29.4.19

ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΘΗΡΙΟ

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

«Νους σκεδανύμενος επί τα έξω δαιμονιώδης ή θηριώδης»

Ο κόσμος εκπαιδεύεται για αντιπαράθεση. Για να καταλάβουμε τι είναι η αντιπαράθεση, στο σκοτεινό κομμάτι της προσωπικότητάς μας ,ας υποθέσουμε ότι το εσώτερο σκότος είναι άνθρωποι έγκλειστοι ,σε κάποιο σκοτεινό υπόγειο , που πιέζουν για να βγούν απ΄ το υπόγειο στο φως. Εκεί στην καταπακτή που βγάζει στο φως , αντί για διάθεση αποδοχής, συναντούν την κριτική μας σκέψη. Αντί να πούμε, δηλαδή,στις δυσκολίες και στα εμπόδια, καλώς ήρθατε, σας περιμέναμε, «Καλημέρα θλίψη», τους «υποδεχόμαστε» με την ψυχρή κριτική μας σκέψη.

Η ψυχολογία ανακαλύπτει αυτό που εφαρμόζει η Εκκλησία σύμφωνα με τη Διδασκαλία του Χριστού, δηλαδή την Εντολή «αγαπάτε τους εχθρούς υμών. Καλώς ποιείτε τους καταρωμένους υμάς.» Τα περιεχόμενα του Ασυνειδήτου, όταν συναντούν, αντί αποδοχής, κριτική σκέψη αυτο- εκριζώνονται. Ακόμη και η επιστήμη διαπιστώνει ότι η αντιπαράθεση δεν είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος για την εξανθρώπιση των σχέσεων. Στις σχέσεις οι δυσκολίες και τα εμπόδια δεν είναι ατυχίες. Είναι το υλικό της ζωής. Είναι αντικείμενα για πνευματική επεξεργασία.

Μου τηλεφώνησε κάποτε ο Ρόμπερτ Λαξ και μου είπε ότι το βράδυ της πρωτοχρονιάς θα μετέδιδαν από το κρατικό ραδιόφωνο τις μεταφράσεις μου από το βιβλίο του «Μύθοι». Ειδοποίησα τους φίλους μου και το βράδυ της πρωτοχρονιάς είμαστε όλοι με το αυτί κολλημένο στο ραδιόφωνο. Ακόμα κι η γιαγιά μου που δεν άκουγε καλά περίμενε με ανυπομονησία ν’ ακούσει τα ποιήματα.

Πράγματι τα ποιήματα μεταδόθηκαν την καθορισμένη ώρα και μάλιστα με τη συνοδεία μουσικής , αλλά ο δημοσιογράφος δεν ανέφερε λέξη για τον μεταφραστή του βιβλίου του Λαξ. Δε είπε τίποτε για μένα, παρόλο που το βιβλίο που διάβαζε ανέγραφε το όνομά μου στο εσώφυλλο.
Την άλλη μέρα, τηλεφωνώ γεμάτος θυμό του Λαξ , στην Κάλυμνο , σαν να έφταιγε αυτός.
- Έγινα θηρίο, του λέω.
-Δεν είσαι θηρίο, απαντάει ο Λαξ, με όλη την ησυχία του κόσμου. Είσαι άνθρωπος!


Δεν υπάρχουν σχόλια: