17.10.15

ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΚΑΙ Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Η συζήτηση ξεκίνησε από το ψωμί ζέα και κατέληξε στους αρχαίους φιλοσόφους., στον Επίκουρο και στην φιλότητα που είναι η έννοια της αγάπης για τους αρχαίους.

Αν το να κοκκινίζω και να θυμώνω, ενώ μου μιλάνε ι ήρεμα και γλυκά, αυτό είναι ήττα,  πρέπει να δεχθώ την ήττα μου σήμερα το μεσημέρι στο καφενείο. Πρέπει να προσθέσω ακόμα μια ήττα στην λίγη πραότητα και ταπείνωση που διαθέτω ή δεν διαθέτω..

Το ερώτημα που με απασχολούσε απ΄ το πρωί ήταν, πώς αποκτάμε τις αρετές. Με χτυπήματα, είπα στον εαυτό μου Τις αποκτάμε με χτυπήματα.. «Όπως ο ταύρος μεγαλώνω με χτυπήματα» , γράφει ο Ισπανός ποιητής Μιγκέλ Ερνάντεθ, στο ποίημά του «Όπως ο ταύρος γεννήθηκα για τη λύπη και το πένθος».

Βέβαια οι ήττες δεν μετρούν ως αρετές. Οι ήττες προστίθενται ως ήττες. Κάποια στιγμή όμως παύει η γκαντεμιά και νικάς με τη βοήθεια του Θεού. Έτσι νίκη στη νίκη, αποκτάς την αρετή της πραότητας και της ταπείνωσης.

Με κόκκινα μάγουλα και αυτιά διάβασα τους στίχους αυτούς απ΄το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο « ου βλέπετε πάντα ταύτα; Αμήν λέγω υμίν, ου μη αφεθή λιθος επί λίθον, ος μη καταλυθήσεται.» και από την Πρώτη προς Κορινθίους επιστολή του Παύλου: «ου γαρ εν λόγω η βασιλεία του Θεού, αλλ’ εν δυνάμει.»

Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης ερμηνεύει ως εξής τα λόγια του Αποστόλου: Επειδή οι εν ΚΟρίνθω ψευδαπόστολοι και ψευδοδιδάσκαλοι ελπίζοντες εις την ευγλωττίαν και σοφίαν τους κατεφρόνουν τον Παύλον ως ιδιώτην και άσοφον, διά τούτο λέγει ότι όταν έλθω τότε θέλω ιδώ, όχι την σοφίαν και ευγλωττίαν αυτών, επειδή αυτή είναι άχρηστος και ανωφελής, αλλά θέλω ιδώ την θεϊκήν δύναμιν όπού έχουν εις το να κάνουν θαύματα. Διότι η βασιλεία του Θεού δεν εκηρύχθη ούτε εβεβαιώθη με λόγους ευγλώττους και ρητορικούς, αλλά με σημεία και θαύματα, τα γινόμενα με την υπερφυσικήν δύναμιν του Αγίου Πνεύματος.» Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου ερμηνεία εις τας ΙΔ΄ Επιστολάς του Αποστόλου Παύλου, Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη, Θεσσαλονίκη,.

Ετικέτες
Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης,
Η βασιλεία του Θεού
Οι φιλόσοφοι
Ψευδαπόστολοι και ψευδοδιδάσκαλοι

Δεν υπάρχουν σχόλια: