2.10.07

Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου, ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ

ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου

Τον πατέρα μου Μανώλη, Κρητικό απ’ το Άνω Τριπόδο Μυλοποτάμου Ρεθύμνου, δεν τον θυμάμαι καθόλου. Ήμουν δύο ετών όταν σκοτώθηκε στο Αρμενοχώρι της Φλώρινας, το 1944. Ευτυχώς η εκ μητρός γιαγιά μου Βασιλική είχε τη σοφία και την αγάπη να μου μιλάει συχνά από μικρό παιδί για τον πατέρα μου με τέτοιο θαυμασμό, ώστε κατάφερε να βάλει μέσα στην καρδιά μου την εικόνα ενός ηρωικού και εξιδανικευμένου πατέρα!

Χάρις στη γιαγιά μου, απέκτησα δυο πατέρες, έναν πραγματικό, το Χρήστο απ΄ τη Σπερχειάδα Λαμίας ( η μητέρα μου ξαναπαντρεύτηκε μετά από λίγα χρόνια από το θάνατο του πατέρα μου) κι έναν ιδανικό το Μανώλη, από το Μυλοπόταμο. Πιστεύω ότι η ύπαρξη δύο πατέρων κι η αγάπη μου γι΄ αυτούς, με βοήθησε να δεχθώ με όλη μου την καρδιά τον Πατέρα-Θεό και τους Πατέρες της Εκκλησίας , της οποίας έγινα με τη δύναμη και με τη χάρη του Θεού πιστό τέκνο της.

Η ύπαρξη του ιδανικού πατέρα με έκανε να επιθυμώ με όλη τη δύναμη της καρδιάς μου να τον γνωρίσω πως ήταν για να γνωρίσω κι εγώ καλύτερα τον εαυτό μου. Χάρηκα όταν ύστερα από σαράντα χρόνια έμαθα από μια γριά γυναίκα ότι ο πατέρας μου έγραφε και με λαχτάρα πήγα στο σπίτι της να πάρω ένα ημερολόγιό του. Ήταν ένα χοντρό τετράδιο σαν αυτά που τηρούσαν οι μπακάληδες για τις λογιστικές τους καταγραφές. Απογοητεύθηκα όταν είδα ότι ο πατέρας μου δεν είχε γράψει τίποτα για τον εαυτό του, ούτε μια σειρά να λέει πως σκέφτεται και τι νιώθει.

Έτσι ξαναγύρισα στην παλιά μέθοδο να προσπαθώ να ανακαλύψω ποια ήταν τα αγαπημένα του πράγματα από εκείνα που ήθελε να έχει μαζί του, κυρίως από εκείνα που ήθελε να φωτογραφίζεται μαζί τους. Ευτυχώς αγαπούσε πολύ τις φωτογραφίες. Μου άφησε ένα μεγάλο άλμπουμ με πάμπολλες φωτογραφίες του, ώστε είχα πλούσιο υλικό να μελετώ την ψυχική ιδιοσυγκρασία του και μέσω αυτής και τη δική μου.

Με γνώμονα την ανακάλυψη της ψυχής κατέγραψα τα αγαπημένα πράγματα του πατέρα μου ανάλογα με τη συχνότητα που εμφανίζονται στις φωτογραφίες του. Αναφέρω εδώ μερικά κατά σειράν σπουδαιότητας. Ο πατέρας μου αγαπούσε να φωτογραφίζεται με έναν ή περισσότερους φίλους του κι έγραφε και τα ονόματά τους πίσω απ΄ τις φωτογραφίες. Είναι οπωσδήποτε χαρακτηριστικό το ότι δεν του άρεσε ποτέ να φωτογραφίζεται μόνος του, χωρίς κάποιο αγαπημένο πράγμα κοντά του. Μετά τους φίλους τη σειρά είχαν τα παιδιά, οι σκύλοι, τα δέντρα, το όπλο του, η κάπα του κ.α.

Αν ψάξει κανείς θα ανακαλύψει πολλά ψυχικά γνωρίσματα κληρονομημένα απ’ τους γεννήτορές του. Όσο για μένα, έμοιασα τον πατέρα μου στα αγαπημένα πράγματα που δεν ήθελε να τα αποχωρίζεται με την αγάπη μου στα βιβλία.Πάντα κουβαλάω αγαπημένα βιβλία μαζί μου. Ο πρωτότοκος γιος μου που έχει και το όνομα του πατέρα μου, ο Μανώλης, πήρε από αυτόν την αγάπη για το γράψιμο στο στυλ του παππού του. Πιο πολύ του αρέσει να αντιγράφει τις σκέψεις των άλλων και ποτέ δεν μιλάει για τον εαυτό του, μέχρι τώρα τουλάχιστον. Το αντίθετο με εμένα που μετέτρεψα τα άρθρα μου στον τύπο σε προσωπικό μου ημερολόγιο! Ευτυχώς ο κόσμος ,όχι μόνο δε δυσανασχετεί με το είδος αυτό της αυτοβιογραφικής γραφής, αλλά όπως φαίνεται του αρέσει κιόλας!

Δεν υπάρχουν σχόλια: