15.3.21

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

 Ποια είναι η έννοια της άσκησης; Γιατί κάνουμε άσκηση και γιατί θεωρούμε όλη μας τη ζωή, άσκηση; Ένα από τα επώνυμα της Δεσκάτης Γρεβενών, είναι το επώνυμο «Ασκητής» . Μου άρεσε αυτό το επώνυμο, όπως και τα επώνυμα «Αναγνώστου», «Πνευματικός» κ.ά. αν και ήμουν μαθητής στο δημοτικό σχολείο και δεν ήξερα τι σημαίνουν.

Από τότε που κατάλαβα την έννοιά τους, θαυμάζω πώς δόθηκαν αυτά τα επώνυμα σ’ αυτούς τους κατοίκους της Δεσκάτης. Δεν δόθηκαν στην τύχη. Κάποιος πρόγονός τους  αγαπούσε την ανάγνωση, ή ήταν «αναγνώστης» στην Εκκλησία. Κάποιος αγαπούσε την άσκηση ή ήταν μοναχός και διακρινόταν για το ασκητισμό του. Κάποιος αγαπούσε το πνεύμα και έκανε πνευματική ζωή!

Τί σημαίνει άραγε άσκηση και ασκούμαι; Από την προσωπική μου εμπειρία, ασκούμαι σημαίνει «θέλω να ζω». Αντί να λέω με λόγια «θέλω να ζω», κάνω  άσκηση. Όταν ήμουν μαθητής στο γυμνάσιο,  έχασα το πιο αγαπημένο μου πρόσωπο, την εποχή εκείνη, τον παππού μου Αγγελάκη. Θυμάμαι ότι έπαψα να γυμνάζομαι. Δεν ήθελα να κάνω ασκήσεις. Σαν να έλεγα, «δεν θέλω να ζω». Ο καθηγητής της γυμναστικής στο Δεύτερο Γυμνάσιο Λαρίσης, ο μακαρίτης Θεμελής, σεβάστηκε την επιθυμία μου.

-Γιατί δεν θέλεις να κάνεις ασκήσεις; με ρώτησε.

Όταν του είπα για ποιο λόγο δεν ήθελα, μου επέτρεψε, να είμαι απλός παρατηρητής. Κατά διαστήματα με ρωτούσε: ακόμα η λύπη και το πένθος για τον παππού; Ο σπουδαίος αυτός επιστήμων και άνθρωπος αγαπούσε τους μαθητές του. Ήταν  άνθρωπος με ευαίσθητη καρδιά. Με συμπαθούσε γιατί έγραφα ποιήματα. Έγραφε κι αυτός και αυτός θεατρικά έργα για τις εθνικές γιορτές.  

Μόσχος Λαγκουβάρδος 

Δεν υπάρχουν σχόλια: