21.4.20

Περί υποχονδρίας

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Είναι βασική αρχή του ποινικού δικαίου των πολιτισμένων χωρών, «Κανένα έγκλημα, καμιά ποινή χωρίς νόμο». Κλεισμένος μέσα όπως όλη η ανθρωπότητα, θυμήθηκα τα λόγια της μακαρίτισσας γιαγιάς μου της Βασιλικής, στη Δεσκάτη Γρεβενών: Παιδί μου βγες έξω. Θ’ αποχοντριαστείς μέσα.» Η γιαγιά μου Βασιλική ονόμαζε υποχονδρία να μένεις μέσα. Φοβόταν, πως αν δεν αρέσει στον άνθρωπο να βγει έξω, και θέλει να μένει κλεισμένος μέσα θα πάθε υποχονδρία, «θ’ αποχοντριαστεί», όπως έλεγε στην ντοπιολαλιά της Δεσκάτης. Αναρωτιέμαι , και τί να κάνουμε κλεισμένοι μέσα και με το νόμο;
Άρχισα να γράφω τις γραμμές αυτές, όταν με ρώτησε κάποιος γνωστός μου, τι σημαίνει η ευχή «Καλή Ανάσταση». Η Ανάσταση του |Χριστού είναι μέσα στην καρδιά μας. Αυτό δε σημαίνει ότι συμμετέχουμε στην Ανάσταση του Χριστού έξω από την Εκκλησία. Δε γίνεται ανάσταση μακριά απ΄ την Εκκλησία. Πηγαίνουμε στους ναούς, να γιορτάσουμε την Ανάσταση, μετά από προετοιμασία της καρδιάς. Πρέπει να ετοιμάσουμε τον εαυτό μας, με νηστεία και με προσευχή, για να κοινωνήσουμε. Τούτο το γένος, είπε ο Κύριος, δε σώζεται, ειμή με προσευχή και με νηστεία.
Πρέπει να είναι έτοιμη η καρδιά μας για την καλή Ανάσταση. Θυμήθηκα τον 107 ψαλμό του Δαβίδ, που αρχίζει με το στίχο «ετοίμη η καρδία μου ο Θεός, ετοίμη η καρδία μου.» Είχα διαβάσει πριν, την παραβολή του Ιησού για το μεγάλο δείπνο, για τους καλεσμένους που δεν πήγαν στο δείπνο προβάλλοντας διάφορες δικαιολογίες για αγορές κτημάτων, βοών κ.ά.
Η επιθυμία της ένωσης με το Θεό είναι έμφυτη στον καθένα που αγαπάει το Θεό. Στην αγάπη του Θεού στηρίζομαι την αισιοδοξία μας. «Σ’ αυτούς που αγαπούν το Θεό, όλα συνεργούν προς το καλό.» Αυτός

Δεν υπάρχουν σχόλια: