13.9.18

Εντυπώσεις από μια ομιλία

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Άκουσα χθες το βράδυ στο αμφιθέατρο του Δημοτικού Ωδείου Λαρίσης την ομιλία για το Όνομα της Μακεδονίας. Εντυπωσιάστηκα από την σαφήνεια, την ακρίβεια, την συνέπεια των ομιλητών, πράγμα που έδειχνε ότι εργάστηκαν με βαθιά συνέπεια της ευθύνης απέναντι στο ακροατήριό τους, που τους άκουσε συγκινημένο και τους χειροκρότησε με ενθουσιασμό. Μετα τις ομιλίες ακολούθησαν ερωτήσεις και σχόλια από μέρους του κοινού.
Έως εδώ όλα ήταν καλά κι εγώ ήμουν ευχαριστημένος που πήγα στην εκδήλωση. ¨Η μόνη παραφωνία ήταν η δική μου, όταν πήρα το μικρόφωνο. Δεν άκουσαν τον πνευματικό μου που μου έλεγε πάντα: "Εσείς κ. Λαγκουβάρδο, δεν πρέπει να μιλάτε."
Πήρα το μικρόφωνο για να πω το εξής απλό πράγμα, που έλεγε ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ότι "κανείς δεν μπορεί να μας βλάψει, αν δεν συνεργαστούμε μαζί του".
Αυτό ήθελα να πω. Και το άλλο, πως αν δεν ρίχνουμε στα σκουπίδια τους δέκτες της τηλεοράσεως, συνεργαζόμαστε με αυτούς που μας βλάφτουν.
Αυτό είπα, αλλά επειδή γνώριζα εκ των προτέρων ότι κανένας δεν συμφωνεί μαζί μου, το είπα κάπως φωναχτά, πράγμα που με έκανε να νιώσω κατόπιν ντροπή και να θυμηθώ τα λόγια του πνευματικού μου, να μη μιλάω.
Ευτυχώς δεν υπήρχαν στο αμφιθέατρο μικρά παιδιά, γιατί δεν θα μπορούσαν να κοιμηθούν το βράδυ, από την εικόνα που έδωσα στον κόσμο, ενός ανθρώπου που μαίνεται όταν μιλάει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: