31.1.19

"Δεν κυνηγάς πράγματα"

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Αυτή είναι μια συμβουλή του φίλου ποιητή Ρόμπερτ Λαξ σε μένα. Πέρασε αρκετός καιρός, ώσπου να συνειδητοποιήσω τη σημασία της συμβουλής.
Ο Ρόμπερτ Λαξ ήξερε πως κυνηγούσα πράγματα που δεν είχαν παντοτινή αξία, γιατί ήξερε ποιός είμαι, καλύτερα από ό,τι γνώριζα εγώ τον εαυτό μου. Την ίδια αναζήτηση του εαυτού έκανε κι αυτός σε ολόκληρη τη ζωή του.
Για να με βοηθήσει να αντιληφθώ ότι δεν ΄γεννήθηκα για να κυνηγάω πράγματα γελοιοποιούσε όλα αυτά που με ενδιέφεραν εκείνη την εποχή, ενώ η αξία τους ήταν παροδική ή μηδαμινή. Για να μιλήσω με μεγαλύτερη ακρίβεια, μου έδειχνε τί ήταν στην πραγματικότητα τα πράγματα που με ενδιέφεραν.
Δεν θα σε ενδιαφέρει για πάντα αυτό το πράγμα ή εκείνο, μου έλεγε.
Εκείνο τον καιρό άρχιζα τα πρώτα μου βήματα στο γράψιμο.
Να αναζητάς το αιώνιο μέσα στο τώρα. Τα άλλα παρέρχονται γρήγορα. Ο κόσμος των πραγμάτων αλλάζει διαρκώς.
Πολύ αργότερα ένας φίλος μου ζωγράφος ο Θανάσης διατύπωσε κάτι που ταίριαζε με την συμβουλή του Ρομπέρτου.
"Μαζεύουμε πράγματα", είπε "μέχρι να γίνουμε ικανοί να τα πετάξουμε."

moschoblog.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: