19.9.18

Η πίστη στη μετά θάνατον ζωή

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Η πίστη στη μετά θάνατο ζωή, για εμάς τους χριστιανούς στηρίζεται στο λόγο του Θεού και στην αποκάλυψη του Ιησού Χριστού ότι ο Θεός είναι ο πατέρας μας. Η αίσθηση ότι «εγώ είμαι» δεν είναι καμιά αίσθηση του σώματος ούτε απαιτεί καμιά διανοητική προσπάθεια, η οποία να στηρίζεται σε λογικά επιχειρήματα και σε λογικές αποδείξεις που να με πείθουν ότι εγώ είμαι ο εαυτός μου. Το πνεύμα ( η χάρη του Θεού μέσα μου) γνωρίζει τον εαυτό του. Στην ικανότητα αυτή του πνεύματος να γνωρίζει τον εαυτό του στηρίζεται η πίστη στην μετά θάνατον ζωή.

Αν ξυπνούσα ένα πρωί σε μια καινούρια πόλη, δε θα χρειαζόταν να κοιτάξω στον καθρέφτη για να ξέρω ότι είμαι εγώ σε μια καινούρια πόλη. Αλλά πώς το ξέρω ότι είμαι εγώ; Μήπως χρησιμοποίησα λογικά επιχειρήματα ή μήπως κάποιο αισθητήριο όργανο του σώματός μου με βεβαίωσε ότι είμαι εγώ σε μια άγνωστη σε μένα πόλη; Μήπως έχω αναμνήσεις παλιές από αυτήν την πόλη, για να ξέρω ότι είμαι εγώ ο ίδιος που ήρθα κι άλλη φορά στην ίδια πόλη; Όχι. Τίποτε από όλα αυτά. Απλώς είμαι εγώ σε μια καινούρια πόλη, πρωτοειδωμένη και δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι είμαι εγώ. Ούτε διανοητική προσπάθεια χρειάστηκε για να πεισθώ ούτε αισθήσεις και αναμνήσεις επικαλέστηκα.

Στην μετά θάνατο ζωή το πνεύμα γνωρίζει τον εαυτό του χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσει τον εγκέφαλο και τις σωματικές αισθήσεις. Πιστεύουμε στη μετά θάνατο ζωή, γιατί πιστεύουμε στο λόγο του Θεού και γιατί το πνεύμα μας έχει την ικανότητα να γνωρίζει τον εαυτό του!

Δεν υπάρχουν σχόλια: