13.10.13

Περί "Διαφωτισμού"


Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

Πότε , πώς κι από πού ξεκίνησε η τραγελαφική κατάσταση που ζούμε και ποιος την επέβαλε στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Ξεκίνησε με το "Διαφωτισμό" της γαλλικής επανάστασης. Ο "Διαφωτισμός" είναι η συντονισμένη προσπάθεια να υποκατασταθεί ο Λόγος από το συναίσθημα.
(Βολταίρος, Ντιντερώ, Ρουσώ κ.α.).

Με το κόλπο αυτό, οι μεν ανίδεοι βλέπουν ως προσωπική κατάκτηση την αναγωγή αυτού που νιώθουν σε αδιαμφισβήτη αλήθεια , οι δε πονηροί απαλλάσσονται από το να δίνουν λόγο σε κανέναν για τις ανομίες τους. Επειδή για να έχει αξία να είναι αυτό που νιώθουμε ως αλήθεια, η αλήθεια, προϋποθέτει ότι έχουμε τη δύναμη να επιβάλουμε την αυθαιρεσία μας στους άλλους.

Αυτό γίνεται αλλού με την ωμή βία, όπως στην Κίνα του Μάο π.χ. με τα εκατομμύρια των νεκρών κι αλλού με την "παιδεία". Τη θηριωδία της αντικατάστασης του Λόγου από το συναίσθημα περιγράφει με ένα στίχο που έγραψε με επίγνωση ή χωρίς ο Λόρκα, όταν επισκέφτηκε τη Νέα Υόρκη. tienen una vaga astronomia de pistolas en sus vagas carakolas (έχουν μια μάταιη αστρονομία της βίας μέσα στα κρανία τους). Η αγγλοσαξωνική νοοτροπία να επιβάλουν με τη βία στους λαούς ό,τι οι αγγλοσάξωνες θεωρούν γι΄ αυτούς καλό.

"Διαφωτισμός" είναι η συντονισμένη προσπάθεια που ξεκίνησε με τη γαλλική επανάσταση, να αντικαταστήσει το Λόγο με το συναίσθημα. Με τη γαλλική επανάσταση οι διαφωτιστές διακήρυξαν ότι δεν επιθυμούν να είναι το ήθος και ο Λόγος το θεμέλιο της ζωής. Το ίδιο που διακηρύσσουν και σήμερα οι απόγονοί τους στην Ελλάδα. Στην πράξη η θεωρία των διαφωτιστ΄πων σημαίνει ότι επιθυμούν τη δύναμη χωρίς ηθικά όρια. .Αυτή είναι η θεωρητική βάση του φιλελευθερισμού στην οικονομία και της βουλησιαρχίας στην φιλοσοφία.

"Ελεύθερη και κριτική σκέψη" δεν είναι συμβατή με την "βουλησιαρχία" και με την "δύναμη" χωρίς ηθικά όρια. Βουλησιαρχία και δίψα της δύναμης δίχως ηθικά όρια οδηγούν σταυς επιστήμονες των ναζί, που έκαναν πειράματα σε ανθρώπους πειραματόζωα και στη χρησιμοποίηση του ανθρώπου ως μέσου.

Κανένας άνθρωπος δεν είναι μέσον. Βουλησιαρχία είναι το "συμφέρει να χαθεί ένας άνθρωπος για να σωθεί ο λαός". Ο άνθρωπος είναι συγκεκριμένος και βάζοντας στη θέση του θύματος έναν έναν καταλαβαίνουμε ότι η θεωρητική έννοια του"λαού" είναι υποκρισία.

Ο Ιησούς για να σταματήσει το θυματοποιητικό μηχανισμό του ορθολογισμού, έγινε ο Ίδιος θύμα και απεκάλυψε την υποκρισία των διωκτών. Γιατί στα ιεροποιημένα θύματα έβρισκαν μομφή, στον Ιησού, ποια μορφή θα αποδώσουν. Τίς με ελέγχει;

Οι διώκτες πείθουν τα θύματα να δεχθούν την ενοχή τους. Όπως έκαναν με τον Ελληνικό λαό, κατά τη διάρκεια του "τελευταίου γεύματός" του, ως μελλοθανάτου.

Ο κόσμος, όταν του στερείς το πνεύμα του, δε νοιάζεται για την ελευθερία του. Τί με νοιάζει η ελευθερία. Τα λεφτά θέλουμε και τα σπίτια. Ναί, αλλά πρώτα θα σου πάρουν την ελευθερία και μετά θα σου πάρουν τα λεφτά και τα σπίτια.

-Δεν καταλάβαμε, πότε μας πήραν την ελευθερία;
-Γιατί δεν καταλάβαμε; Υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι οι εκλογές αναδεικνύουν αυτούς που θέλει ο λαός και ότι οι εκλεγόμενοι εκπροσωπούν τα συμφέροντα του λαού και όχι των ισχυρών, που τους ανέδειξαν;

Είναι η ¨ελευθερία του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι" αληθινή ελευθερία του εκλέγειν και εκλέγεσθαι;

Αλλά ποιος νοιάζεται. Φτάνει να έχεις τα λεφτά και τα σπίτια κι ας πάει στα κομμάτια η ελευθερία ή η αρετή κι ανδρεία.

Μην ξεχνάς ποτέ,, πως αυτός που θα σου πάρει την ελευθερία σήμερα, θα σου πάρει τα λεφτά και το σπίτι σου, αύριο.

Αδιαφόρησες όλα αυτά τα χρόνια που η "ελευθερία του εκλέγειν και εεκλέγεσθαι" δεν είναι άληθινή "ελευθερία του εκλέγειν και εκλέγεσθαι". Τώρα θα σου πάρουν και τα λεφτά και το σπίτι σου.

-Τί μπορούμε να κάνουμε;-Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι δύο πράγματα:

Πρώτον να συνειδητοποιήσουμε, πως όλοι βλάπτουμε την Ελλάδα.

Πώς; Ο έχων νουν για να σκέφτεται, ας σκέφτεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: