6.1.19

Πνευματική αναγωγή

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Υπάρχουν δύο εμπόδια στο δρόμο μας προς την ευδαιμονία (ησυχία), πρώτον η διαμόρφωση του περιβάλλοντος και δεύτερον η υποταγή στα ορμέμφυτα. Τα πάθη τα επιτυγχάνουν και τα δύο, και το περιβάλλον επιτρέπουν να μας διαμορφώνει (συσχηματισμός) και τα ορμέμφυτα να μας υποτάσσουν. Τελική κατάληξη της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος είναι η καταβολή. Αυτό που σε διαμορφώνει σε καταβάλλει.

Αλλά τα εμπόδια δεν είναι ατυχίες. Είναι το υλικό της ζωής, και εξαρτάται από εμάς , αν διαθέτουμε πνευματικότητα. να τα επεξεργαστούμε πνευματικά και να τα εξιδανικεύσουμε. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να αφαιρέσουμε τα πρόσκαιρα , τα ασθενή στοιχεία για να ανάγουμε τα αιώνια στοιχεία στο πνευματικό επίπεδο των καθαρών μορφών.

Παραθέτω ένα παράδειγμα αναγωγής στο πνευματικό επίπεδο από την καθημερινή ζωή. Συνέβη σε δικό μου πρόσωπο και συγκεκριμένα στον παππού μου Αγγελάκη. Ο παππούς μου Αγγελάκης είχε πάει τρεις φορές στην Αμερική, αλλά δεν άλλαξε ποτέ την εμφάνισή του και δεν ξεχώριζε καθόλου από τους συγχωριανούς του. Φορούσε πάντοτε τα μαύρα ρούχα και την τραγιάσκα των χωρικών. Δε μιλούσε ποτέ για τη ζωή του στην Αμερική.

Δεν πίστευα ότι ο παππούς μου έζησε στην Αμερική. Δεν έμοιαζε καθόλου με τους άλλους Ελληνο-Αμερικάνους . Μια φορά τον πίεσα για να μου γράψει μια λέξη αμερικάνικη για να πεισθώ ότι έζησε στην Αμερική και την έγραψε με το ζόρι.

Μια μέρα κάποιος του είπε για να τον πειράξει:
-Ε΄μπαρμπα-Αγγελάκη, πήγες τρεις φορές στην Αμερική και έμεινες φτωχός.
-Δεν είμαι φτωχός, είπε. Φτωχός είναι ο διάβολος.

Ο παππούς μου με την απάντηση αυτή έκανε αναγωγή στο πνευματικό επίπεδο των αρετών. Ο άνθρωπος που θέλησε να τον πειράξει αναφερόταν στα χρήματα  , αλλά ο παππούς μου  εντελώς αυθόρμητα έκανε αναγωγή στο πνευματικό επίπεδο, αν και της τρίτης δημοτικού!

moschoblog.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: