15.3.11

Παραίτηση


Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου












Ο αγαπών τον άνθρωπο, τίποτε ανθρώπινο δεν αγαπά”

1. Όταν πήγα στην Κάλυμνο, το 1968, ο φίλος μου ο Κώστας, ο οποίος μεταξύ των άλλων επαγγελμάτων ασκούσε και το επάγγελμα του φωτογράφου, μου έδειξε τη φωτογραφία που έδειχνε όλα τα καράβια καθισμένα στην παραλία και στους δρόμους που οδηγούσαν στη θάλασσα. Ήταν μια φωτογραφία από ένα τσουνάμι στην Ελλάδα.

2. Ο λόγος που μου έδειξε τη φωτογραφία αυτή ο Κώστας ήταν η κουβέντα μας για τη σιγουριά της περιουσίας.

3. Ο Κώστας πίστευε ότι σ΄ αυτή τη ζωή δεν είναι τίποτε σίγουρο και πολύ περισσότερο η περιουσία στη θάλασσα.. Τίποτα δεν είναι σίγουρο στην Ελλάδα. Γιατί όλη η Ελλάδα είναι θάλασσα. Οι Έλληνες είναι εκπαιδευμένοι σε συνθήκες χάους. Τους Γερμανούς να κλαις, που νομίζουν ότι τα πράγματα είναι αιώνια.

4. Αυτός είναι ο λόγος που ο Κώστας ασκούσε πολλά επαγγέλματα μαζί, ώστε αν κάποιο δεν πήγαινε καλά να βγάζει τα προς το ζην με τα άλλα. Ασκούσε πολλά επαγγέλματα μαζί , αλλά ήταν παραιτημένος κι από όλα. Ποτέ δεν ήξερε κανείς ποιο επάγγελμα ασκούσε σε κάποια δεδομένη στιγμή.

5. Ο Κώστας ήταν εμποροράφτης, φωτογράφος, έμπορος νυφικών, κιθαρίστας, ακορντεονίστας, διευθυντής ορχήστρας, ψάλτης στον Άγιο Μάμμα , πτηνοτρόφος κ.α.

6. Στο ραφείο του Κώστα σύχναζε ο αμερικάνος ποιητής που ζούσε στη θεληματική φτώχεια ως ερημίτης, αυτοεξόριστος στην Κάλυμνο. Σαν τον αρχαίο στωικό φιλόσοφο Κράτη είχε εγκαταλείψει μια άνετη ζωή στη Νέα Υόρκη και ζούσε στερημένα στην Κάλυμνο. Άφησε τη θέση του καθηγητή στο πανεπιστήμιο για να ζήσει σαν ένα φτωχός ερημίτης παρέα με ξυπόλητους ψαράδες.

7. Όταν ο Ρομπέρτος, αυτό ήταν το όνομά του, ή «Πέτρος», όπως τον έλεγαν οι νησιώτες, άκουσε την κουβέντα μας για την περιουσία, φύσηξε με τα χείλη του, για να δείξει ότι οι περιουσίες χάνονται με ένα φύσημα του αέρα.

8. Ο Ρομπέρτος όταν έφευγε από κάπου μοίραζε τα πράγματά του και έπαιρνε μαζί του μόνο το δισάκι του που είχε μέσα την Αγία Γραφή.

9. Ο Ιησούς με το παράδειγμα της ξηρανθείσας συκής θέλησε να διδάξει ότι ο άνθρωπος που ζει για τον εαυτό του είναι σαν τον ξεραμένο δέντρο, που δεν παράγει καρπό.

10. Η συκή δεν είχε να δώσει τίποτε στον πεινασμένο Ιησού, όπως κάθε άνθρωπος που ζει μόνο για τον εαυτό του δεν έχει να δώσει τίποτε στον άνθρωπο που έχει ανάγκη.

11. Ο Ιησούς καταράστηκε την συκή για να τονίσει ότι η αξία του ανθρώπου βρίσκεται πάνω από τα πράγματα. Δεν υποτιμάται ο άνθρωπος για τίποτε ανθρώπινο. Ο άνθρωπος είναι στην πρώτη θέση ως αξία αυτή καθ΄ εαυτή.

12. Ο Ιησούς με το παράδειγμα της ξηρανθείσας συκής αποδοκίμασε την υποτίμηση του ανθρώπου και τη συγκέντρωση του πλούτου στα χέρια των λίγων. Η φύση μπορεί να ζήσει τον άνθρωπο, αν είναι δίκαιη η κατανομή των αγαθών. Το πρόβλημα της ανθρωπότητας είναι ηθικό.

13. Αν μας πονάει σήμερα κάτι περισσότερο κι απ΄ την απειλή του λιμού ή της ανελευθερίας αυτό χωρίς αμφιβολία είναι το γεγονός ότι ο άνθρωπος ως αξία βρίσκεται στην τελευταία θέση.

11 σχόλια:

Μόσχος Εμμανουήλ Λαγκουβάρδος είπε...

Σχόλιο στην παραίτηση του Εισαγγελέως Πρωτοδικών κ.Ι. Σακκά:
14 Μαρτίου 2011 11:54 μ.μ.
Ο Ηράκλειτος εκτιμούσε τον έναν άνθρωπο παρά τις δέκα χιλιάδες. Η σκέψη "τί μπορώ να κάνω εγώ ένας άνθρωπος"
είναι ίσως αυτή που νέκρωσε τον πολίτη με την αριστοτελική έννοια του μετέχειν αρχής και κρίσεως.

"Απόκτησε την εσωτερική σου ειρήνη και χίλιοι άνθρωποι γύρω σου θα σωθούν". Παραφράζοντας τον Άγιο Σεραφείμ του Σάρωφ θα μπορούσαμε να πούμε :"Απόκτησε την αρετή και την τόλμη του αληθινού πολίτη και χίλιοι άνθρωποι γύρω σου θα βγουν από την νάρκη του φόβου."

Μια παροιμία λέει, πενήντα ελάφια με αρχηγό ένα λιοντάρι είναι πιο δυνατά από πενήντα λιοντάρια με αρχηγό ένα ελάφι.

Ένας σκότωσε τον μυθικό Μινώταυρο, ο Θησέας και κατελύθη το καθεστώς του φόβου του Αιγέα. Ένας σκότωσε την μυθική Σφίγγα, ο Ιάσων (;).

Οι καταστάσεις ανελευθερίας στηρίζονται στο φόβο. Αν κάποιος δεν φοβάται, χίλιοι άνθρωποι γύρω του δεν φοβούνται.

Είναι ανυπολόγιστη η συμβολή ενός γενναίου ανθρώπου στο ηθικό των πολλών. Ένας μόνον να μη φοβάται και όλοι ανακτούν το θάρρος τους.

Δεν νομίζω ότι εκτιμάμε ορθά την πράξη του Εισαγγελέως κ. Ι. Σακκά, με κριτήρια άλλα, εκτός από την ίδια την πράξη αυτήν καθ΄ εαυτήν.


ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2011/03/blog-post_8851.html#ixzz1GevUBhia

Ανώνυμος είπε...

Δεν ξέρω τίποτα για την παραίτηση. Δεν έτυχε να διαβάσω, αλλά το σχόλιό σας στην παραίτηση, εξαιρετικό
Στην Αποκάλυψη η λίμνη η καιομένη πυρί και θειω, ητοίμασται(έχει ετοιμαστει) τοις δειλοίς(για τους δειλούς) και τοις απίστοις(και για τους απίστους)
Ε

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

ΟΚώστας αυτός είναι αριστερός ψάλτης στον ναό μου
ασχετο με την ανάρτηση, αλλά πόσο μικρός είναι ο κόσμος!

Μόσχος Εμμανουήλ Λαγκουβάρδος είπε...

Ευλογείτε, πάτερ!
Τό ήξερα ότι είναι αριστερός ψάλτης στην Ενορία του Χριστού. Δεν ήξερα για σας, ότι είστε εφημέριος εκεί.
Χαίρομαι.
Ο Κώστας είχε ηχογραφήσει για μένα στο μαγνητόφωνο τα αναστάσιμα απολυτίκια των οκτώ ήχων και με προσέλαβε ως βοηθό αριστερού ψάλτου στον ιερό ναό του Αγίου Μάμμαντος.
Ήταν η εποχή που ο Κώστας είχε δύο γάτους, τον Κληρίδη, και τον Ντεκτάς.
Ο Κώστας είναι μεγάλος πλακατζής.
Μπορούσε να ράβει ενώ μέσα στο μαγαζί ήταν καμιά εικοσαριά φίλοι του, και ανάμεσά τους γνωστοί τρελοί που είχε αναρτημένες τις φωτογραφίες μας στον τοίχο.
Περνούσε από το παραλιακό μαγαζί του και ο μακαρίτης, το Γιωργή, το Εψιμινάρι και άλλοι.
Να του δώσετε πολλούς χαιρετισμούς.
Η παρουσία σας ανάμεσα στους φίλους αναγνώστες του ιστολογίου με συνδέει με την Κάλυμνο, το νησί που είναι ξεχωριστό για τους ανθρώπους του.
Με σεβασμό
Μόσχος

Ασπάζομαι την δεξιάν σας.
Με σεβασμό
Μόσχος

Ανώνυμος είπε...

στην Ευλογημένη Κάλυμνο
επισκέφθηκα το όμορφο και φιλόξενο και κατανυκτικό μοναστήρι στο λοφο
όπου εχουν τον Αγιο Σαββα τον Θαυματουργο.

ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΕΝ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΙΣ
ΑΥΤΟΥ.

Μόσχος Εμμανουήλ Λαγκουβάρδος είπε...

Ευχαριστώ για το σχόλιό σας και τα καλά σας λόγια. Στηρίζουν την πίστη στον καιρό της αποθάρρυνσης.
Για την παραίτηση του κ. Ι. Σακκά και τους λόγους της, μπορείτε να ενημερωθείτε στο ιστολόγιο Πενταπόσταγμα.

Με το θάρρος δεν είναι ότι δεν φοβάται κανείς. Έτσι νομίζω. Είναι ότι ο φόβος δεν τον ακινητοποιεί.
Ο θαρραλέος δίνει αγώνα και νικάει.
ΌΠως και με την πίστη. Είναι χάρισμα του Θεού, αλλά θέλει και τον προσωπικό αγώνα.
Ο Άγιος Νείλος λέει, πως μεταξύ ημών και του Θεού μεσολαβεί τοιχείον χαλκούν.
Ίσως αυτό να θέλει να πει και η πάλη του Ιακώβ με τον Άγγελο.

Για την Αποκάλυψη δεν το ήξερα.
Τα σχόλιά σας μου έδωσαν χαρά. Ήταν ό,τι έπρεπε, γιατί σήμερα μου διάβασε κάποιος το άρθρο κάποιου γιατρού ο οποίος υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει μετά θάνατον ζωή, και ένιωθα όλη τη μέρα αναστάτωση στο στομάχι μου, κάτι σαν ναυτία.

Σκέφτηκα ότι ίσως να έχει δίκιο γι΄ αυτούς που δεν έχουν ζωή πριν το θάνατο.
Ο Νστοστογιέφσκι λέει πως Κόλαση είναι να μην αγαπάς. Το ίδιο μπορεί να είναι και το να μην μπορεί κανείς να πεθάνει επειδή δεν έχει το Χριστό και την Ειρήνη Του εντός του.
Θέλω να ρωτήσω το γιατρό, αν δεν υπάρχει ζωή μετά το θάνατο, πώς θα το ξέρει ότι πέθανε.Μήπως θα παρατείνεται η αγωνία του θανάτου εσσαεί; Αν ζωή είναι η φυσική ζωή, όπως σ΄ ένα έντομο, πώς όταν πάψει να υπάρχει η ζωή αυτή,θα έχει την εμπειρία του θανάτου;Πως δεν θα έχει μόνο την εμπειρία του ετοιμοθανάτου με όλη την αγωνία της, λόγω της απιστίας και της απουσίας της παράκλησης εκ της αγάπης, της ελπίδας, της πίστης;

Η Εκκλησία μας γι΄ αυτές τις περιπτώσεις διαβάζει νομίζω σχετική Ευχή ή τελεί το Μυστήριο του Ευχελαίου.Δεν ξέρω ακριβώς.

ΥΠάρχει μετά θάνατον ζωή γιατί υπάρχει πριν το θάνατο ζωή,χάρις στον Κύριον ημών Ιησού Χριστό, τον Κύριον της ζωής και του θανάτου.
Μεταβαίνουμε εκ του θανάτου εις την ζωήν.

Ποτέ άλλοτε δεν έφτανε κανείς στο σημείο να διαδηλώνει δημοσίως την απιστία του, αντί να λυπάται και να παρακαλεί.

Ο Κύριος να τον φωτίσει.

Ανώνυμος είπε...

για να φτάσει να παραιτηθεί
ένας Εισαγγελέας
σημαίνει ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΠΛΕΟΝ
να υπάρχει μέσα σε ένα ΤΕΤΟΙΟ
συστημα...

ΑΝ ήμουν εγώ
Εισαγγελέας
και είχα οικογενεια
και με απειλουσαν
τι θα έκανα?

Αν ήμουν Εισαγγελεας
σε ένα σάπιο συστημα
ΠΑΡΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ
ΜΕ ΕΞΑΓΟΡΕΣ ΔΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΕΞΑΓΟΡΕΣ ...γενικῶς
με τι θα καθομουν να παλέψω?

με τα ΘΗΡΙΑ?
ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΣ?
ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥΣ?
ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟΥΣ?
ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΑΡΓΥΡΟΥΣ?
ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΥΣ.?

ΟΧΙ.
οταν χτυπας στον τοιχο
η απωλεια ειναι μονο δικη σου,

οποτε ο ανθρωπος αυτος
εφτασε στα ορια του.

και επισης
κουραστηκε.

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ.

ΑΝ ΕΧΕΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
προεχει η οικογενεια του
εφοσον
το να παλεψει μονος του
σε ενα ΣΑΠΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
δεν αλλαζει κατι.......

(αυτες ηταν οι σκεψεις μου
ΥΠΟΘΕΤΙΚά.)

ευχαριστω,
καλο ξημερωμα.

(ΚΑΛΗ ΝΥΧΤΑ ΙΑΠΩΝΙΑ)

Μόσχος Εμμανουήλ Λαγκουβάρδος είπε...

Η παραίτηση είναι η μόνη επιλογή για όλους. Η άλλη επιλογή είναι ο παραλογισμός.
Η νηστεία των κατοίκων της αρχαίας Νινευή ήταν ένας είδος παραίτησης.
Το θέμα της παραίτησης είναι η κεντρική ιδέα του μυθιστορήματος του Κνουτ Χάμσουν "Ένας αλήτης παίζει με σουρντίνα".
Μετά τα πενήντα καθένας πρέπει να βάζει νερό στο κρασί του. Να περιορίσει τις απαιτήσεις του.
Όπως αδειάζει κανείς απ΄ το φορτίο της μια βάρκα που μπάζει νερό.
Καλή νύχτα.
Ο Θεός να βάλει το χέρι Του στην Ιαπωνία και σε όλο τον κόσμο.

Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκου είπε...

ΚΥΡΙΕ ΜΟΣΧΟ
ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΠΑΝΤΑ!
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

Μόσχος Εμμανουήλ Λαγκουβάρδος είπε...

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΣΑΣ ΣΤΕΛΝΕΙ!
ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ. ΑΛΛΗΛΩΝ ΤΑ ΒΑΡΗ.
ΜΕ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ!

__________

Μόσχος Εμμανουήλ Λαγκουβάρδος είπε...

ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΕΝ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΙΣ
ΑΥΤΟΥ.

Τί μου θυμίσατε με το " όμορφο και φιλόξενο και κατανυκτικό μοναστήρι στο λόφο";

Συγνώμην για την καθυστερημένη απάντηση.
(Άραγε θα τη δείτε;)