7.6.12

Νους καθαρός

Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

         Ο νους, λέει κάποιος άγιος, είναι ο ναός του Θεού. Μόνο το Άγιο Πνεύμα μπορεί να καθαρίσει το νου. Αυτό σημαίνουν τα λόγια του 50τού ψαλμού : "Καρδίαν καθαράν κτίσον εν εμοί ο Θεός και πνεύμα ευθές εγκαίνισον εν τοις εγκάτοις μου".
        Εμείς τί μπορούμε να κάνουμε; Το λέει πάλι ο ψαλμός: Εύξασθε και απόδοτε Κυρίω τω Θεώ ημών. Δηλαδή να προσευχόμαστε και να μετανοούμε. Ο Κύριος είναι σπλαχνικός ακόμα και σ΄ αυτούς που δεν ζητούν το έλεός Του, πόσο μάλλον σε κείνους που μετανοούν και προσεύχονται.
       Χαίρομαι όταν διαβάζω την περικοπή με τους άρτους. Ο Κύριος σπλαχνίζεται τους ανθρώπους όχι μόνο το πνεύμα τους , αλλά και το σώμα τους: "Σπλαχνίζομαι επί τον όχλον, ότι ήδη ημέραι τρεις προσμένουσί μοι και ουκ έχουσι τί φάγωσι. και απολύσαι  ου θέλω, μήποτε εκλυθώσιν εν τη οδώ. Και λέγουσιν αυτώ οι μαθηταί αυτού: Πόθεν ημίν εν ερημία άρτοι τοσούτοι ώστε ορτάσαι όχλον τοσούτον;"
      Η περικοπή των άρτων διαβάζεται το Σάββατο της ένατης εβδομάδος. Την ίδια μέρα διαβάζεται ο Απόστολος που λέει, πως είμαστε ναός του Θεού και το Πνεύμα του Θεού ενοικεί μέσα μας: "Αδελφοί, Θεού εσμέν συνεργοί. Θεού γεώργιον, Θεού οικοδομή εστε. ...Ναός Θεού εστε και το Πνεύμα του Θεού οικεί εν υμίν. "
         Κάθε φορά που ακούω κάποιον να βλαστημάει , λυπάμαι και ζητώ συγνώμην απ΄ το Θεό, σαν να είναι το αμάρτημα δικό μου. Σαν να έχουμε όλοι οι άνθρωποι ένα νου και μια καρδιά.
        Όταν ήμουν μαθητής στο γυμνάσιο, δεν διάβαζα , αν δεν ήταν όλο το σπίτι μας καθαρό και τακτοποιημένο.  Η μητέρα μου μου έλεγε να μου ετοιμάσει ένα δωμάτιο για να διαβάσω, αλλά εγώ δεν μπορούσα συγκεντρωθώ στο διάβασμα, αν δεν ήταν όλα τα πράγματα στη θέση τους.  Το διαμέρισμά μας είχε δυο δωμάτια , σαλόνι και κουζίνα.
      Λυπόμουν τη μητέρα μου να τη βλέπω να παλεύει να βάλει τάξη σε ένα διαμέρισα όπου μέναμε οχτώ άτομα. Έτσι  τα αδέρφια μου κι εγώ πρωί πρωί αερίζαμε τα σκεπάσματα, τα διπλώναμε και τα βάζαμε στη θέση τους, οι αδερφές μου ασχολούνταν με το σκούπισμα ,ενώ η μητέρα ετοίμαζε την κουζίνα. Μέσα σε λίγο χρόνο όλα  ήταν έτοιμα,  γιατί γίνονταν όλα με καλή διάθεση και με γοργό ρυθμό, συχνά και με τραγούδι.
      Σαν το σπίτι είναι κι ο νους. Δεν μπορείς να αφήσεις κάποιο χώρο του ακάθαρτο και να νιώθεις καλά. Δεν μπορείς να ησυχάσεις αν δεν είναι όλα σε τάξη.
     

Δεν υπάρχουν σχόλια: