1.3.11

Οι διακρίσεις σε μια αδιάκριτη εποχή

Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου


1. Λογισμός για διακρίσεις και τιμές καταισχύνη σου ετοιμάζει, λέει κάποιος Άγιος της Εκκλησίας μας.

2. Η ανομία μου ενώπιόν μου εστί δια παντός, λέει ο Δαβίδ. Με την ανομίαν μας ενώπιόν μας, πως να αποδειχθούμε τιμές και διακρίσεις;

3. Είμαι ενενήντα οχτώ χρονών, είπε κάποιος Γέροντας, και δε γνώρισα χειρότερο άνθρωπο από μένα. Έχοντας κατά νου αυτήν την ταπείνωση, πώς να αποφύγουμε την αυτοεξέταση και να δεχτούμε τιμές και διακρίσεις;

4. Κάποιος από τη θύραθεν σοφία, λέει πως την εποχή που δεν τηρείται η Οδός οι τιμές είναι ντροπή.

5. Από την άλλη μεριά δεν πρέπει να εξετάσουμε σε ποιο πράγμα αποδίδονται τιμές και διακρίσεις; Σε μια εποχή που έχει ανάγκη από την πνευματικότητα δεν πρέπει να αποδοθεί τιμή στην πνευματικότητα; Ποιος όμως θα δεχθεί ότι είναι πνευματικός χωρίς να πέσει στην υπερηφάνεια;

6.Δεν θα ξεχάσω ποτέ την ευχή του παππού μου Αγγελάκη, "Στο Θεό ν' αρέσει". Σε ποιον θέλουμε να αρέσουμε; Στον εαυτό μας; Μπορούμε να ζήσουμε μόνοι μας; Θέλουμε να αρέσουμε στους άλλους; Οι φίλοι μου και οι πλησίον μακρόθεν έστησαν. Μόνον ο Ιησούς όπου κι αν βρεθώ και στο πιο φριχτό πεπρωμένο, είναι εκεί πριν από μένα για να αναπαύσει την ψυχή μου.
Μόνον αν ήμουν ανόητος θα προτιμούσα να αρέσω σε οποιονδήποτε άλλο εκτός απ΄ τον Ιησού.

7. "Ο πατήρ μου και η μήτηρ μου εγκατέλιπόν με, ο δέ Κύριος προσελάβετό με."

8. "Καμιά σκέψη δεν είναι άξια, αν δεν είναι σκέψη του Θεού. Καμιά αναπνοή δεν είναι άξια χωρίς να ευχαριστείς το Θεό."

9. Εάν σεαυτόν ευτελίσεις έξεις ανάπαυσιν εις οίον δ' αν τόπον καθίσεις". (Άγιος της Εκκλησίας μας).

10. Από που να φοβηθεί να πέσει αυτός που κάθεται χαμηλά.

11. Ο Θεός υπερηφάνους αντιτάσσεται.

12. Η πνευματική ζωή είναι ζωή ταπείνωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: