29.11.16

Γέρος σημαίνει άγιος σε όλες σχεδόν τις γλώσσες του κόσμου

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Χθες συνάντησα στο δρόμο έναν μικρόσωμο ασπρομάλλη γέρο που είχε στο τσεπάκι ένα πανέμορφο μπουμπούκι κόκκινου τριαντάφυλλου. Με κοίταξε στα μάτια, σαν να μού 'λεγε, εσύ γιατί δεν έχεις ένα πανέμορφο μπουμπούκι κόκκινου τριαντάφυλλου; Τα μόνα όμορφα πράγματα στο στρατόπεδο συγκεντρώσεως, όπου ζούμε, είναι τα πρόσωπα των παιδιών και των γυναικών και τα λουλούδια. Τον έναστρο ουρανό δεν μπορούμε να τον δούμε στις σύγχρονες πόλεις.

Χαίρομαι τους γέρους που δεν το βάζουν κάτω. Ο Μπάλαμοντ, ξεχνώ το όνομά του, Αμερικανός συγγραφέας κωμωδιών και σεναριογράφος του Χόλυγουντ (τα περισσότερα σενάρια των κωμωδιών των Αδελφών Μαρξ είναι δικά του) έλεγε πως δεν θα πάψει ποτέ να γράφει, όσο το χέρι του μπορεί να κρατάει την πένα. Δεν θα πω ποτέ τον εαυτό μου "γέρο φουκαρά".


Χαίρομαι τους γέρους που δεν το βάζουν κάτω. Δεν εννοώ αυτούς που νεάζουν, αλλά αυτούς που χαίρονται αυτό που είναι, χωρίς να θέλουν να είναι κάτι άλλο. Μ' αρέσει να λέω τον εαυτό μου γέρο. Αλλά δεν μ' αρέσει να μου το λένε οι άλλοι. Ίσως γι' αυτό πολλοί βάφουν τα μαλλιά τους, φορούν ενδύματα με φανταχτερά χρώματα, παγιδεύονται σε χαμηλές συγκινήσεις, όπως το ποδόσφαιρο κ.ά.
Εμένα πάντοτε μ΄ άρεσε η παροιμία που έλεγε η μάνα μου "Θ΄ αφήσω γένια και μαλλιά, για να με λένε γέρο." Ίσως γιατί η πρώτη επιθυμία μου ήταν να γίνω σοφός. Σχεδόν σε όλες τις γλώσσες του κόσμου, η λέξη γέρος σημαίνει σοφός. Στη Ρωσική το γέρο τον λένε στάρετς, όπως λένε και τον άγιο και τον σοφό.

Όταν πήγα στην Κάλυμνο, ο ερημίτης ποιητής Ρόμπερτ Λαξ, με ρώτησε κάποτε, στους περιπάτους που κάναμε στην προκυμαία, αν με ρωτούσε ο Θεός τί ήθελα να μου δώσει,τί θα ήθελα να μου δώσει. Σοφία, του απάντησα. Αργότερα κατάλαβα ότι δεν ήταν η σοφία αυτό που ήθελα. Τότε ήμουν νέος, που τα είχε χαμένα. Δεν ήθελα να μου δώσει σοφία, αλλά σοφό οδηγό , που να με πιάσει από τό χέρι και να με οδηγήσει μέσα στη σύγχυση του κόσμου. Σ' αυτήν την ψυχική και πνευματική κατάσταση συνάντησα φίλους που αγαπούσαν το Χριστό. Σοφία επαγγέλλεται στην πραγματικότητα και ο οικουμενισμός. Δεν θέλει τον Ιησού Χριστό, αλλά την χριστική διάθεση, που μπορεί να υπάρχει και χωρίς το Χριστό. Ο καλύτερος τρόπος να πιστέψεις στον Ιησού Χριστό είναι να αγαπάς κάποιον που πιστεύει αληθινά στο Χριστό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: