μ.Εμμ.Λαγκουβάρδου,Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΩΝ ΔΙΩΚΤΩΝ

Ο ΔΙΩΓΜΟΣ ΚΑΙ Η ΦΙΜΩΣΗ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 8ον
Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΩΝ ΔΙΩΚΤΩΝ
«The oppressed and the oppressor alike are robbed of their humanity. (….) For to be free is not merely to cast of one’s chains, but to live in a way that respects and enhances the freedom of others”( Nelson Mandela, Long Walk to Freedom,Έκδοση Abacus, London 1995, σελ. 751).
(Ο διωκόμενος κι ο διώκτης είναι όμοια στερημένοι από την ανθρωπότητά τους.(...)Για να είσαι ελεύθερος δεν αρκείι μόνον να πετάξεις τις αλυσίδες κάποιου ,αλλά πρέπει να ζής με ένα τρόπο που να σέβεται και να προάγει την ελευθερία των άλλων)
Πολλοί νέοι στο δυτικό κόσμο αυτοκτονούν! Πενταπλασιάστηκε ο αριθμός των νέων που έκαναν απόπειρα αυτοκτονίας τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη. Γιατί αυτοκτονούν οι νέοι στο δυτικό κόσμο; Ο Τσέχος συγγραφέας Κάφκα έγραψε για τη δυσκολία του νέου να βιώσει την απροσωπία της σύγχρονης δυτικής κοινωνίας, την οποία παρομοίασε με απρόσιτο πύργο. Ο Γάλλος φιλόσοφος Καμύ στο μυθιστόρημά του «Ο Ξένος» περιγράφει την ίδια εφιαλτική κατάσταση της αποξένωσης που επικρατεί στον απρόσωπο (και γι΄ αυτό άκαρδο) δυτικό κόσμο. Στο προαύλιο ενός μοναστηριού ένα βράδυ ένας νέος χτυπούσε το κεφάλι του στις πέτρες μπροστά στον πατέρα του και τον παρακαλούσε να τον σκοτώσει!
Το πνεύμα της απροσωπίας, που επικρατεί σήμερα σχεδόν παντού είναι αυτό που περιγράφει το Ευαγγέλιο ως πνεύμα του Αντιχρίστου, δηλαδή ως πνεύμα του πονηρού που αντί να πολεμάει κατά του προσώπου δημιουργεί υποκατάστατα του προσώπου! Με αυτόν τον τρόπο διαλύεται η ανθρώπινη κοινωνία που στηρίζεται στις αληθινές σχέσεις και υποκαθίσταται από την υπανθρώπινη κοινωνία στην οποία η μόνη σταθερή αξία είναι το χρήμα. Αυτός είναι ο λόγος που ευτελίζονται οι πνευματικής αξίες για να υποκατασταθούν από την μοναδική αξία του χρήματος. Αυτός είναι επίσης ο λόγος που το πονηρό αυτό πνεύμα είναι μισητό από όλους τους λαούς της γης.
Στην δική μας Παράδοση η ζωή είναι προσωπικές σχέσεις! Ο άνθρωπος που δεν σχετίζεται με τον εαυτό του, με τους άλλους και με το Θεό υποφέρει, γιατί δεν ζη αληθινά, αλλά απλώς φυτοζωεί. Η ανθρώπινη κοινωνία , η οικογένεια και οι κοινωνικές, οικογενειακές και γενικά προσωπικές σχέσεις στον πολιτισμό μας (τόσο τον λόγιο όσο και στον λαϊκό) στηρίζονται στο πρόσωπο του ανθρώπου. Σε μας όταν με οποιοδήποτε τρόπο πληγεί το πρόσωπο του ανθρώπου, δηλαδή ο σεβασμός της ελευθερίας του , πλήττεται η κοινωνία, η οικογένεια και τελικά η ίδια η ζωή του καθενός από εμάς. Ο Αριστοτέλης όταν λέει ότι είμαστε εκ φύσεως κοινωνικά όντα, αυτό ακριβώς εννοεί. Ότι η κοινωνία μας δεν είναι συμβατική, αλλά είναι έμφυτη και οι προσωπικές μας σχέσεις δεν είναι τυπικές (υποκριτικές και ψεύτικες) αλλά είναι αληθινές και δεν μας αρκεί η τυπικότητα , αλλά η ειλικρίνεια. (Ο Αριστοτέλης δεν επινοεί ο ίδιος το γνώρισμα αυτό των Ελλήνων, αλλά το βλέπει ως μια ζωντανή πραγματικότητα! Όλοι οι μεγάλοι φιλόσοφοι στηρίζονται στην πραγματικότητα!)
Από τα πανάρχαια ακόμα χρόνια διεξάγεται ένας ατελεύτητος, ανειρήνευτος, αδυσώπητος , αόρατος πόλεμος, εναντίον ενός ονόματος και εναντίον αυτού που αντιπροσωπεύει, ο πόλεμος εναντίον του ονόματος του Ιησού και εναντίον του σεβασμού της ελευθερίας του προσώπου του ανθρώπου. Ο σεβασμός της ελευθερίας του προσώπου του ανθρώπου όταν γίνεται κατανοητός αποκαλύπτει φανερά την αδιάλειπτη σε βάρος της επιβουλή των εχθρών της. Τότε γίνεται κατανοητό και στον πιο απλό άνθρωπο ότι η ελευθερία είναι αδιαίρετη, ότι ο σεβασμός του προσώπου του ανθρώπου είναι αδιαπραγμάτευτος και ότι οι ανθρώπινες αξίες υπάρχουν και είναι απαραβίαστες. Όταν διώκεται ένας άνθρωπος τόσο ο διωκόμενος όσον και ο διώκτης του έχουν αποστερηθεί την ανθρωπιά τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: