21.2.11

Ποιο και τι είναι το βδέλυγμα της ερημώσεως


Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου

1. Το βδέλυγμα της ερημώσεως είναι η υπερηφάνεια που καταλαμβάνει την καρδιά του ανθρώπου. Ο Θεός αντιτάσσεται στην υπερήφανη καρδιά όπως σε ένα βδέλυγμα.

2. Ο Θεός αντιτάσσεται στους υπερηφάνους και στους ταπεινούς δίνει χάρη.

3. Η καρδιά του ανθρώπου είναι άγιος τόπος προορισμένος για το Θεό. Όταν στον άγιο αυτό τόπο εγκαθίσταται η υπερηφάνεια ο Θεός απομακρύνεται από την καρδιά αυτή, όπως οι μέλισσες με τον καπνό.

4. Είναι φοβερή η υπερηφάνεια γιατί ο άνθρωπος βιώνει την απουσία του Θεού.

5. Η εσωτερική αυτή ερήμωση εκδηλώνεται και στον εξωτερικό κόσμο Αυτός που έδωσε την εντολή να πέσουν οι βόμβες στο Ναγκασάκι και στη Χιροσίμα είχε στην καρδιά του το βδέλυγμα της ερημώσεως, την υπερηφάνεια .

6.“Zητείτε πρώτον τη βασιλεία του Θεού και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν.” Η αίσθηση της παρουσίας του Θεού μας δίδει ό,τι χρειαζόμαστε .

7.Αντιθέτως η απουσία του Θεού γίνεται αισθητή σαν τη μεγαλύτερη ερήμωση που μπορεί να βιώσει ο άνθρωπος. Είναι ασύλληπτη η αίσθηση της ερήμωσης την οποία εκφράζουν τα λόγια του Κυρίου, Θεέ μου, Θεέ μου, ινατί με εγκατέλειπες” .

8.Ο βλέπων την υπερηφάνεια στην καρδιά του και βιώνει την απουσία του Θεού ας επιλέξει το πολυτιμότερο .

9.Η ψυχή επισκοτείται τω του θανάτου της κακίας καλύμματι. Εξάπόστειλον το φως και την αλήθειάν σου. Αυτά με οδηγήσουσι και άξουσι εις όρος άγιόν σου και εις τα σκηνώματά σου. (Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος)

10. Όταν δείτε το βδέλυγμα της ερημώσεως να στέκει σε άγιο τόπο, να διακρίνετε ποιο είναι το πολυτιμότερο και να φύγετε στα βουνά, δηλαδή στην ασάλευτη πίστη, ώστε με τη συμμετοχή σας στη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας να αποκτήσετε την αίσθηση της παρουσίας του Θεού και όλα όσα χρειάζεστε θα σας δοθούν.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

NOMIZA ΠΩΣ ΤΟ ΒΓΔΕΛΥΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΩΣΕΩΣ ΗΤΑΝ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ.

Μόσχος Εμμανουήλ Λαγκουβάρδος είπε...

Πιθανόν να είναι έτσι με μια κατά γράμμα ερμηνεία. Αν το βδέλυγμα είναι ο Αντίχριστος, η συμβουλή να καταφύγουμε στα βουνά δεν είναι πραγματική.
Ο Απόστολος Παύλος λέει πως ο αγώνας είναι πνευματικός με τις αρχές και τις εξουσίες του σκότους.
Δεν είναι θέμα τόπου. Έπειτα αντίχριστοι υπάρχουν από την εποχή του Χριστού ακόμα.
Αυτό που μας χωρίζει απ΄ το Χριστό είναι ότι θέλουμε την αυτονομία μας και όχι την εξάρτησή μας από Αυτόν. Δηλαδή στην καρδιά μας δεν θέλουμε το Θεό, γιατί έχουμε κάνει θεό τον εαυτό μας. Αυτή είναι η υπερηφάνεια.
Και το βδέλυγμα μπορεί να διαβαστεί σαν μια παραβολή, όπως είναι αυτή του Ασώτου.
Δείτε τί γράφει σχετικά ο Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος.
"Χρη ουν όλον δι όλου τω Θεώ προσδραμείν, αναρτήσαι ευτόν και σταυρώσαι ψυχή και σώματι δια πασών πορευόμενον των εντολών αυτού των αγίων.
Την φθαρτήν δόξαν και την εφήμερον βασιλείαν και άλλα όσα τοιαύτα των επικαίρων, μετά πόνων και ιδρώτων πολλών, δεν σου φαίνεται δίκαιο να τα αφήσεις σ΄αυτούς που τα ορέγονται;
Το δε συν Χριστώ απέραντα βασιλεύειν και το των ανεκλαλήτων εκείνων επιτυχείν αγαθών, τούτο δεν εύωνον τι και ράδιον είναι ως πόνων εκτός και καμάτων κατορθούσθαι τω βουλομένω;
Δηλαδή ζητείτε πρώτον την βασιλείαν του Θεού, και ταύτα πάντα προστεθήσεται.
Αλλά η βασιλεία του Θεού δεν είναι θέμα τόπου. Δεν θα τη βρούμε στα βουνά.
Το να μην κατεβούμε στο λιακωτό για να πάρουμε κάτι απ΄τα βιοτικά σημαίνει όχι τον πανικό, αλλά την διάκριση του πολυτιμοτέρου, που είναι η βασιλεία του Θεού, να την έχουμε στην καρδιά μας. Δεν μας πειράζει ο τόπος.

Και συνεχίζει ο Άγιος Μακάριος,Τίς η οικονομία της του Χριστού παρουσίας; (Η καρδιά μας είναι ο τόπος της αίσθησης της παρουσίας του Χριστού.

Μόσχος Εμμανουήλ Λαγκουβάρδος είπε...

Ποια είναι λοιπόν η οικονομία της του Χριστού παρουσίας;ρωτάει ο Άγιος Μακάριος και απαντάει ο ίδιος ως εξής: Του αγαθού πνεύματος εδωρήσατο
(στην ανθρώπινη φύση) εξαγαγών τε αυτήν εκ της φυλακής του σκότους, οδόν ζωής και θύραν επέδειξε, δι΄ ής ελθόντι και εφ΄ ής κρούσαντι, δυνατόν εντός γενέσθαι της Βασιλείας. Αιτείτε γαρ, φησίν, και δοθήσεται υμίν. κρούετε και ανοιγήσεται υμίν...."

Ανώνυμος είπε...

Βδέλυγμα είναι και κάθε παράβαση,αθέτηση του νόμου Του Θεού η οποία φέρνει και την ερήμωση.Εχουμε και στην Παλαιά Διαθήκη πολλά βδελύγματα*Όταν είχε τοποθετηθεί στο ναό του Θεού άγαλμα ειδωλολατρικό,ο Θεός έδειξε στον Ιεζεκιήλ αυτό και το χαρακτήρισε ως βδέλυγμα[Ιεζ.8-12]..άλλο βδέλυγμα ήταν η λατρεία του ήλιου..στον ΗΣΑΙΑ η γη ερήμωσε εξ αιτίας των βδελυγμάτων..επίσης ,το χάραγμα του θηρίου είναι βδέλυγμα που θα φέρει την ερήμωση!Κάθε τι λοιπόν όπως είπατε και στα κείμενά σας που είναι παράβαση λόγω της υπερηφανείας που περιέχεται σε αυτήν είναι και θεωρείται ''βδέλυγμα'' και σαν τέτοιο φέρνει και την ερήμωση.

Ryszard Ewiak είπε...

Η Αγία Γραφή λέει: «Τον προσδιορισμένο καιρό [ο βασιλιάς του βορρά = Ρωσία] θα επιστρέψει». (Δανιήλ 11:29α) Σημαίνει, επίσης, την αποσύνθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ. Αμέσως μετά από αυτό, η Ρωσία και οι Ηνωμένες Πολιτείες θα ξεκινήσουν πυρηνικό πόλεμο. (Δανιήλ 11:29β, 30α· Ματθαίος 24:7· Αποκάλυψη 6:4) «Μαχαιρα μεγαλη» = πυρηνικό όπλο. Αυτό είναι «η αρχή της γέννησης τύψεις». (Μάρκος 13:8)

«Το βδέλυγμα της ερημώσεως» = «το θηρίο» = παγκόσμια κυβέρνηση. (Δανιήλ 11:31· Ματθαίος 24:15, 21, 22· Αποκάλυψη 11:2, 7· 13:1, 2, 7)

Δανιήλ 11:40-43 = το Τέταρτο Παγκόσμιο Πόλεμο. (Ματθαίος 24:29· Λουκάς 21:25· Αποκάλυψη 6:12· 13:3· Ησαΐας 5:26-30· Δανιήλ 7:11· Ιεζεκιήλ 32:2-16· Αββακούμ 1:5-17· Σοφονίας 1:14-18· Ιωήλ 2:1-11)

Ανώνυμος είπε...

Η Αγία Γραφή λέει: «Τον προσδιορισμένο καιρό [ο βασιλιάς του βορρά = Ρωσία] θα επιστρέψει». (Δανιήλ 11:29α) Σημαίνει, επίσης, την αποσύνθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ. Αμέσως μετά από αυτό, η Ρωσία και οι Ηνωμένες Πολιτείες θα ξεκινήσουν πυρηνικό πόλεμο. (Δανιήλ 11:29β, 30α· Ματθαίος 24:7· Αποκάλυψη 6:4) «Μαχαιρα μεγαλη» = πυρηνικό όπλο. Αυτό είναι «η αρχή της γέννησης τύψεις». (Μάρκος 13:8)

«Το βδέλυγμα της ερημώσεως» = «το θηρίο» = παγκόσμια κυβέρνηση. (Δανιήλ 11:31· Ματθαίος 24:15, 21, 22· Αποκάλυψη 11:2, 7· 13:1, 2, 7)

Δανιήλ 11:40-43 = το Τέταρτο Παγκόσμιο Πόλεμο. (Ματθαίος 24:29· Λουκάς 21:25· Αποκάλυψη 6:12· 13:3· Ησαΐας 5:26-30· Δανιήλ 7:11· Ιεζεκιήλ 32:2-16· Αββακούμ 1:5-17· Σοφονίας 1:14-18· Ιωήλ 2:1-11)
Ewiak Ryszard