19.6.18

Αλίμονο στη φτώχεια που της άρπαξαν την ψυχή !

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Μόνο η Εκκλησία μπορεί να δώσει ξανά ψυχή στον κόσμο. Αλίμονο στη φτώχεια δε σημαίνει ότι η φτώχεια είναι αυτή καθεαυτή κακή. Η φτώχεια χωρίς το Χριστό είναι ανυπόφορη. Ο πλούτος στηρίζεται στα υλικά αγαθά, που απολαμβάνει. Ο φτωχός στερείται, αλλά έχει την ελπίδα του στο Χριστό. Αλίμονο, αν δεν έχει το Χριστό!
Η Εκκλησία πρέπει να δυναμώσει πάλι την ελπίδα στο Χριστό και να αποκαλύψει πού οδηγείται ο φτωχός χωρίς το Χριστό. Ο δυτικός κόσμος που απομακρύνθηκε από την Ορθοδοξία, απομακρύνθηκε εις βάρος των φτωχών. Πού είναι το κεντρικό σημείο της απομάκρυνσής του; Είναι στη Θεία Χάρη: θεωρεί τη χάρη «κτιστή», δηλαδή ανθρώπινη. Δήθεν ο Θεός είναι εξοργισμένος με τις αμαρτίες μας και πρέπει με τα έργα να τον εξευμενίσουμε. Κι αυτοί που μπορούν να κάνουν έργα, είναι αυτοί που διαθέτουν τα χρήματα. ΟΙ φτωχοί πρέπει να αποδείξουν ότι αξίζουν να ζουν. Μια που δεν διαθέτουν τον πλούτο, για τα μεγάλα έργα που θα εξευμενίσουν τον οργισμένο Θεό.
Οι ορθόδοξοι πιστεύουμε ότι η χάρη είναι δωρεά όχι μόνο στους πλούσιους που κάνουν έργα αλλά και στους φτωχούς και στους αμαρτωλούς. Αν η Θεία Χάρη είναι επιβράβευση για τα καλά μας έργα και για την αναμαρτησία μας, αυτό σημαίνει ότι το δώρο της ζωής που μας δίνει δωρεάν η χάρη του Θεού, για να το δεχόμαστε, πρέπει να αποδείξουμε ότι το αξίζουμε.
-Ποιοι άραγε θα κρίνουν αν αξίζουμε να ζούμε;
-Θα κρίνουν δικηγόροι, δικαστές, ψυχολόγοι, οικονομολόγοι κ.ά. επιστήμονες.
-Κι αν δεν δυνηθώ να αποδείξω ότι είμαι άξιος να ζώ, τι θα γίνει;
-Θα καταχωρηθείς στην κατηγορία των υποψηφίων θυμάτων κάποιας γενοκτονίας.
Οι αρχαίοι Ρωμαίοι έλεγαν «Quae victis» που σημαίνει «Αλίμονο στους ηττημένους» δηλαδή αλίμονο στους φτωχούς που τους άρπαξαν το Χριστό.
Ο Χριστός κατήργησε τις θυσίες και τους θυματοποιητικούς μηχανισμούς και έγινε αυτός το θύμα, για να μην είναι κανείς πλέον θύμα δήθεν για να εξευμενίσει το Θεό, ως ιερό σφάγιο. Ο Χριστός αποκάλυψε την υποκρισία των θυσιών. Αν όλα τα θύματα είχαν παροργίσει το Θεό, ο Χριστός πώς παρόργισε το Θεό;
Μ.Λ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: