Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
Στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, στη Δεσκάτη Γρεβενών, όπου πέρασα τα παιδικά μου χρόνια, όταν κάποιος γινόταν "εκτός εαυτού" εξαιτίας κάποιου πάθους, κυρίως θυμού, δεν λέγαμε "αυτός έγινε τούρκος". Όταν κάποιος γινόταν "εκτός εαυτού" λέγαμε "αυτός έγινε φράγκος, αυτός φράγκεψε".
Η αλλοίωση της ψυχής του έλληνα ήταν μεγαλύτερη ως φράγκος παρά ως τούρκος.
Πώς είναι οι έλληνες ως φράγκοι; Για τους συμπατριώτες μου στη Δεσκάτη, οι έλληνες ως φράγκοι έχουν πλήρη σύγχυση και δεν ξέρουν τί τους γίνεται. Όσο διαρκεί η επιρροή της φραγκιάς στην ψυχή τους και στον χαρακτήρα τους τα πράγματα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο και κανείς δεν ξέρει πού θα τους οδηγήσει η κατάσταση αυτή.
Έως τώρα η κατάληψη αυτού του είδους του έλληνα από τον φράγκο γινόταν καλυμμένα. Ήδη η κατάληψη και η αλλοίωση του έλληνα γίνεται απροκάλυπτα. Πολλοί έλληνες είναι τόσο ζαλισμένοι που νομίζουν ότι έγιναν κιόλας φράγκοι.
Φυσικά δεν φράγκεψαν απ΄ τη μια μέρα στην άλλη. Απλώς τώρα η αλλοίωσή τους γίνεται αισθητή επειδή δεν είναι ούτε έλληνες ούτε φράγκοι. Στην Ελλάδα νιώθουν φράγκοι και στη φραγκιά νιώθουν οι Έλληνες. Έχουν κρίση ταυτότητας. Στην Ελλάδα μιλούν φράγκικα και στη φραγκιά μιλούν ελληνικά. Τελικά αυτούς τους τύπους ούτε οι έλληνες τους θέλουν ούτε οι φράγκοι. Δεν είναι φράγκοι καθεαυτό, είναι "φραγκεμένοι". Μιμούνται τους φράγκους κι όπως κάθε μίμηση και η μίμηση της φραγκοσύνης τους δεν είναι ωραία.
Η λύση για τους έλληνες ως φράγκους, όταν κατακτούν την εξουσία όπως τα τελευταία χρόνια, είναι ο πολυ-πολιτισμός. Δεν είναι ούτε έλληνες ούτε φράγκοι, είναι πολυπολιτισμικοί. Λες και όταν δεν έχεις κανένα πολιτισμό , έχεις πολλούς πολιτισμούς.
Ο λαός λέει γι΄ αυτούς τους τύπους την παροιμία, πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης. Ερημοσπίτης στη φραγκιά, επειδή στη φραγκιά διέλυσαν τις οικογένειές τους και πολυτεχνίτης στην Ελλάδα, επειδή η Ελλάδα διαλύεται με τους λαθρομετανάστες.
Το Ευαγγέλιο λέει γι΄ αυτού του είδους τους ανθρώπους, "δίψυχοι άνθρωποι, ακατάστατοι σε όλες τις οδούς αυτών." Με τέτοιους ακατάστατους ανθρώπους στην εξουσία η πολιτεία παρεκτρέπεται. Το ερώτημα που βασανίζει το δύσκολο αυτό καιρό τους έλληνες είναι πώς θα πάψουν οι παρεκτροπές της πολιτείας δίχως να καταφύγουν στη βία.
Δεν ωφελεί το ότι οι φραγκεμένοι ή ευρωπαϊστές όπως λέγονται σήμερα ανάγουν την αιτία των παρεκτροπών της πολιτείας σε δυνάμεις μεγαλύτερες από αυτούς, φανερές ή κρυμμένες (Μέρκελ, Σαρκοζί κ.α.)
Το κόλπο είναι τόσο παλιό που ανάγεται στα μυθικά χρόνια όταν οι μυθικοί θεοί της Ελλάδας αντικαθιστούσαν την εξουσία. Παράδειγμα η υπόθεση της Ορέστειας που την αιτία της τραγωδίας την
φόρτωσαν σ΄ ένα μυθικό θεό με περιπετειώδη ζωή, βίος και πολιτεία, και με άγνωστη καταγωγή, έναν θεό διπλοπρόσωπο, ακίνδυνο και επικίνδυνο μαζί, με σκοτεινή προσωπικότητα, τον Απόλλωνα το θεό της ποιήσεως. Το όνομά του βγαίνει από το ρήμα απόλλυμι που σημαίνει αφανίζω, φονεύω εξοντώνω κ.α. Το όνομα Απόλλων στον Όμηρο σημαίνει τιμωρός, εκδικητής, θεός του γρήγορου θανάτου και μαζί θεός που διώχνει το θάνατο (αλεξίκακος).
Ο Απόλλων έβαλε τον Ορέστη να σκοτώσει τη μητέρα του, την Κλυταιμνήστρα και τον εραστή της τον Αίγισθο, για να εκδικηθεί το θάνατο του πατέρα του Αγαμέμνωνα.. Η βία αν και έχει στην προκειμένη περίπτωση θεϊκή προέλευση οδηγεί όσους εμπλέκονται σ΄ αυτήν σε μια φοβερή τραγωδία, σε μια κρίση απ΄ την οποία κανείς δεν ξέρει πώς θα τελειώσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου