26.2.19

Διαβάζοντας το βιβλίο αγνώστου ορθοδόξου μοναχού «Παρουσία», εκδ.Δόμος

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

‘Ολόκληρο το βιβλίο «Παρουσία» είναι μια επιθυμία να συμμετέχεις στη ζωή του Ιησού. Θέλω κι εγώ να συμμετέχω στη ζωή του Ιησού, για να νιώθω τη χαρά από την αίσθηση της παρουσίας Του. Αν έχω επίγνωση ότι ζω έμπροσθεν του Κυρίου έτσι θα νιώθω. Σήμερα άνοιξα το Ευαγγέλιο, όπως συνηθίζω κάθε πρωί, και διάβασα: «Ο μη ων μετ’ εμού κατ’ εμού εστί. Και ο μη συνάγων μετ’ εμού, σκορπίζει.»

Διαβάζοντας τα λόγια αυτά του Ιησού ένιωσα σαν να απευθύνονται σε μένα. Όλο το Ευαγγέλιο έτσι είναι. Νιώθεις ότι γράφτηκε για σένα προσωπικά. Πιστεύω ότι απάντησε σε μένα. Αλλιώς δεν θα ένιωθα τη χαρά που ένιωσα.

Χθες έκανα μια δοκιμή. Δεν απάντησα σε κάτι που με ενόχλησε. Έμεινα σιωπηλός. Με επίγνωση ότι έτσι συμμετέχω στη σιωπή του Ιησού. Αυτός που πιστεύει στο Χριστό πρέπει να ζει όπως ο Χριστός. Στο ενδόμυχο ερώτημά μου, πώς συνάγεις με τον Ιησού στην προκειμένη περίπτωση της σιωπής μου, σαν απάντηση θυμήθηκα τα προφητικά λόγια του Δαβίδ: «εγώ δε ωσεί κωφός ουκ ήκουον και ωσεί άλαλος ουκ ανοίγων το στόμα αυτού. Και εγενόμην ωσεί άνθρωπος ουκ ακούων, και ουκ έχων εν τω στόματι αυτού ελεγμούς. » Ψαλ.Λζ,(37).

Ο Απόστολος Παύλος στην πρώτη επιστολή του προς τους Θεσσαλονικείς γράφει για τη χαρά έμπροσθεν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, κατά την Δευτέρα παρουσία Του. Στη βιασύνη μου παρερμήνευσα κάπως τα λόγια του Αποστόλου Παύλου. Θεώρησα ότι αναφέρεται στην τωρινή αίσθηση της παρουσίας Του.

 Αν και δεν είναι εντελώς άσχετο με το πνεύμα του Ευαγγελίου και της Εκκλησίας, εντούτοις δεν είναι σωστή η ερμηνεία μου. Τα λόγια «τις γαρ ημών ελπίς ή χαρά ή ουχί εν τη αυτού παρουσία», εννοεί τη Δευτέρα Παρουσία, εγώ τα ερμήνευσα ως χαρά από την τωρινή αίσθηση της παρουσίας του Ιησού. Ενώ ο Απόστολος Παύλος εννοεί ότι και οι Θεσσαλονικείς θα είναι η ελπίδα του και η χαρά του έμπροσθεν του Κυρίου κατά τη Δευτέρα παρουσία Του!

Αν ισχύει, ότι μπορούμε να ζήσουμε από αυτή τη ζωή, τη σωτηρία μας και τον παράδεισό μας , δεν θα μπορούσε να υπάρχει πρόγευση και της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου;

Δεν υπάρχουν σχόλια: