2.7.20

Ενενήντα οχτώ χρονών και δε συνάντησα κανέναν χειρότερο από μένα

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Εσύ, μου λέει, κάποιος γνωστός μου, εξωτερικά φαίνεσαι ταπεινός, αλλά μέσα σου κρύβεις μεγάλο εγωισμό. Ήμουν τότε νεαρός φοιτητής . και δεν έδωσα σημασία στα λόγια του. Απλώς σκέφτηκα κι εγώ το ίδιο γι' αυτόν και μάλιστα σε χειρότερο βαθμό, γιατί αυτός ήταν εγωιστής, χωρίς να το κρύβει. Κρίμα όμως που δεν μου είπε, τί να κάνω για να μην είμαι εγωιστής. Ίσως δεν ήξερε και ο ίδιος, για να μου πει. Πέρασαν πολλά χρόνια, ώσπου να καταλάβω ότι ο χειρότερος εχθρός μου είναι ο εγωισμός.
Τελικά, πρόσεξα ότι τα πια αγαπημένα μου αναγνώσματα είναι αυτά, που περιγράφουν ταπεινούς ανθρώπους, που ήθελα να τους μοιάσω. Τώρα ύστερα από πολλές δεκαετίας, προσπαθώ συνειδητά, να γίνω κι εγώ ταπεινός, σαν αυτούς. Το πιο αγαπημένο μου ρητό, είναι αυτό που έχει γράψει στην πόρτα του κελιού του, ένας τυφλός μοναχός. "Έγινα 98 ετών και δεν συνάντησα κανέναν χειρότερο από μένα."




Δεν υπάρχουν σχόλια: