25.2.19

ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Η εγρήγορση αναγεννάει το μυαλό. Αρκεί να υπάρχει κάτι ενδιαφέρον να το βάλει σε κίνηση. Ξύπνησα σήμερα το πρωί με το μυαλό μου σαν στήλη άλατος. Δε θα γράψω τίποτε, σκέφτηκα λυπημένος. Νιώθω ότι η μέρα μου πήγε χαμένη αν δεν γράψω κάτι. Σε μένα το γράψιμο συμβαδίζει με τη μελέτη και την προσευχή. Στην πραγματικότητα είναι μελέτη και προσευχή.

Κι άλλες φορές ένιωσα έτσι και το διάβασμα του Ευαγγελίου θέρμανε το μυαλό μου κι έγινε δραστήριο.Διάβασα σήμερα την περικοπή του κατά Μάρκον Ευαγγελίου εκεί που ο Κύριος διδάσκει τους Μαθητές Του να προσέχουν να μην είναι η ζωή τους σαν τη ζωή των Γραμματέων: «Βλέπετε από των Γραμματέων των θελόντων εν στολαίς περιπατείν, και ασπασμούς εν ταις αγοραίς, και πρωτοκαθεδρίας εν ταις συναγωγαίς, και πρωτοκλισίας εν τοις δείπνοις. Οι κατεσθίοντες τας οικίας των χηρών, και προφάσει μακρά προσευχόμενοι. Ούτοι λήψονται περισσότερον κρίμα.»

Ελπίζω με την ανάγνωση του Ευαγγελίου να βάλω το μυαλό μου σε εγρήγορση και να μην παραδοθώ ανυπεράσπιστος στην ανία. Ο καιρός σήμερα είναι ψυχρός και μάλλον δε θα κάνω τη βόλτα μου στο λόφο του Αγίου Αχιλλίου. Μ’ αρέσει να περπατώ και να προσεύχομαι επάνω στο λόφο, αλλά και μέσα στους δρόμους της πόλης. Αγαπώ το στίχο του Άσματος που η αγαπημένη  που συμβολίζει την ψυχή , παροτρύνει τον αγαπημένο της , που συμβολίζει το πνεύμα, να τρέξει ελεύθερος επάνω στα βουνά με τα αρώματα: «Φύγε αδέλφιδέ μου, και ομοιώθητι τη δορκάκι/ ή τω νεβρώ των ελάφων επί όρη αρωμάτων.» (Άσμα Ασμάτων 8:14) Ποια είναι όρη αρωμάτων; Όρη αρωμάτων είναι να ζεις έμπροσθεν του Θεού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: