21.12.08

Μόσχος Λαγκουβάρδου, Εξομολογήσεις

Εξομολογήσεις
Δεν ξέρω αν όλοι οι άνθρωποι αγαπούν τα ίδια πράγματα. Προφανώς δεν αγαπούν τα ίδια πράγματα. Ξέρω όμως θεωρητικά ότι όλοι οι άνθρωποι μετέχουν στη μία και ενιαία φύση, την ανθρώπινη φύση. Η ανθρώπινη φύση είναι μία και ενιαία. Θα μπορούσες να δεις ολόκληρη την ανθρωπότητα σαν έναν άνθρωπο, τον Αδάμ, ή σαν έναν νέο Αδάμ, έναν
καινούριο άνθρωπο αναγεννημένο κατά το πρότυπο του Ιησού.
Αν και όλοι οι άνθρωποι έχουμε την ίδια φύση, την ανθρώπινη φύση, εντούτοις δεν αγαπούμε τη ζωή με την ίδια αγάπη, ούτε νιώθουμε την ίδια ανάγκη για την ενότητα και την ειρήνη μεταξύ μας. Πολλοί από μας φτάνουν ακόμα και να μισούν τη ζωή τους και να την καταστρέφουν ακολουθώντας διάφορους παλιούς και νέους αυτοκαταστροφικούς δρόμους και δεν παύουν ποτέ να επινοούν ολοένα κι άλλους ακόμα χειρότερους με αποκορύφωση την αλληλοεξόντωση με τον πόλεμο.
Είναι εκπληκτικό το γεγονός, ότι σχεδόν όλοι επιδεικνύουμε μια απίστευτη παθητικότητα μπροστά στην τάση αυτή για την καταστροφή. Στην Ανατολή ακόμα και σήμερα πιστεύουν ότι η τάση για την καταστροφή είναι εκ Θεού, γιατί λένε, ότι ο Θεός δεν είναι μόνο δημιουργός, αλλά και καταστροφέας.
Σε μας εδώ στη Δύση, δεν έφτασε ακόμα ο παραλογισμός αυτός και η απολυταρχία, που την σταμάτησαν προ των πυλών της Ευρώπης οι αρχαίοι Έλληνες με τους αγώνες υπέρ
βωμών και εστιών. Μια μορφή δυισμού βέβαια έχει διεισδύσει σε πολλούς, που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να κατανοήσουν τι σημαίνει και ποιες είναι οι πρακτικές συνέπειές του. Αυτοί περιορίζονται στο να αρνηθούν την Γέννηση του Ιησού και την θεότητά Του.
Οι ίδιοι αν και δεν αμφισβητούν την ύπαρξη του Σωκράτη, γιατί έγραψε γι΄ αυτόν ο Πλάτων, ένας πλούσιος έμπορος λαδιού της εποχής εκείνης αρνούνται τη γέννηση του Ιησού, την οποία προφήτεψαν οι μεγάλοι και οι μικροί προφήτες του Ισραήλ για χιλιάδες χρόνια και οι μαθητές Του, που ήταν αγράμματοι αλιείς και που τόσοι άγιοι διάλεξαν το μαρτύριο ως ομολογία πίστεως στην ενανθρώπιση του Θεού στο πρόσωπο του Ιησού.
Εκείνοι που μισούν τη ζωή γιατί δεν βρίσκουν νόημα ή για πολλούς άλλους λόγους
δεν θέλουν να ζουν. Η ζωή τους έγινε βάρος. Δέν βρίσκουν σε τίποτε ξεκούραση. Δεν υπάρχει τίποτε να τους ανανεώσει. Δεν ελπίζουν σ΄ αυτό που λέει ο Δαβίδ: "Ανακαινισθήσεται ως αετού η νεότης σου". Αγνοούν την ύπαρξη του καινούριου ανθρώπου, που αναγεννήθηκε με την πίστη στον Ιησού, εκ πνεύματος, όπως λέγεται στην εκκλησιαστική γλώσσα.
Η αγάπη για τον καινούριο άνθρωπο, τον αναγεννημένο εκ πνεύματος είναι αγάπη επίσης για όλους τους ανθρώπους και γενικά για όλον τον κόσμο και για τη ζωή στον κόσμο. Δεν μπορεί κανείς να μισεί ή να αγνοεί τον Ιησού, τον τέλειο Θεό και τον τέλειο άνθρωπο, όπως επίσης δεν μπορεί να μισεί ή να αγνοεί την ύπαρξη του
καινούριου, του αναγεννημένου εκ πνεύματος ανθρώπου, εκτός αν παραλογίζεται.
Από μικρό παιδί αγάπησα με πάθος τη ζωή, ίσως επειδή κινδύνεψα από μικρός να τη χάσω, ή επειδή ο Θεός έβαλε μπροστά μου καλούς ανθρώπους που τους αγάπησα με όλη τη δύναμη της ψυχής μου. Χάρις σ΄ αυτούς αγαπώ από τότε όλους τους καλούς ανθρώπους και δεν θεωρώ τίποτα καλύτερο και ωραιότερο στον κόσμο απ΄ τον καλό άνθρωπο.
Αφού αγαπώ τόσο πολύ τη ζωή μου, σκέφτηκα κάποτε, κι αφού καταλαβαίνω ότι η ζωή μου δεν θέλω να ανήκει σε μένα, αλλά στον Ιησού, που είναι ο πιο ωραίος κι ο πιο γλυκός άνθρωπος που υπήρξε ποτέ, γιατί να μην αγαπώ τον Ιησού πάνω από όλα, περισσότερο κι απ΄ τη ζωή μου; Γιατί να μην είναι ο Ιησούς η ζωή μου, ώστε να μη φοβάμαι γι΄ αυτήν; Μόνο αγαπώντας τον Ιησού πάνω από όλα νιώθουμε ότι ζούμε τη ζωή και δεν μας ζει εκείνη.
Στη διάλεκτο του χωριού μου Δεσκάτη Γρεβενών, λέμε για κείνον που η ζωή του έγινε βάρος και τον βασανίζει, ότι ο άνθρωπος αυτός "ζει και ζένεται", δηλαδή νομίζει ότι ζει, ενώ η ζωή τον ζει και τον βασανίζει.
Αντί να λέω "αγαπώ τη ζωή μου, να λέω "αγαπώ πάνω από όλα τον Ιησού, δοξασμένο το Όνομά Του".
Αμήν.

"Ελευθερία"

2 σχόλια:

Κυριάκος είπε...

Στα κοντά λέμε με τη γυνάικα μου να επισκεφτούμε επιτέλους την Λάρισσα. Όσες φορές επιχειρήσαμε να το κανονίσουμε, κάτι προέπυπτε.
Καμιά από αυτές τις συμπαντικές συνομωσίες ίσως.
Πάντως αυτή τη φορά θα την αιφνιδιάσουμε και θα έρθουμε.
Πότε ακριβώς δεν γνωρίζω.
Στα κοντά.

Μόσχος Λαγκουβάρδος είπε...

Ο Δαβίδ λέει "Ανακαινισθήσεται ως αετού η νεότης σου". Ο Κϋριος βρίσκει πολλούς τρόπους για να ανανεώσει όχι μόνον εμάς, αλλά΄ακόμη και την αρχαία πόλη,όπου κατ' ανάγκην ζούμε.
Μια ανανέωση είναι και η φιλοξενία!
Μια απ΄ τις μεγαλύτρες χαρές της οικογένειάς μου ήταν η φιλοξενία.
Ο παππούς μου που τον έμοιασε η μονάκριβη κόρη του, η μητέρα μου,ερχόταν με τόση χαρά να αναγγείλει στη γιαγιά μου ότι έχουμε επισκέπτες(κάποιον σωφέρ, ή κάποιον παραγγελιοδόχο κ.α.), που νόμιζες ότι πετούσε.
Η μητέρα μου ξεπέρασε και τον πατέρα της. Φιλοξενούσε ακόμα και αρρώστους και εγχειρισμένους στο διαμέρισμά της, μαζί με τους συνοδούς τους. ΜΙα φορά μετρήσαμε δέκα εξι επισκέπτες, και ένα ζευγάρι Ολλανδών, που τους έφερα εγώ απ΄ την Σκόπελο.
Οι Ολλανδοί τα έχασαν, όταν τους πήγαμε τη λεκάνη με το δροσερό νερό μπροστά στα πόδια τους, για να δροσιστούν κι όταν η μετήρα μου τους ετοίμασε στη στιγμή αυγά με πατάτες τηγανιτές. "Που θα κοιμηθούν όλοι αυτοί|; με ρώτησε ο πανύψηλος, τεχνοκράτης Ολλανδός.
"Στρωματσάδα", του είπα.
Το ζευγάρι κοιμήθηκε μόνο του στην κρεβατοκάμαρα και οι γονείς μου ξάπλωσαν σ΄ ένα ντιβάνι.
Θυμάμαι την κάρτα που ας έστειλαν οι Ολλανδοί. Ρωτούσαν: "Τί γίνεται το μαγικό σας σπίτι;"
Τώρα η μάνα μου είναι κατάκοιτη, δεν ξέρω αν θυμάται κι αν νιώθει χαρά για τη φιλόξενη ψυχή της.
Μ¨ηπως δεν πρέπει να τα γράφω όλα αυτά; Όχι η μητέρα μου θέλει να μείνει η ιστορία της. Με κατηγορεί ότι γράφω διάφορααστεία ανέκδοτα και την ιστορία της δεν την γράφω. Και έχει δίκιο.
Σας περιμένουμε
Μόσχος