13.4.13

ΜΕΤΑΦΟΡΑ



Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Σ' αυτόν που έχει θεμέλιο και σημείο αναφοράς τον Κύριον ημών Ιησού Χριστό, η ζωή είναι μεταφορά. 'Ολα τα πράγματα και τα γεγονότα αναφέρονται στο Θεό. Παράδειγμα: Τα πουλιά όταν κελαηδούν δοξάζουν το Θεό.

Ο Στωικός φιλόσοφος Επίκτητος έλεγε: Αν ήμουν πουλί θα κελαηδούσα. Είμαι άνθρωπος και προσεύχομαι.

Στο χωριό μου όταν βλέπαμε στο δρόμο ένα νεκρό βάτραχο να κείτεται ανάσκελα, λέγαμε ότι "κοροϊδεύει το Θεό" και γυρίζαμε αλλού το πρόσωπό μας.

Την ίδια αηδία και αποστροφή νιώθω όταν ακούω να μιλούν για το χρέος, γιατί πιστεύω ότι η συζήτηση γι΄ αυτό έχει αυτονομηθεί από την αναφορά της κοινωνίας μας προς το Θεό.

Χωρίς το θεμέλιο του Ιησού όλα τα πράγματα αυτονομούνται. Δεν είναι μέσα για κάποιον σκοπό, και γίνονται για τον εαυτό τους. Παράδειγμα. Όταν συμβάλλεσαι με κάποιον που δεν "ονομάζει Θεό", ξέρεις ότι θα είναι σκληρός.

Πάντα πίστευα στους ανθρώπους, ότι μαζί με τον εαυτό τους θα ενδιαφερθούν και για το δίκαιο και την αλήθεια. Μια φορά που αγόρασα ένα κομμάτι γης, δεν έκανα παζάρια.

-Δεν θα κάνετε παζάρια; ρώτησε ο πωλητής.
-Δεν είναι αυτή η πραγματική του αξία; Γιατί να κάνω παζάρια;
-Αυτή είναι η πραγματική του αξία , είπε , αλλά περίμενα να κάνετε παζάρια. Έτσι έκανε ο ίδιος μια μεγάλη μείωση της τιμής , χωρίς να του το ζητήσω. Πάντα μου άρεσε να εμπιστεύομαι τους άλλους.

Μετά την αγοραπωλησία ο άνθρωπος ερχόταν και μου εμπιστευόταν όλες τις μύχιες σκέψεις του , σαν να ήμουν ο πνευματικός του. Ήρθε και λίγο καιρό πριν πεθάνει .

-Θα πεθάνω, είπε.
-Δεν θα πεθάνεις. Πολλοί ζουν με την αρρώστια τη δική σου, του είπα για να τον ενθαρρύνω. Η γιαγιά μου έζησε είκοσι πέντε χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: