18.1.19

"Προωρώμην τον Κύριόν μου"

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

΄"Εως πότε θα πίνουμε το φαρμάκι για κάθε εμπόδιο και για κάθε δυσκολία στη ζωή μας;  Να επιστρατεύουμε ξανά και ξανά τον τρόπο με τον οποίο μετατρέπουμε με τη δύναμη του Θεού τις ήττες σε νίκες; Να θυμηθούμε πάλι τον τρόπο με τα βήματά του:

 Πρώτο βήμα, η συλλογή. Έχουμε το νου μας στην κόλαση χωρίς να απελπιζόμαστε.

Δεύτερο βήμα: η διάκριση. Διακρίνουμε τον εαυτό μας από την κατάσταση που μας φαρμάκωσε. "Όχι, δεν είμαι αυτή η κατάσταση."

Τρίτο βήμα: η αντικειμένιση. Η κατάσταση αυτή είναι αντικείμενο για την πνευματική επεξεργασία από μας. Πνευματική επεξεργασία είναι αυτή που γίνεται με το πνεύμα του Χριστού.

Τέταρτο βήμα, η θεία χάρη ελκύει την κατάσταση στην περιοχή των καθολικών βιωμάτων (ειδητική περιοχή). Ο στίχος του Δαβίδ που ακολουθεί περιγράφει την κατάστασή μας: " Ιδού γαρ εν ανομίαις συνελήφθην και εν αμαρτίαις εκίσσησέ με η μήτηρ μου" (Ψαλμ. 50:7), όσον αφορά την αισθητηριακή πραγματικότητα, δηλαδή τα αντικείμενα που γνωρίζουμε με τις αισθήσεις μας. 

Οι παρακάτω στίχοι του πεντηκοστού ψαλμού της μετανοίας, περιγράφουν το έργον της Θείας Χάρης. Δε νιώθουμε πια την πίκρα. Η ανομία μας είναι μπροστά μας, αλλά δεν μας φαρμακώνει. Έχουμε τη δύναμη να πατάμε επάνω σε σκορπιούς και σε όφεις  και πάνω σε όλη τη δύναμη του εχθρού και να μη μας βλάφτει.

"Ραντιείς με υσσώπω και καθαρισθήσομαι πλυνείς με και υπέρ χιόνα λευκανθήσομαι.Ακουτιείς μοι αγαλλίασιν και ευφροσύνην, αγαλλιάσονται οστέα τεταπεινωμένα. Απόστρεψον το πρόσωπόν σου από των αμαρτιών και πάσας τας ανομίας μου εξάλειψον.  Καρδίαν καθαράν κτίσον εν εμοί ο Θεός και πνεύμα ευθές εγκαίνισον εν τοις εγκάτοις μου." (Ψαλμ.50:9-12)

(Σαν με κλωνάρια υσσώπου θα με ραντίσεις με το έλεός σου και έτσι εγώ θα καθαριστώ από την αμαρτία μου.  Θα με πλύνεις με η χάρη σου κκαι θα γίνω τόσο καθαρός, ώστε να είμαι λευκότερος από το χιόνι.  Τότε θα με κάμεις να αισθανθώ αγαλλίασιν και ευφροσύνην, ώστε αυτά τα συντετριμμένα και παράλυτα οστά μου να σκιρτήσουν από χαρά. Στρέψε το πρόσωπό σου μακριά από τις αμαρτίες μου, ώστε να μην τις βλέπεις και σβήσε τις παρανομίες μου.)

 Προωρώμην τον Κύριόν ενώπιόν  μου διά παντός , ότι εκ δεξιών μου εστίν, ίνα μη σαλευθώ."
((Ψαλμ.15:8)

(Ημέρα και νύχτα έβλεπα και βλέπω τον Κύριόν μου πάντοτε εμπρός μου. Τόν βλέπω ότι είναι εις τα δεξιά μου, έτοιμος να με προστατεύσει, για να μην ταραχθώ από οποιοδήποτε φόβο ή κίνδυνο.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: