21.6.13

ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΧΗ !

Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

           Ο δημιουργός του ανθρώπου, Αυτός που μας έπλασε, έβαλε στην ψυχή μου  αγάπη για το καλό και μίσος για το κακό, όπως έβαλε στο σώμα αρέσκεια για την ευωδία και  απέχθεια για τη δυσωδία  κι όπως έβαλε στη συνείδηση χαρά για τις καλές σκέψεις και λύπη για τις κακές σκέψεις .
     
         Ο δημιουργός του ανθρώπου, από το τελειότερο δημιούργημά Του, τον άνθρωπο, γνωρίζεται.  Έπλασε τον άνθρωπο όπως είναι  ο Ίδιος, « κατ΄ εικόνα και ομοίωσιν» .
      
        Αφού ο Θεός έβαλε στην ψυχή μου  αγάπη για το καλό και  μίσος για το κακό και στο νου έβαλε χαρά για τις καλές σκέψεις και λύπη για τις κακές σκέψεις , γιατί στην ψυχή μου δεν έχω αγάπη και στο νου μου δεν έχω καλές σκέψεις; Ποιος αντιτίθεται στη θέληση του Θεού; Γιατί αυτό που μισώ αυτό πράττω και γιατί τις σκέψεις που απεχθάνομαι αυτές σκέφτομαι;
     
      Επόμενο είναι να στραφώ προ το Θεό και δημιουργό μου και να Του ζητήσω να με φυλάξει από το πνεύμα που αντιτίθεται στο θέλημά Του.
    
      Στρέφομαι , λοιπόν, προς το Θεό και δημιουργό μου και Του ζητώ όχι μια φορά, αλλά Του ζητώ  κάθε στιγμή , να με ελεήσει και να με φυλάξει από το  Βρώμικο κι από το Ακάθαρτο στο σώμα, στην ψυχή και στο νου!
      
      Αυτό κάνω με την Ευχή. Ζητώ διαρκώς, σε κάθε αναπνοή μου το έλεος του Θεού. Ζητώ απ΄ το δημιουργό και Θεό να με φυλάξει από το πνεύμα του αιώνος τούτου του σκότους!

      Καμιά σκέψη δεν αξίζει, αν δεν είναι του Θεού. Καμιά αναπνοή δεν αξίζει, αν δεν είναι του Θεού!  

      «Γνώση της αλήθειας  να θεωρής προπάντων την αίσθηση της χάριτος,» λέει ο Άγιος Γρηγόριος ο Σιναϊτης.

     

Δεν υπάρχουν σχόλια: