11.8.17

Τα ουσιαστικά στοιχεία της ομορφιάς

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Τί είναι ομορφιά; Δεν ψάχνω να βρω τον ορισμό της ομορφιάς και δεν την αναζητώ σε κάποιο εγχειρίδιο περί αισθητικής. Με ενδιαφέρει η ομορφιά σαν ένα από τα σπουδαιότερα αισθήματα. Πιστεύω ότι χωρίς το βίωμα της ομορφιάς, ο κόσμος και η ζωή μου στον κόσμο δεν θα είχε καμία αξία. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, θεωρώ την ομορφιά ως την μεγαλύτερη αξία της ζωής μου.

Αγαπώ την ομορφιά με όλη τη δύναμη της ψυχής μου και την έχω συνδέσει με τα αγαπημένα πρόσωπα και με το Χριστό, την Παναγία και τους Αγίους. Μπορώ να πω χωρίς καμία αμφιβολία ότι η πίστη μου στο Θεό έχει ως θεμέλιο τον ομορφιά στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Ένα από τα ουσιαστικά στοιχεία της ομορφιάς, για μένα, είναι η συμπόνια, την οποία ένιωσα από μικρός για κάθε αισθανόμενο πλάσμα του Θεού και ιδίως για τους γέρους, τα ορφανά, τις γυναίκες, και γενικά τους αδύνατους, τους φτωχούς και τους νικημένους.

Αντίθετα ποτέ δεν με τράβηξαν οι νικητές, οι δυνατοί, οι πλούσιοι. ‘Ένα άλλο επίσης ουσιαστικό στοιχείο της ομορφιάς , για μένα, είναι η ανιδιοτέλεια. Όταν ένα πράγμα έχει μέσα του ιδιοτέλεια, δεν είναι ωραίο και δεν το δέχομαι. Μ’ αρέσει , τέλος, και θεωρώ το Ελληνικό Γένος, σαν το πιο καλλιεργημένο αισθητικά γένος στον κόσμο, γιατί έχει σαν πρώτο κριτήριο ποιότητας στη ζωή το ωραίο. Αν κάτι , για μας ,δεν είναι ωραίο, δεν είναι καλόδεχτο.

Στην καθημερινή ζωή δεν ξεχωρίζουμε την ομορφιά την υλική και την ομορφιά την πνευματική. Το ίδιο δεν ξεχωρίζουμε την χαρά την υλική από την χαρά την πνευματική.Στην πραγματικότητα όμως η ομορφιά και η χαρά δεν είναι ίδια στα υλικά πράγματα και στα πνευματικά. Αν δεν είναι ίδια και υπάρχει ανώτερη ομορφιά και χαρά και κατώτερη ομορφιά και χαρά, ποια από τις δυο προτιμάμε; Ποια είναι για μας ανώτερη; Θα θέλαμε να είναι για μας ανώτερη η πνευματική. Είναι όμως ανώτερη ή η θέλησή μας αυτή είναι ένα όνειρο θερινής νυκτός και στην πραγματικότητα προτιμάμε την υλική ομορφιά και την υλική χαρά από την πνευματική. Ποιους λόγους έχουμε να προτιμάμε την μία ή την άλλη ομορφιά και χαρά;

Για μένα ο σπουδαιότερος λόγος είναι ότι η πνευματική ομορφιά και η πνευματική χαρά με συνδέει με τα αγαπημένα μου πρόσωπα και με τον Χριστό και την Παναγία και με όλους τους Αγίους, που με βοήθησαν σε όλη τη διάρκεια της ζωής μου. Πιστεύω πως αν βάλω σε δεύτερη μοίρα την πνευματική ομορφιά και την πνευματική χαρά, θα αποξενωθώ από τους αγαπημένους μου και από το Χριστό, την Παναγιά και τους Αγίους και δεν το θέλω με κανένα τρόπο.

Όπου η μία ομορφιά δεν ξεχωρίζει από την άλλη συναντώ μεγάλο δίλημμα και δεν μπορώ εύκολα να διακρίνω, ποια ομορφιά ακολουθώ. Η σύγχυση αύτη γιατί πρόκειται για σύγχυση αισθημάτων είναι για μένα πειρασμός και παρακαλώ το Θεό να με βοηθήσει στον πειρασμό, να δω καθαρά, πού είναι η πνευματική ομορφιά και να την ακολουθήσω.

Δεν υπάρχουν σχόλια: