10.4.13

Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΜΑΡΤΥΡΙΑΣ


Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου


Προσπαθώ να ανταποκρίνομαι στις αισθητικές προτιμήσεις των φίλων, να κάνω εγώ για τους άλλους αυτό που θά θελα να κάνουν οι άλλοι για μένα. Ανακάλυψα πως μου αρέσει να είμαι εγώ, αυτό που θα ήθελα να είναι οι άλλοι.

Εκτός από την άλλη σπουδαία αποκάλυψη, του να είναι η ζωή μου ως μια αποστολή, μια εξίσου σπουδαία για μένα αποκάλυψη είναι να ανταποκρίνομαι στις προτιμήσεις των άλλων, ιδίως των φίλων.

Γι΄ αυτό λυπάμαι που δεν είναι όλοι φίλοι και γι΄ αυτό διαλέγω τους φίλους μου ανάμεσα στους πονετικούς και ταπεινούς. Έμαθα δυο πράγματα από την πείρα μου κι εγώ, γιατί το πολύ διάβασμα δεν με άφησε να με διδάξει η ίδια η ζωή.

Ο φίλος μου ο Λουκιανός το έχει παράπονο. ΠόΤε θα πετΆξεις επί τέλους τις πατερίτσες σου: τί είπε ο Σάρτρ και τί είπε ο ΤσβάΪχ. Εσύ τί λες. Η προσωπική μαρτυρία έχει αξία και όχι οι γνώσεις σου. Οι γνώσεις είναι της ευκολίας.

Πράγματι η προσωπική μαρτυρία δίδεται με αίμα. Θα πονέσεις για να ανακαλύψεις γιατί ήρθες εδώ, ποιος είναι ο προορισμός και ποια είναι η ευθύνη σου για την ίδια τη ζωή σου.

Ένας πολύ γέρος , κάθε φορά που άρχιζε να λέει κάτι, θυμόταν τα λόγια του πατέρα του: "Ο πατέρας μου έλεγε...". Ο γαμπρός του τον πείραζε. Άφησε τί έλεγε ο πατέρας σου. Πες μας τί λες εσύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: