Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου
"Μη αντιστήναι τω πονηρώ"
Η προσπάθεια διάσωσης ενός κόσμου που καταρρέει είναι πράγματι θανάσιμη. Ο κόσμος αυτός δημιουργεί στα θύματά του την ψευδαίσθηση ότι είναι δραστήριοι.(Το πορτραίτο τους θα το βρεις στις "Νεκρές ψυχές" του Νικολάϊ Γκόγκολ.)
Είναι ένας κόσμος που δημιουργεί στα παιδιά του την ψευδαίσθηση ότι είναι δραστήριοι, ενώ είναι νεκροί. "Αυτό που νομίζουν ότι είναι δραστηριότητα" γράφει ο Τόμας Μέρτον στο βιβλίο του "Ο καινούριος άνθρωπος," δεν είναι παρά ο πάταγος που κάνει η πτώση τους στην ανυπαρξία."
Πώς ζεις στον κόσμο αυτόν που ήδη βρίσκεται στη δύση του; Το Ευαγγέλιο περιγράφει αυτόν τον κόσμο ως κόσμο των πεθαμένων. "Άφησε τους νεκρούς να θάψουν τους νεκρούς τους."
Το Ευαγγέλιο λέει πώς να ζεις σ΄ ένα κόσμο που "τρώει" τα παιδιά του. Σε ένα κόσμο που "τρώει" τα παιδιά του ζεις χωρίς να είσαι "παιδί" του.
"Να ζείτε σ΄ αυτόν τον κόσμο, χωρίς να είστε φτιαγμένοι από τα στοιχεία αυτού του κόσμου". χωρίς να χρησιμοποιείτε τις μεθόδους του, τη βία, το ψεύδος, την υποκρισία, την απάτη, την απληστία,την εκμετάλλευση, το μίσος και κάθε τι άλλο που συναντάς στην πλατιά και ευρύχωρη οδό της απώλειας.
Όταν ο κόσμος αυτός ετοιμάζεται να πανηγυρίσει τη νίκη του, ο κόσμος αυτός παθαίνει πανωλεθρία.
Ο αγώνας για την ελευθερία από αυτόν τον νεκρό κόσμο είναι αγώνας ελευθερίας του καθενός από τα στοιχεία αυτού του κόσμου.
Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας λένε πως δεν γνωρίζει κανείς τίποτε αν αγνοεί τα στοιχεία που έχει μέσα του από ένα κόσμο που καταρρέει.
Η αληθινή ζωή αρχίζει από το θάνατο του παλιού ανθρώπου, το θάνατο αυτόν που τελείται κατά το βάπτισμα.
Ο Νικόδημος, που επισκέφτηκε τον Κύριο τη νύχτα, δια τον φόβο των Ιουδαίων, ήθελε να μάθει για την αληθινή ζωή. Ο Νικόδημος γνώριζε πως να επιβιώνει και να φυτοζωεί, ήταν άρχοντας νομομαθής. Αλλά ήθελε την αληθινή ζωή ενός ελευθέρου ανθρώπου.
Ο Κύριος του είπε, πως δεν θα ζήσει αληθινά αυτός που δεν θα γεννηθεί ξανά εκ πνεύματος.
___________________________________________________________
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου