23.1.13

Η γενειάδα κι η ψυχή!


Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου


    Η γενειάδα μου μεγάλωσε. Μ΄ αρέσει να μοιάζω με τους παραδοσιακούς ορθόδοξους ιερείς ή με τους Ρώσους παλαιόπιστους (russian old believers), όλοι έχουν γενειάδες (όχι μούσι). Αν δεις έναν ορθόδοξο ιερέα που έχει κόψει τη γενειάδα κι άφησε μούσι για να περνιέται νεωτεριστές, με όλα τα πλεονεκτήματα που περιμένει από αυτή την αμαρτία θά  ΄λεγα, μοιάζει με άρρωστο, τόση δύναμη έχει φύγει από πάνω του!

     Δεν ήξερα ότι η γενειάδα συνδέεται τόσο με την ψυχή! Όταν έχω "ψυχή" (πνεύμα, ηθικό), απολαμβάνω τη γενειάδα μου που με κάνει να μοιάζω στην εμφάνιση με αυτούς που αγαπώ, με τους πραγματικά ορθόδοξους ιερείς, με τους συγγραφείς όπως ο  Χέρμαν Μέλβιλ, ο συγγραφέας του Μόμπι Ντικ κ.α.

      Όταν όμως δειλιάζω δεν νιώθω καλά που δεν είμαι στην εμφάνιση όπως είναι οι πολλοί.

     Παρακαλώ το Θεό να μου δίνει ηθικό.

      Πόσα τράβηξαν στη Ρωσία οι ορθόδοξοι χριστιανοί με τους νεωτεριστές τσάρους όπως ο Πέτρος, που είχε κηρύξει διωγμό εναντίον τους!

Δεν υπάρχουν σχόλια: