21.3.16

Αλ Καπόνε

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Ο Αλ Καπόνε, ο μεγάλος Ιταλοαμερικανός αρχιγκάγκστερ της Αμερικής, ύποπτος για 500 φόνους, λίγο πριν την σύλληψή του από τους αστυνομικούς, επάνω σε μια ταράτσα, όπου τον είχαν περικυκλώσει, στο Σικάγο ή στη Νέα Υόρκη, μονολογούσε, κλαίγοντας:
-Γιατί με κυνηγούν; Ποτέ μου δεν έβλαψα κανέναν.

Ο Αλ Καπόνε, δεν έλεγε εκείνες τις στιγμές ψέματα στον εαυτό του. Αυτό πίστευε. Δεν ήθελε να ξέρει τί έκανε με τους μπράβους του.
Μήπως δεν κάνουμε όλοι το ίδιο όταν υποδυόμαστε τον ρόλο του καλού, του δικαίου, του αξιαγάπητου;

Δεν μπορούμε να βαστάξουμε την ασθένειά μας. Εμβαθύνοντας στην στάση του Αλ Καπόνε, θα κατανοήσουμε τα λόγια του Προφήτη Ησαϊα για τον Κύριον Ιησού Χριστό: " Αυτός τας ασθενείας ημών έλαβε και τα νόσους εβάστασε."

Κανείς δεν μπορεί να λάβει τις ασθένειές μας (συχνά ούτε εμείς οι ίδιοι) και να τις βαστάξει. Θυμηθείτε επίσης τα λόγια της ηρωίδας του Ίγκμαρ Μπέρκγμαν στην ταινία "Φθινοπωρινή συμφωνία", "Αν υπήρχε κάποιος να μ' αγαπήσει όπως είμαι, ίσως μπορέσω κι εγώ να τολμήσω να ιδώ τον εαυτό μου όπως είναι."

Πώς ο καϋμένος ο Άλ Καπόνε, που ήξερε πως δεν τον αγαπούσε κανείς, και που ούτε στον Ιησού πίστευε, θα τολμούσε να ιδεί τον εαυτό του , όπως ήταν;

Η Πίστη στον Ιησού μας θεραπεύει. Είναι ο μόνος άνθρωπος και Θεός, που μας γνωρίζει και μας αγαπάει όπως είμαστε. Αυτός τας ασθενείας ημών έλαβε και τας νόσους εβάστασε.

Πιστεύω από την εμπειρία μου στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ, όπου νοσηλευόμουν, νεαρός φοιτητής το 1963, πως ακόμα και στο πιο φριχτό πεπρωμένο, ο γλυκύτατος Ιησούς, βρίσκεται εκεί πριν από μας, για μας.

Την ίδια εμπειρία εκφράζει ο στίχος του Δαβίδ, που ήταν ο μόνος στίχος που με παρηγορούσε, τότε που οι γιατροί δεν έβρισκαν από τί πάσχω και φοβόμουν μην πεθάνω. "Οι φίλοι μου και οι πλησιον μακρόθεν έστησαν". Δηλαδή κανένας δεν μπορεί να λάβει την ασθένειά μας και να την βαστάξει.

Μέσα στην υπερευαισθησία μου, έλαβα το μήνυμα του Δαβίδ εξ αντιδιαστολής: ο Ιησούς είναι μαζί μου. Βρίσκεται για μας πιο χαμηλά από εκεί όπου μπορεί να βρεθεί ένας άνθρωπος. Αυτό είναι επίσης το μήνυμα της Σταύρωσής Του. Ότι θεληματικά δέχθηκε να σταυρωθεί, για τις αμαρτίες των ανθρώπων.
























Ετικέτες:
Αυτογνωσία, Πίστη, Ελπίδα, Αγάπη,  Φόβος του θανάτου,

Δεν υπάρχουν σχόλια: