12.1.17

ΓΗΙΝΕΣ ΚΑΙ ΟΥΡΑΝΙΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ (απόσπασμα)

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

(Απόσπασμα απ' το μικρό βιογραφικό δοκίμιο που θα δημοσιευτεί ολόκληρο στη LARISANET την μεθεπομένη Παρασκευή (20 Ιανουαρίου). με θέμα τους ρόλους του πατέρα και της μητέρας στην ανατροφή των παιδιών)
Από νήπιο έμεινα ορφανός από πατέρα κι από παιδί είχα έντονη την αίσθηση της υπεροχής του πνεύματος. Η υπεροχή του πνεύματος συμβόλιζε στην παιδική ψυχή μου την αναζήτηση του πατέρα. Η μητέρα μου κάλυπτε τις ανάγκες για την σωματική μου ύπαρξη, αλλά δεν μπορούσε να μου δώσει και την αίσθηση της ασφάλειας, που δίνει η παρουσία του πατέρα, ιδίως εκείνον τον καιρό του πολέμου με τους Γερμανούς και κατόπιν με τον ανταρτοπόλεμο..
Γεννήθηκα ανάμεσα σε δυο πολέμους και ένιωσα τη βία και το φόβο της. Θα έλεγε κανείς ότι θα έπρεπε με την εμπειρία αυτή των παιδικών μου χρόνων, μέχρι τα εφτά μου χρόνια, ότι θα γινόμουν περισσότερο προσεκτικός στα υλικά αγαθά που προσιδιάζουν στο σώμα. Η διαίσθησή μου όμως με ωθούσε στην αναζήτηση αυτού που έλειπε, στην αναζήτηση του πατέρα, ως συμβόλου του πνεύματος.
Έτσι συνέβη το αντίθετο, αδιαφόρησα για τα υλικά αγαθά και αναζήτησα στην αρχή τη σοφία του πνεύματος, έως ότου να συνειδητοποιήσω ότι δεν αναζητούσα την αφηρημένη σοφία, αλλά τον σοφό πατέρα, να με πιάσει από το χέρι και να με βγάλει από την απελπισία, που την ένιωθα σαν ένα βαθύ πηγάδι, όπου είχα πέσει χωρίς ελπίδα διαφυγής. Πατέρα ζητούσα και πατέρα μου έστειλε ο Θεός, που με βοήθησε ο δεύτερος πατέρας μου κι η οικογένεια που δημιούργησαν με την μητέρα μου, για να μας μεταδώσουν την πίστη τους στο Χριστό και στην Εκκλησία Του.
(Συνέχεια την μεθεπομένη Παρασκευή στη Larissanet και αργότερα στο moschoblog.blogspot.com)

Δεν υπάρχουν σχόλια: