9.1.10

Σχόλιο για τη λειτουργική γλώσσα

Της Πηνελόπης
Θα ηθελα και εγω να πω δυο λογια,σαν ποιμνιο...η λειτουργικη γλωσσα πρεπει να ειναι αυτη που ειναι δηλ.στην αρχαια ελληνικη διαλεκτο διοτι εχει σαν γλωσσα την λαμπροτητα,την τελειοτητα,στοχαστικοτητα και την σοφια.πως θα μου φαινοταν η λειτουργια στην νεα ελληνικη γλωσσα? θα μου φαινοταν σαν να ημουν στην καθολικη ελληνικη εκκλησια.Το ζητημα ειναι να μπαινω στην εκκλησια και τα ματια μου να τρεχουν απο συγκινηση...να προσευχομαι και να ειμαι μεσα στο πνευμα της λειτουργιας....πολλοι νεοι λεν πως δεν καταλαβαινουν τα λογια του παπα αλλα στην πραγματικοτητα δεν ελκυσαν την χαρη του Αγιου πνευματος.Υπαρχουν γεροντακια στο Αγιον ορος που ουτε την αλφαβητο δεν ξερουν και ομως και ταπεινωση εχουν και την λειτουργια την ξερουν πολυ καλα.οποιος θελει και αγαπαει τον κυριο σιγα σιγα πηγαινοντας καθε κυριακη στην εκκλησια θα μαθει και να προσευχεται και να ψελνει.Φτανει να το ζητησει στην προσευχη του και ο κυριος θα του το δωσει.παρακολουθησα τις προαλες μια ομιλια του μητροπολητη πειραιως Κ.Κ Σεραφειμ και μου εκανε εντυπωση που ενω η ομιλια του δεν διεφερε απο αλλες ομιλιες ιερομενων...ομως ηταν διαφορετικη γιατι χρησιμοποιησε αρχαια ελληνικη διαλεκτο.Και αυτο εκανε την διαφορα...η ομιλια του ειχε μια εξαιρετικη λαμπροτητα ,θαρεις πως μιλαγε ο χρυσορημων χρυσοστομος.προσπαθουσα να καταλαβω τι ηταν αυτο που εκανε την ομιλια ρητωρικη,λαμπρη,αρχοντικη,απλη,κατανοητη....και βρηκα πως η αρχαια ελληνικη διαλεκτος εκανε την διαφορα.Αλλα εγω μιλω απο την μερια του ποιμνιου.ο κυριος μας πως θα ηθελε να ειναι η λειτουργικη γλωσσα?Η νηστεια και η προσευχη για ενα θεμα που μας απασχολει θα δωσει και την λυση...καλη εν κυριω χρονια....

January 5, 2010 3:10 PM

Δεν υπάρχουν σχόλια: